04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۳۰2055

از نفرات برگزیده ی دومین جشنواره قرآن مهدویت و نهج البلاغه شهر شاوور تجلیل به عمل آمد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 30 آذر 1395 ساعت 14:30 مراسم اختتامیه دومین جشنواره ی قرآنی مهدویت و نهج البلاغه ی دانش آموزی با معرفی برگزیدگان این جشنواره در دبستان مرصاد شهر شاوور برگزار شد .

 

 

 

 

نادر آل کثیر مدیر دبستان مرصاد شهر شاوور ضمن تبریک به برگزیدگان دومین جشنواره ی قرآنی مهدویت و نهج البلاغه عنوان نمود : در سطح استان های کشور تاکنون برای سنین 5 تا 11 سال جشنواره و یا مسابقه ای تحت عنوان قرآن و نهج البلاغه اجرا نگردیده اما در این آموزشگاه توسط کمیته ی فنی بعد از این که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره در این سنین بلامانع اعلام شد امسال برای دومین بار این جشنواره برگزار شد و در صدد هستیم این حرکت را برای سومین سال متوالی ، سال 1396 با همکاری کلیه ی مسئولین دست اندرکار از جمله « پورهاتف بخشدار شاوور ، سید جواد نژادفاضل رئیس اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و کریم ستاوی مسئول امور مساجد بهتر و با شکوه تر از امسال برگزار کنیم .


 

سیدجلال نژادفاضل رئیس اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، ضمن تشکر از مدیریت آموزشگاه مرصاد و هیئت برگزار کننده ی این جشنواره ، گفت : با توجه به این که از طرف اداره ی آموزش و پرورش هیچ گونه بودجه ای برای برگزاری این جشنواره  در نظر گرفته نشده و در واقع بودجه ای نیست که تعلق بگیرد اما با این وجود مدیریت این آموزشگاه دو سال است که این جشنواره ی قرآنی را برگزار می کند .

 

وی در ادامه شفاف و بی پرده تصریح نمود : حال جامعه ی ما اصلا خوب نیست و این بد بودن حال جامعه ی ما ناشی از دور شدن از تعالیم اسلام و قرآن است و این همت همه ی ما را می طلبد که با تمام وجودمان شرایطی را مهیا کنیم که فرزندان ما با تعالیم ناب قرآنی آشنا شوند و هیچ کس نباید خود را از این قضیه جدا بداند و بدانید هر اتفاقی که می افتد و هرناهنجاری که در جامعه رخ دهد به خود جامعه آسیب وارد می شود ؛ در جامعه اگر یک نفر را شاغل کنیم و یا به عبارتی وی را استخدام نماییم ، نفع این یک نفر برای کل جامعه است و همان شخص اگر بیکار بماند احتمال این که جهت تأمین مخارج زندگی دچار یک سری ناهنجاری شود زیاد است و نباید در این راستا تعجبی داشته باشیم و وقتی وارد ناهنجاری ها شد به « سرقت ، قتل و .. » دست می زند و این جنایت حتی به ما این جمع ممکن است آسیب وارد کند .


 

وی افزود : وی می گویم حال جامعه ی ما خوب نیست قصد و هدفم نا امیدکردن نیست ، در واقع باید با واقعیت آشنا شویم و وقتی که از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود و طلاق دیگر در جامعه یک امر عادی شده است ، که این معضل زمانی در روستاها و قبایل و عشایر ننگ بود ، اما امروز مورد داشته ایم که فردی در عرض چهار سال سه بار طلاق گرفته است و امروزه مکروه ترین حلال خداوند که طلاق است رایج شده است .

 

وی افزود : در ده سال اخیر در هر 8 ساعت یک نفر با سلاح سرد جان خود را از دست داده است و به طور متوسط 1600 پرونده ی نزاع تشکیل می شود و هر روز خدا سه نفر با سلاح سرد کشته می شوند ، ما 13 میلیون پرونده ی قضایی داریم که برای یک جمعیت 76میلیونی رقم بالایی است و اگر بخواهیم برای رسیدگی به هر پرونده 2 نفر را درگیر کنیم دقیقا 26 میلیون نفر را می بایست مشغول کنیم ، آیا اینها هزینه نیست ؟ چرا این هزینه را را برای دانش آموزان ابتدایی و پایه انجام ندهیم ؟ چرا پیشگیری نکنیم به جای درمان ؟چرا به جای این که بعدها بیاییم هزینه کنیم و برای این که فرزندان خود را برای ترک اعتیاد به اقامتگاه های میان مدت ببریم  ، چرا از هم اکنون برای آموزش های تعالیم دینی و قرآنی اش هزینه نکنیم که در آینده به جاهای بد کشیده نشود ؟ لذا من پیشنهاد می دهم از هم اکنون اهالی شهرشاوور که فرزندانشان در این آموزشگاه مشغول به کسب علم هستند صندوق حمایت از تعالیم علوم قرآنی را تأسیس کنند و ماهانه مبالغی را در آن واریز کنند که بشود سطح ای جشنواره را از این آموزشگاه به سطح کل شهرستان شوش و حتی استان خوزستان ارتقاء دهیم .


 

سپس مجید نیسی معاونت پرورشی دبستان مرصاد به تشریح عملکرد و آمار و ارقام جشنواره پرداخت و خاطر نشان نمود : در دومین جشنواره ی قرآنی مهدی موعود(عج) امسال با در نظر گرفتن شاخص های پرورشی و تمرکز بر اولویت ها و نیازهای تکریم شخصیت دینی ، سعی بر آن بود که رویداد قرآنی و مفاهیم عترت را به شکل خاطره انگیزی برجسته نماییم .

وی افزود : این جشنواره عصاره ی تلاش سه ماه آموزش و توجیح شرکت کنندگان ، والدین ، مربیان و معلمان توسط کمیته ی فنی برای 282 نفر شرکت کننده بود که در پایان حدود 30 نفر به مرحله ی پایانی راه یافتند و امروز با حضور سید جواد نژادفاضل رئیس اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، محمود مرادی سرپرست  اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بخش شاوور ، کریم ستاوی مسئول امور مساجد شهرستان شوش به نمایندگی از طرف اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش ، رئیس انجمن اولیاء و مربیان ، والدین ، مربیان ، معلمین و برگزیدگان جشنواره از نفرات اول تا سوم مقاطع اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی تجلیل خواهد شد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست