04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۴۱۸3924

با حضور نماینده ی دبیرخانه امور مساجد استان خوزستان جشنواره ی طرح اوقات فراغت شوش افتتاح شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

ساعت 18 روز دوشنبه 17 تیرماه 1398 با حضور مهدی غلامی نماینده ی دبیرخانه ی امور مساجد اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی طرح اوقات فراغت «ویژه ی بچه های مسجد» در مسجد ابوالفضل کوی ابوذرغفاری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض خیر مقدم  در مورد اهمیت و مزایای  جشنواره ی طرح  اوقات فراغت بچه های مسجد اشاره کرد و گفت : هر ساله تعدادی کلاس آموزشی، تربیتی، اردویی، ورزشی و... با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این کانون برگزارمی شود.

وی به استقبال بچه های مسجد که در واقع دانش آموزان هستند  از کلاس های فراغتی این کانون اشاره کرد و یادآورشد: «حفظ قرآن کریم ، تلاوت قرآن ، مسابقه ی اذان و احکام و....» با همکاری مربیان امور مساجد و « آموزش نقاشی ، خبرنگاری ، بازیگری تئاتر و....» توسط اساتید انجمن های فرهنگی و هنری اداره و پیشکسوتانی که در اختیار داریم برگزار می شود و در پایان در صورتی که این طرح از طرف دبیرخانه ی امور مساجد اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد یک اردو کوتاه مدت هم در دستور کار قرار خواهد گرفت .


در ادامه دکتر علرضا کریمی نیز در مورد اهمیت اخلاق مداری این جشنواره سخنانی را ایراد نمود و یادآور شد : در مساجد بخش های مختلفی نظیر « بسیج ، کانون، امام جماعت و هیئت امنا» فعالیت دارند و کار در کانون های مساحد باید بر مبنای همکاری و همدلی باشد. کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از استوانه های محکم در حوزه ی فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان شوش است.

دکتر کریمی  تأکید کرد: کادرسازی و تربیت کادر موضوع مهم دیگری است که در کانون ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، متأسفانه در مساجد از نیروهای جوان کمتر استفاده می شود و این در حالی است که اگر سبک زندگی اهل بیت (ع)را تعقیب کنیم توجه به جوانان و واگذاری امور به آنها در فعالیت ها دیده می شود. اگر در مساجد به جوانان کار واگذار کنیم این اقدام سبب می شود تا بتوانیم مدیران خوبی را برای آینده جامعه تربیت کنیم.


وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به فعالیت های هنری در مساجد یادآور شد: لازم است کانون های مساجد در بحث اوقات فراغت توجه جدی به بحث هنر داشته باشند البته هنری که با مسجد تضاد نداشته و مروج سبک زندگی اهل بیت (ع) باشد و همچنین در کنار برگزاری برنامه های مختلف در این حوزه، حرفه آموزی هم در دستور کار قرار گیرد.


از دیگر برنامه های این افتتاحیه می تواند به  «مولودخانی علی تمیمی  و اجرای نمایش طنز توسط کامبیز حیدری از هنرمندان گروه تئاتر اندیشه  و اهدا هدایایی به نوجوانانی که نامشان رضا است » اشاره نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست