04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۲۰2721

شوش برای میزبانی واستقبال از عاشورائیان خوزستان در حال آماده شدن است

به قلم ـ عباس کرم الهی

رویدادی عظیم و رخدادادی تاریخی برای مسلمانان جهان در راه است ؛ تا چند روز دیگر اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر یاران با وفایش از راه می رسد .

پنجشنبه 18 آبان1396 مصادف است با 20 صفر 1439 هنجری قمری  و برابر است با چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) و 72 تن از اهل بیت(ع) و اصحاب وی که در ظهر  روز عاشورا توسط یزیدیان به شهادت رسیدند و از همان زمان به اربعین حسینی نام گزاری شد .

شوش ، نجف ایران ، و پنجمین شهر مذهبی ایران به خاطر حضور مقبره ی حضرت دانیال نبی(ع) بعد از شهرهای « مشهد مقدس ـ قم ـ شهر ری و شیراز » ، شهر پیامبر باران و ....... از سال های دور میزبان هیئات مذهبی و عاشورائیان شهرستان های « اهواز ـ دزفول ـ شوشتر ـ اندیمشک ـ گتوند » و شهرک ها و روستاهای تابعه بوده و چند سالی است که مردم از مرزهای « چزابه ـ شلمچه از استان خوزستان ، مهران از استان ایلام و قصرشیرین از استان کرمانشاه » زائرین از  جای جای ایران اسلامی با پای پیاده راهی کربلا می شوند ؛ در مسیر رفت و برگشت از جاده ی ترانزیت « اندیمشک ـ اهواز » توسط هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان شوش مورد پذیرایی قرار می گیرند .


از سویی دیگر هیئات مذهبی و زائرین حضرت دانیال نبی(ع)  که تا چند سال گذشته با وسایل نقلیه به شوش می آمدند ؛ همانند رفتن به کربلا با پای پیاده به نجف ایران سرازیر می شوند .

با این که 16 روز دیگر به اربعین حسینی باقی مانده است ؛ ولی هیئات مذهبی شهرستان شوش و اداراتی نظیر « تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اوقاف و امور خیریه ، شهرداری های (شوش ـ الوان ـ شاوور  ـ حر و فتح المبین ) ، آموزش و پرورش ، بخشداران بخش های ( مرکزی ـ شاوور و فتح المبین ) ، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا » برای استقبال از زائرین تمهیدات لازم را در نظر گرفته اند و تا چند روز آینده اقدام به برپایی مواکب ، تکایا و ایستگاه های صلواتی در چهار محور « اهواز به طرف شوش ـ دزفول به طرف شوش ـ اندیمشک به طرف شوش و جاده ی بخش فتح المبین به طرف شوش » با « ناهار ـ خرما ـ شربت  ـ قهوه ـ چای ـ نسکافه و آب معدنی » از عاشورائیان حسینی پذیرایی می کنند و نیروی انتظامی ، ناحیه ی مقاومت بسیج و در مجموع شورای تأمین برای حفظ امنیت و برقراری نظم به صورت صد در صد آماده هستند ، پلیس راهور  برای  جلوگیری از ترافیک سنگین و پلیس راه برای کاهش تصادفات در جاده ی ترانزیت ، پایگاه های خبری تحلیلی « شوش نیوز ـ صبح شوش ـ شوش24 ـ ایران انا ـ  آوای شوش ـ نسیم شوش ـ شوشان ـ هفته نامه ی صدای کرخه » و خبرگزاری های « ایرنا ، مهر ، فارس ، ایکنا و پانا » ، روزنامه های « کیهان ـ اطلاعات ـ کارو کارگر ـ همشهری ـ جام جم ـ نور خوزستان ـ روزان ـ عصرکارون ـ ایام ـ صبح کارون ـ کارون  و ... » و بالاخره « سیمای مرکز خوزستان ـ شبکه ی اول سراسری و شبکه ی جهانی الاهواز » ثبت این حماسه ی حسینی و پوشش خبری و تصویری این رویداد بزرگ را بر عهده خواهند داشت .

شهرستان شوش علاوه بر این میزبانی بزرگ ؛ در نوار مرزی چزابه با مساعدت ادارات و خصوصاً دفتر امام جمعه ، شهرداری و فرمانداری شهرستان شوش ؛ موکب بزرگی هم چون سال های قبل برپا خواهد نمود و از زائرین امام حسین(ع) پذیرایی می کند .


 

شایان ذکر است ؛ هیئات مذهبی « زنجیرزنی حضرت دانیال نبی(ع) ـ زنجیر زنی قاسمیه ـ سینه زنی حسینه ی اعظم ـ زنجیر زنی متوسلین به موسی ابن جعفر(ع) ـ زنجیر زنی متوسلین به آقا صاحب الزمان (عج) و دعبل خزایی ـ زنجیرزنی مسجد ابوالفضل(ع) و .... در سطح شهر جایگاه هایی برای عرض خیر مقدم و خسته نباشید به زائرین حضرت دانیال نبی(ع) از شب قبل از اربعین حسینی برپا می کنند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست