04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۱۴2880

جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در مسجد ابوالفضل(ع) شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 18 سه شنبه 14 آذر1396 به همت کانون فرهنگی خواهران ، به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) جشن باشکوهی در مسجد ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ فاطمه دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر الهی و عرض خیر مقدم به حاضرین گفت : جا دارد از خدام مسجد ابوالفضل(ع) ، کانون فرهنگی خواهران و سیده آیدا تفاخ به خاطر میزبانی این جشن و از مهندس زمانی شهردار ، مسلم سگوند عضو شورای اسلامی شهر ، بهروز حسنوند و حسن جادری از مداحان اهل بین(ع) به خاطر اجرای بخش های مختلف این آیین قدردانی نمایم .


در این آیین جشن مهندس یوسف زمانی شهردار شوش ضمن تبریک این روز فرخنده به حاضرین در مسجد ، به فضائل خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ع) اشاره کرد و گفت : صد صفت نیک برای آن حضرت ثبت شده که از این میان می توان به « مهربانی ، امین و امانتداری ، صادق بودن ، دلسوزی ، تواضع و فروتنی ، ساده زیستی و ... » اشاره کرد که این صد صفت را به طور کامل در سبک زندگی خود  به کار گرفت و ما هم برای داشتن یک زندگی آرام همراه با آسایش به این صفات نیازمند هستیم .

وی افزود :  هدایت مردمی که در میان آنها افرادی لجوج، ناآگاه، مغرض و متعصب وجود دارد همیشه با مشکلات و رنج های فراوان همراه است. زیرا آنها دائم مشغول توطئه و کارشکنی هستند. تحمل این مشکلات پایداری و صبری عظیم می طلبد. وقتی رسول اکرم (ص) دعوت خود را آغاز نمود، آزار و اذیت مخالفان هم از هر سو آغاز شد. گاه وجود مقدس آن حضرت را سنگسار می کردند، آن چنان که بدن مبارکش مجروح می شد. زمانی خاکستر و احشاء شتر بر سرش می ریختند. گاه ساحر، دیوانه و شاعر خطابش می کردند. مدتی او و یارانش را در محاصره قرار دادند و زمانی هم کمر به قتل بستند. امّا پیامبر صلی الله علیه و آله همه دشواری ها و ناملایمات را با توکل بر خدا و استقامت تحمل نمود. در آیاتی از قرآن به پیامبر اکرم فرمان می رسد که در انجام رسالت خود و عمل به دستورات خدا و تحمل آزار مخالفان، صبر و شکیبایی پیشه کند.

شهردار شوش در بخش دوم سخنان خود یاد و خاطره ی زنده یاد عبدالرضا لالوند را گرامی داشت و خاطر نشان نمود : بعضی از صفات رسول اکرم را این فقید سعید که بیش از 40 سال با ایشان آشنایی داشتم دیدم ، وی هم به عنوان معلم حق استادی گردن من داشت و از طریفی هم ولایتی و هم شهری بودیم و در دوره ی چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا  به عنوان شهردار در کنارشان بودم و کسانی که ایشان را کاملا می شناسند صحبت های ما را تأیید می کنند .

مهندس زمانی در پایان افزود : زنده یاد عبدالرضا لالوند  هیچ وقت برای منافع شخصی خود  کار نکرد و برای پیگیری مشکلات مردم بسیار حساس بود  و حرف خود را شفاف و بی پرده و بدون ترس  با ما در میان می گذاشت و ذره ای از حقوق مردم کوتاهی نکرد .


 

 

از دیگر برنامه های این آیین جشن می تواند به مولوخوانی بهروز حسنوند رئیس شورای مداحان و شاعران آیینی اداره ی تبلیغاتی اسلامی به زبان فارسی و حسن جادری از مداحان اهل بیت به زبان عربی ، تجلیل از « امام جماعت مسجد ، کریم کرد به عنوان حامی فرهنگی ، محمدرضا  محمدی و سید مهدی تفاخ پیشکسوت ، دکتر حسین لالوند فرزند زنده یاد عبدالارضا لالوند ،  و امام جماعت گذشته ی مسجد » و پذیرایی اشاره کرد .


 

شایان ذکر است در این جشن باشکوه ، یوسف زمانی شهردار شوش ، مسلم سگوند عضو شورای اسلامی شهر ، فاطمه دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) و جمعی از ساکنان منطقه اشاره کرد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست