04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۲۸2656

دومین همایش عاشورائیان شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:30 صبح روز سه شنبه28 شهریور1396 دومین همایش عاشورائیان شهرستان شوش با حضور پیرغلامان و مداحان هیئات مذهبی در سالن اجتماعات اداره ی تبلیغات اسلامی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستاتن شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این همایش گفت : السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین و علی ارواح التی حلت بفنائک ـ ظرفیت شهرستان شوش به جهت وجود پر برکت دانیال(ع) و استعدادهتای مذهبی در برگزاری مراسم دینی در کشور زبانزد است .

وی افزود : تلاش دشمن ، گرفتن محتوای عزاداری با قصد ایجاد اختلاف با روش های مختلف است لذا هیئات مذهبی  برای برقراری نظم می بایست با نیروی انتظامی نهایت همکاری را داشته باشند .

آل کثیر در پایان به راهکارهای مهم برای پیشرفت هیئات مذهبی اظهار داشت : هفت مورد زیر اگر به درستی رعایت شود به جرأت می تواند گفت که یک عزاداری داریم که از نظر کیفی و کمی کم نظیر خواهد بود :


1 ـ مدیریت جمعی و استفاده از پتانسیل جوانان در کنار پیشکسوتان

2 ـ برنامه ریزی های مناسب جهت مخاطبین

3 ـ اصلاح شیوه های معرفت افزایی در هیئت ها

4 ـ در نظر گرفتن مکان ، زمام مناسب برگزاری در مساجد

5 ـ تعیین وقت آغاز و پایان عزاداری ها جهت تکریم برنامه ریزی عزاداران

6 ـ فرصت دهی به جوانان و بها دادن به آنها در برگزاری مراسم

7 ـ ارتباط و هم اندیشی هیئات و برگزاری جلسات

معاونت فرمانداری شهرستان شوش در پایان گفت : جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم تا همدرد و همدل نشویم قفلی گشوده نخواهد شد .

حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به عاشورائیان شهرستان شوش عنوان نمود : هر ملتی برای بقا و موفقیت خویش نیاز به عامل وحدت وحدت و اجتماع دارد و بدون شک مهم ترین عامل وحدت در میان پیروان اهل بیت پیامبر(ص) که با کمترین زحمت و هزینه ، می تواند توده های میلیونی را گرد یک محور قرار دهد همین مراسم عزاداری بر سالار شهیدان و یاران با وفای اوست ، این عامل می تواند رهایی بخش انسان ها از چنگ استبداد و استعمار باشد .

وی افزود : در طول تاریخ جریان سوگواری بر شهیدان کربلا ، زمینه ساز قیام ها و انقلاب های کوچک و بزرگ بوده است ، مانند قیام توابین که با یزیدیان جنگیدند و قیام مختار که اکثر خون آشامان کربلا را به سزای اعمالشان رساند و شکست سختی بر سپاه نیرومند اموی وارد ساخت . به طور کلی به گفته ی برخی از صاحب نظران ، بیشتر انقلاب های دنیا نشأت گرفته است  که یک نمونه ی آشکار آن آزادسازی شبه قاره ی هند از دست استعمار انگلیس بود .


حسینوند به نقل از گاندی رهبر این انقلاب  اظهار داشت : گاندی می گوید « من برای ملت هند چیز تازه ای نیاورده ام ، فقط نتیجه ای که از مطالعات و تحقیقاتم درباره ی تاریخ زندگی قهرمان کربلا به دست آورده  بودم ، ارمغان کلت هند نمودم . و اگر بخواهیم ملت هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین ابن علی(ع) پیمود .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش برای اثبات گفته ی خود به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و تصریح نمود : نقش عظیم حادثه ی کربلا و عاشورا ، در به وجود آمدن انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که دنیا را به لرزه افکند و نمونه ی اخیر آن ، مقاومت حزب الله لبنان است که با تعسی به مکتب امام حسین(ع) ، در برابر اسرائیل و رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی به پیروزی رسید و تنها سلاح نیروهای حزب الله لبنان علاوه بر مکتب امام حسین(ع)  ؛  قدرت ایمان و فداکاری حزب الله بود که همه را گیج و مبهوت نمود  و صهیونیست ها با شکستی مفتحضانه رو به رو گشتند .


وی در پایان گفت : امیدوارم ما نیز از ارادتمندان واقعی آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) بوده و عنایت وی شامل حال ما گردد .

ابراهیم امیری به نمایندگی از طرف شورای هیئات مذهبی شهرستان شوش در پایان توصیه های لازم را به هیبئات مذهبی  در شش بند مطرح نمود و خاطر نشان نمود : « تأکید به برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد به عنوان اصلی ترین جایگاه هیئات مذهبی ـ استفاده از روحانی و خطیب توانا و آگاه در هیئت و پرهیز از مراسم بدون خطابه و منبر ـ تنظیم صدای بلندگوها ، به خصوص در ساعات آخر شب به گونه ای که برای شهروندان  و همسایگان مزاحمتی ایجاد نکند  ـ ممنوع شدن قمه زنی و زنجیرهای تیغ دار ـ اهتمام بر گسترش فرضیه ی امر به معروف و نهی از منکر و توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی در خصوص برنامه ی هیئات مذهبی » و لذا تقاضامندم که به صورت جدی مسئولین از حمایت های مادی و معنوی خود دریغ نکنند .


از دیگر برنامه های این همایش می توان به ذکر مصیبت و نوحه خوانی دو نفر از مداحان اهلبیت(ع) یکی از پیرغلامان و دیگری از نسل جوان  و همچنین تجلیل از گیرغلامان هیئت های مذهبی « قاسمیه ، موسی ابن جعفر ، خامس آل عبا ، علمدار کربلا ، مسجد ابوالفضل العباس(ع) و ...... » اشاره کرد .


 


شایان ذکر است ، عبدالحسن آل کثیر ، معاون فرماندار ، شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام محمدجواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، ناصر منصوری مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام موسوی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان شوش ، پیرغلامان ، مدیران و مداحان هیئات مذهبی و تعزیه خوانی حضور داشتند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست