04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۰۶1666

همایش شب شعر عصر انتظار در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سال اصلی تالار نیایش شوش ، روز چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 18:30  شاهد حضور پرشور شاعران پرآوازه شوش در همایش شب شعر عصر انتظار بود.

 

به گزارش شوش نیوز  ، همایش شب شعر « عصر انتظار با حضور شریف احمدی رئیس اداره ی  فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی ، و 35 نفر از شاعران شوش در بخش « فارسی و محلی »  با هدف توجه به موضوع انتظار فرج و از دریچه ی اشعار « انتظار و آزاد »  در سالن اصلی تالار نیایش این شهرستان  برگزار شد.

شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تقدیر و تشکر از رحمن ایزدی و روح اله حاج ابراهیمی برگزار کنندگان همایش پیرامون وظایف مسلمانان در انتظار فرج ولی عصر(عج) عنوان نمود : وظیفه ی  ما در زمان غیبت مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع) است ، گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. بنابراین، تمام وظایفی که قرآن مجید و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان فرموده اند در زمان غیبت نیز متوجه ما است که همه این وظایف را می توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است. اما با عنایت به این که انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است و مجموعه ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد.


ولی در ادامه حاضرین در جمله را به مطالعه ی « کیال المکارم، ج 2، موسوی اصفهانی، سید محمد تقی، بخش 8، "تکالیف عصر غیبت" که به 80 وظیفه و تکلیف در عصر غیبت اشاره شده است فراخواند و به عنوان نمونه به 17 وظیفه این مجموعه به شرح زیر اشاره کرد :

1 ـ معرفت و شناخت کامل دین یعنی در بخش عقاید، اخلاق، احکام و وظایف، منتظر باید تفکر اسلامى خویش را سامان داده و وضعیت روحى و ایمان درونى خود را تقویت کند.

2 ـ مطالعه در جهت معرفت و شناخت هر چه بیشتر امام‏ زمان (عج) .

 3 ـ پیروی کامل از قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) به عنوان نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم (ص) و آگاه ترین افراد از حقایق دین.

4 ـ اطاعت از نایبان بر حق امام زمان (مراجع معظم تقلید به ویژه ولى فقیه) و همراه و هم‏گام با آنان و زمینه ظهور را فراهم کردن.

5 ـ اتحاد و همستگی با دیگر مسلمانان به ویژه شیفتگان و منتظران واقعی آن حضرت.

6 ـ کسب آمادگی فکری و فرهنگی جهت آشنا ساختن مردم با حقایق دین و مقابله با خرافات، شبهات و گرایش های انحرافی.

7 ـ امیدوارى بر قیام و انقلاب آن حضرت و امید دادن به دیگران و زنده نگه داشتن امید به گشایش همه امور.

8 ـ رعایت تقوا ، خود را در محضر خدا دانستن، ترک گناه و خشکانیدن زمینه گناه در جامعه.

9 ـ توجه قلبی امام عصر (عج) در شبانه روز و او را مطلع از اعمال خود دانستن و اسوه قرار دادن امام.

10 ـ  ارتباط با امام (عج) از راه دعا به ویژه دعاهای زیبایی؛ مانند دعاى ندبه، زیارت آل یاسین، دعاى عهد، دعای فرج و... که از طرف بزرگان بسیار توصیه شده است.

11 ـ صبر کردن در برابر آزار و تکذیب و سایر محنت ها و سفارش به حق و صبر و مبارزه همه جانبه در برابر دشمن.


12 ـ ایجاد محبت امام ‏عصر (عج) در دل دیگران در میان مردم با ذکر احادیث، کرامات، مناقب و فضایل واقعی و معتبر ایشان و عنایت او به مردم به عنوان امام مهربان و دلسوز.

13 ـ تقویت و بزرگ داشت شعائر اسلامی؛ نظیر حج و عمره و مجالس مذهبی برای آشنایی با معارف اسلام.

14 ـ ثواب، مخصوصا به نیابت از ایشان؛ نظیر بنا های عام المنفعه، اطعام مساکین، پرداخت صدقه براى سلامتى آن عزیز و یا حواله نمودن ثواب‏هایى براى آن حضرت.

15 ـ آماده سازی محیط برای تشکیل حکومت عدل جهانی و اجرای عدالت و ریشه کن شدن درخت ستم.

16 ـ جلوگیری از نفوذ شیطان های داخلی و خارجی در دین و فرهنگ و ملیت و آب و خاک. بیزاری جستن از دشمنان امام و خالص کردن حب و بغض ها.

17 ـ اهتمام در ادای حقوق برادران دینی و دفاع و یاری شیعیان واقعی.

شریف احمدی در پایان از خدمات رئیس قبلی انجمن شاعران تقدیر و تشکر نمود و برای رئیس جدید آرزوی موفقیت نمود وخطاب به وی گفت : در گذشته همایش شعر ناله های فرات در شهرستان شوش تا سطح ملی پیش رفت و اما به مرور زمان به « منطقه ای ـ استانی و شهرستانی » سقوط کرد و حتی سال گذشته کلاً برگزار نشد و من انتظار دارم که در یکی از ماه های « محرم و صفر» سال 1395 این همایش دوباره برگزار شود و از هم اکنون هم برای کنگره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی « یادواره ی دعبل خزایی » آماده  باشید .


 

در ادامه : « مرتضی حیدری آل کثیر ، هوشنگ دیناروند ، رحمان ایزدی ، روح اله حاج ایراهیمی ، پیمان رشنو ، لیلا دیناروند ، پریسا رجبی ، لیلا نیسی ، آذر رضا زاده ، سمانه حاصلی  و ...... » اشعار خود خوانش نمودند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست