04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۰۵1335

گردهمایی بزرگ بسیجیان در مصلای نمازجمعه شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم لهی

روز پنجشنبه 5 آذر 1394 ساعت 8 صبح در آخرین روز از هفته ی بسیج ، گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان شوش در مصلای نماز جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش در خیر مقدم و مقدمه ی سخنرانی خود عنوان نمود  : بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ « رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی» عرض سلام و ادب و احترام محضر حضار محترم و بسیجیان عزیز و با صفای شهرستان شوش دانیال(ع) متشکل از خواهران و برادران ، بزرگان و ریش سفیدان مجلس ، پیشکسوتان جهاد و ایثار و شهادت ، خانواده ی محترم و معزز شهداء و جانباران و آزادگان سرافراز ، روحانیت جلیل القدر ، سادات بزرگوار ، اصحاب رسانه و مطبوعات و همه عزیزانی که شرف حضور دارند و عرض ادب ویژه و خالصانه دارم خدمت مسئولین دستگاه های دولتی ، خصوصاً « نماینده ی بسیجی و ولایتمدار شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی دکتر سید راضی نوری ، مهندس مانعی معاونت فرمانداری شوش ، مهندس زمانی شهردار ، علی سرپرست بخشدار بخش مرکزی ، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولین که در جمع ما حضور دارند .


 

وی افزود : اساس تشکیل بسیج و حیات طیبه ی بسیج بر مبنای عقلانیت و  بصیرت است ؛ اساس ، تفکر و منبای بسیج بر مبنای تفکر اسلامی و انقلابیست ؛ اساس و تفکر بسیج بر مبنای نهی ظالم و نهی استکبار و استبداد است ؛ اساس و پایه ی بسیج بر مبنای تکلیف گرایی ، وظیفه محوری و اقدام انقلابی است ؛ اساس و مبنای بسیج بر پایه ی ولایتمداری و ولایت پذیری است ؛ اساس و فلسفه ی بسیج بر پایه ی الگو گرفتن از ائمه ی اطهار و الگو گرفتن از آزادگان و آزادیخواهان جهان است ؛ حفظ تفکر بسیجی ، حفظ تفکر اسلامی و انقلابی و حفظ تفکر ارزشی  برای جامعه و تلاش دربرقراری  پیشرفت استقلال ، رفاه و امنیت در پرتو مقاومت درون از وظایف خطیر بیسج است .

 

بابایی همجنین گفت : جوهره ی بسیج ، آمادگی برای انجام وظیفه در همه ی اموری که مربوط به جامعه ی اسلامی و به معنای دیگر صرف تمام قوا در راه اسلام است  و در این عرصه نباید از نقشه های شوم دشمن غافل بود .

 

سروان بابایی در ادامه به اهداف دشمنان ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد : سناریو و تاکتیک دشمن برای از بین بردن این تفکر ارزشی و برای از بین بردن جامعه ی اسلامی ، اتقلابی و ولایی ما در هر زمانی رنگ و بوی جدیدی به خود می گیرد ؛ در اوایل انقلاب با کودتا و ترور ، بعد از آن با جنگ تحمیلی هشت ساله  سپس با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ اقتصادی دشمن به میدان آمد و امروز هم با نفوذ رخنه  در دستگاه های تصویری و به عبارتی نفوذ در افکار و عقاید انقلابی ما ؛ و هدف دشمن هم کم رنگ کردن و یا بی رنگ کردن اصول انقلاب و تفکر اسلامی و انقلابی برای سرسپردگی و عقب نشینی از این اصول است . اما به برکت خون شهیدان ، به برکت حضور و وجود رهبر فرزانه ی اقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» و به برکت خیر آقا امام زمان(عج) و با هوشیاری وبصیرت ملت ایران اسلامی و با مجاهدت شما بسیجیان که همیشه در این مرز و بوم خالق بی بدیل حماسه ها هستید ، این نقشه ی شوم دشمن همانند گذشته خنثی خواهد شد .


 

فرمانده ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش در پایان فجر حضرت ولی عصر (عج) را از خداوند منان خواستار شد و گفت : از خداوند متعال حسن عاقبت همه ی شما را خواهانم و انشاءالله  با تعجیل در فرج امام زمان(عج) بتوانیم بیرق این انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری به آقا تحویل دهیم .

 

دکتر سید راضی نوری نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در مقدمه ای به حاضرین خیرمقدم گفت و در ادامه عنوان نمود  : بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ ، عزض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما حاضرین در این گردهمایی بزرگ ؛ قرآن کریم می فرماید :« وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ .» خدا را شاکرم که این توفیق را به من عنایت فرمود که امروز در کنار خواهران و برادران بسیجی و مخلص برای گرامیداشت 5 آذر آخرین روز از هفته ی بسیج مستضعفین باشیم تا تجدید میثاقی باشد با مقام معظم رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .

 

وی افزود : همانطور که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس الله نفس الزکیه) فرمود : « افتخارم در این دنیا این است که یک بسیجی ام . » برادران و خواهران بسیجی باید قدر خود را بدانیم ، بدانید که یک بسیجی یعنی یک شیعه ی مخلص ، یک بسیجی یعنی فردی که همیشه آماده است تا گزندی به انقلاب ، نظام و ولایت وارد نشود و یک بسیجی یعنی کسی که گوش به فرمان رهبری خود برای مقابله با دشمنان قسم خورده ی نظام و انقلاب ، موقعیت شناس باشد ، با بصیرت باشد ؛ بداند که نظام را چه کسانی تهدید می کنند و چه چیزهایی نظام را زنده نگه می دارد .

 

دکتر نوری سپس از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان سخن به میان آورد و تصریح نمود اگر امروز می بینیم که اسمی ، نامی ، افتخاری و عزتی در جهان برای این نظام  داریم ، حاصل تفکر ایمان بسیجیان است ، و به خاطر این است که رهبرکبیر افتخار می کند که یک بسیجی است . وقتی که می گوییم بسیج لشکر مخلص خداست و بسیج شجره ی طیبه است ؛ باید بدانیم که تمام اخلاق اسلامی که پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) ما و بزرگاران دین سر منبر برای یک بسیجی مخلص ذکر می کنند ،  باید در وصف یک بسیجی بگنجد ، پس بیسجی باید افتخار خودش را ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) بداند و همیشه برای تشویق هر مسئله ای صلوات بفرستد . برای این که بتوانیم یک بسیجی واقعی باشیم ، فرمایشات مقام معظم رهبری را همیشه نصب العین خود قرار دهیم . رهبر می فرماید : « برای این که یک بسیجی مقتدر باشیم باید خودمان را مسلح به علم روز کنیم ،»  اگر آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب امروزه در سطح بین الملل برای ما خط و نشان می کشند و تهدید می کنند ، به خاطر این است که نتوانسته ایم از نظر پیشرفت علم و صنعت و خودکفایی به حد مطلوب برسیم ؛ ما باید از نظر اقتصادی خودکفا باشیم و وابسته به دیگر کشورها نباشیم . به خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم زمان برای صاحب اصلی این انقلاب در حال مهیا شدن است و پرچم دار وجود اصلی این عالم حضرت ولی عصر(عج) ، و لذا باید خود را برای سربازی آقا آماده نگه داریم و در نتیجه همانگونه که اشاره کردم اگر می خواهیم در مقابل دشمنان بایستیم می بایست پیشرفت علم و تکنولوژی را به روز کنیم و آن وقت می توانیم بگوییم که از نظر اقتصادی ـ علمی ـ فرهنگی و اقتصادی به تکامل رسیده ایم و هیچ احدی نمی تواند به کشور ما گزندی وارد کند .


 

 

سپس بیرق شور حسینی به غلامعلی بارانی به نمایندگی از طرف خانواده های معظم شهداء  و همچنین نسل اول انقلاب ، به بسیجیان نسل چهارم تحویل داده شد .

 

از دیگر برنامه های این گردهمایی بزرگ بسیجیان شوش می تواند به اجرای سرود توسط گروه سرود بسیج دانش آموزی و اهدا یک تابلوی نفیس منقوس به نام مبارک پنج تن آل عبا(ع) به خانواده ی بسیجی هلاکوپور مه دو سال متوالی در روز عید غدیرخم ـ واقعه ی غدیر را به طور کامل بازسازی نمودند اشاره کرد . 


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست