04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۸۳۰4051

دعای پرفیض ندبه با حضور امام جمعه در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عبدالنبی دیناروندی

دعای پر فیض ندبه همچون هفته های گذشته به همت مجمع الذاکرین و با سخنرانی امام جمعه ی شهرستان شوش در نمازخانه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل ابن علی خزاعی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 7:30 صبح روز جمعه 30 آبان ماه1399 هم زمان با ولادت حضرت عبدالغظیم حسنی(ع) با حضور منتظران و  عاشقان صاحب الزمان(ع) در نمازخانه ی بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزاعی با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان در این سخنرانی کوتاه ابتدا به شاخصه ها و نشانه های ایمان اشاره کرد و گفت : ایمان صرف ادّعا نیست؛ بلکه حقیقتی است که باید آن را در اعتقاد و عمل اثبات نمود. در منابع اسلامی شاخصه هایی برای آن مطرح شده که به چند نمونه از آنها می پردازیم. اولین نشانه ی ایمان ، پایداری در عقیده است که در این خصوص در آیه ی 15 از سوره حجرات آمده است : « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولئِک هُمُ الصَّادِقُونَ /// مؤمنان تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آوردند، سپس تردید نکردند و با اموال و جانهای خود در راه خدا جهاد کردند. آنان همان راستگویانند.»بنابراین نشانه ی ایمان واقعی، «پایداری و عدم تردید» در آن است و نیز از نشانه های ایمان «جهاد با مال و جان در راه خداست »و بدون آن ایمان، شعاری بیش نیست.


وی در ادامه «رضا و تسلیم بودن در مقابل خداوند عالم» را دومین شاخصه تلقی نمود و در این راستا یادآور شد : از امام صادق (ع) سئوال شد:« بای شی ءٍ تُعرَفُ المُؤمِن بأنه مؤمن؟ قال: بالتسلیم للَّه والرضا فیما وَرَدَ علیه مِن سرورٍ او سخطٍ /// چگونه می توان مؤمن را شناخت؟» حضرت فرمود: «به تسلیم خدا بودن و راضی بودن به آنچه پیش می آید، چه در اموری که مایه سرور است و چه در چیزهایی که مایه ناراحتی است.» همچنین امام محمد باقر (ع) در این راستا می فرماید : رسول خدا(ص) در مسافرتی بود. کاروانی به آن حضرت برخورد کردند. و سلام کردند پیامبر (ص) فرمود: «شما کیستید؟» گفتند: ای رسول خدا ما جمعی از مؤمنان هستیم. حضرت سئوال فرمود: «حقیقت ایمان شما چیست؟» گفتند: راضی بودن به قضای خدا و واگذاردن کارها به خدا و تسلیم بودن به امر خدا. پیامبراکرم فرمود: «اگر راست می گویید بنایی را که در آن نمی نشینید، نسازید و چیزی را که نمی خورید، جمع نکنید و از خدایی که به سویش باز می گردید پروا کنید .»


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه «صداقت ـتسلّط بر خود ـناخشنودی از گناه ـ اطاعت از خداوند ـ امانت داری و کسب حلال و خوش اخلاقی» را از دیگر شاخصه های ایمان دانست .

وی در ادامه به پنج ویژگی از ویژگی‌های شیعیان از نظر امام صادق (ع) اشاره کرد و تصریح نمود : در حدیثی از امام جعفرصادق(ع) آمده است : « قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّمَا شِیعَةُ جَعْفَرٍ مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ وَ اشْتَدَّ جِهَادُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ وَ خَافَ عِقَابَهُ فَإِذَا رَأَیْتَ أُولَئِکَ فَأُولَئِکَ شِیعَةُ جَعْفَرٍ /// شیعه جعفری کسی است که: حلال خور ـ پاکدامن ـدر جهاد سرسخت باشد ـبرای رضای خدای خود کار کند ـبه پاداش الهی امیدوار باشد و از مجازات او بترسد » این چنین افرادی شیعیان جعفری هستند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست