04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۷۰۶1227

همایش معتمدین و سران ایلات و عشایر شهرستان شوش برگزار شد

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ عیسی کرملاچعب

روز دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 16:30 در هفتمین روز از هفته ی دفاع مقدس به همت ناحیه ی مقاومت بسیج ، همایش معتمدین و سران ایلات و طوایف در تالار نیایش شوش برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش ضمن خیرمقدم به مدعوین به توصیف عشایر از دیدگاه خود پرداخت و عنوان نمود : عشایر و طلایه داران و وفاداران به انقلاب اسلامی ، و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و این همایش با هدف ایجاد وحدف بین عشایر شهرستان شوش اهم از « عرب ـ لر ـ بختیاری ـ کرد و دزفولی برگزار شده است .

 

وی افزود :  نقش عشایر در روند پیروزی های انقلاب اسلامی بی بدیل است و امام به راستی عشایر را ذخایر انقلاب خواند چرا که عشایر خوزستان سابقه ای طولانی و درخشان در مبارزه با استگبار و تجاوز گری در قبل و بعد از انقلاب دارند و این برگرفته از بصیرت آنها و ولایتمداری شان است و شرط همه پیروزی ها انقلاب اسلامی مثل گذشته حفظ وحدت و هوشیاری و پرهیز از دل مشغولی و ولایت پذیری است .


 

سروان پاسدار کریم بابایی ضمن تقدیر از  سران ایلات و طوایف پیرامون همکاری با شورای تأمین در برقرار آرامش در جامعه به آنها توصیه نمود : نقش شما سران عشایر در ایجاد آرامش و آسایش برای مردم و سرمایه گذاران بسیار مهم است که در تیراندازی ها بی مورد خوشبختانه کاهش داشته ایم اما انتظار دارم این سنت زشت و غلط و این خورده فرهنگ نابجا با همکاری شما کلاً ریشه کن شود .

 

تیراندازی  در مراسم عزای عشایر زد و از سران عشایر خواست تا زمینه برچیدن این سنت زشت را فراهم آورند .        آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به عنوان آخرین سخنران این همایش ضمن تبریک اعیاد مذهبی قربان و غدیرخم و آغاز دهه ی ولایت  ؛ به سالروز ولادت با سعادت امام علی النقی الهادی (ع) اشاره کرد و بخشی از فضائل آن حضرت را بازگو نمود . 

 

وی در ادامه به تلاشگری های عشایر در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخت و تصریح نمود :  عشایر دین خود را به انقلاب ادا کردند ، عشایر در دوران دفاع مقدس از کیان ایران و اسلام دفاع و شهدایی به انقلاب هدیه کردند .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه  از سران عشایر عرب و عجم در خواست نمودند که به جوانان تاکید کنند ، تیراندازی در مراسم ختم ، را پایان دهند زیرا علاوه براین که ثوابی برای میَت ندارد ، باعث رنجش مردم خواهد شد و از دادستان شهرستان درخواست نمودند که با این معضل به شدت برخورد کنند تا موجبات راحتی عموم فراهم گردد  .


 

خطیب جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به فاجعه ی دلخراش منا اشاره کرد و خاطر نشان کرد : حادثه ی خون بار منا از بی کفایتی آل سعود است که  می بایست سران این کشور خطای فاحش خود را قبول کنند  .

 

آیت الله امام در بخش پایانی سخنان خود به بد حجابی در شهرستان شوش و آمار بالای طلاق در استان خوزستان اشاره نمود و اظهار داشت : با وجود ماهواره در اکثر خانه ها ، متأسفانه به دست خود شیطان را وارد خانه ها کرده ایم که هر روز مد جدیدی را به دختران ما معرفی می کند ، زمان دختران ما با چادر در کوچه و بازار ظاهر می شدند و با نگاه اول به ماهواره چادر را کنار گذاشتند و به مرور مانتوهای خود را کوتاه تر و تنگ تر نمودند و اگر به همین روال پیش رود فرهنگ غنی ما ایرانی ها متزلزل خواهد شد که یکی دیگر از نشانه های استفاده از ماهواره همین آمار بالای طلاق در استان خوزستان و شهرستان شوش است که روز به روز بالاتر می رود و در واقع به خاطر بی توجهی والدین همان کاری را ج.انان انجام می دهند که دشمنان ما در جبهه ی جنگ نرم به دنبال آن هستند .


 

سید محمد امام در جمله ی پایانی خود همه اقشار مردم  را به  حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه دعوت نمودند .

 

لازم به توضیح است که امام جمعه ی شهرستان شوش سخنان خود را به دو زبان فارسی و عربی قرائت نمود .

 

سید فرج موسوی شاعر اهل بیت  در این همایش در وصف اهل(ع) و پنج به علاوه ی یک  به زبان عربی به خوانش شعر به سبک قصیده پرداخت و  میردورقی مداح اهل بیت در رثاء  اهل بیت (ع) وجان باختگان حادثه منا  به ذکر مصیبت پرداخت .


 

شایان ذکر است در این همایش مهندس عبدالرضا مانعی معاونت فرمانداری شوش ـ مهندس سیدجمیل موسوی ـ علی سرپرست و پورهانت بخشداران «فتح المبین ـ مرکزی و شاوور » ـ سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ـ سروان پاسدارکریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج ـ علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ جمعی از مسئولین محلی ـ معتمدین و سران ایلات و طوایف و جمعی از خبرنگاران انجمن روزنامه نگاران حضور داشتند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست