04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۵۱۵2554

به اصرار جمعی از دوستان و به حرمت پوشش خبری شهد صلوات از تصمیم خود صرف نظر کردم

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

چند ساعت پیش خبری مبنی بر خداحافظی از خبر و خبرنگاری را منتشر کرده اما به اصرار جمعی از دوستان از جمله « استاد جعفر دیناروند ، امید کرد ، داریوش پارسا ، مهندس صالح چنانی زاده ، حسن رشنو ـ حاج ناصر پیوست ، حسین امله زاده ، محمد امین اسلامی پناه ، فائقه شیرک ، زینب مخیطی و فاطمه سواری و به حرمت پوشش خبری چهل و چهارمین مراسم شهد صلوات از تصمیم خود صرف نظر کردم .

به گزارش شوش نیوز ، چهل و چهارمین مراسم شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منرل « هادی حیوری » واقع در کوی ابوذر برگزار شد .

حجت الاسلام رضا سالاروند نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ، ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات ، با اشاره به آیه ی 35 از سوره ی مائده گفت « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ـ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از خدا پروا كنيد و به او [توسل و] تقرب جوييد و در راهش جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد .»

وی افزود : بهترین دستاوریز وجود مقدس اهل بیت(ع) است و بعداز آنها شهدای گرانقدر ما هستند چون هر چه ما داریم از شهداء است و ما مدیون این والامقام ها هستیم .

حجت الاسلام سالاروند سپس به  وصیت اکثر شهداء اشاره کرد و خاطر نشان نمود : خیلی از وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کرده ام  از شهدای بیرجند که وجه اشتراک  آنها سفارش به « حفظ انقلاب٬ حجاب٬ جهاد٬ سفارش به صبر و مقاومت و  از همه مهم تر پیروی از ولایت‌فقیه » می باشد .

نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان شوش با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که فرمودند؛ « پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد،» تصریح کرد: بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌تواند جلوی نفوذ دشمن را گرفت حفظ و حمایت از ولایت فقیه است. وقتی در 96 درصد وصیت‌نامه‌های شهدا سفارش به پیروی از ولایت‌فقیه شده یعنی شهدا ارزش و اهمیت این موضوع را درک کرده بودند، هم چنین ولایت‌فقیه اصل اساسی و مهمی بوده که اگر حفظ شود آثار و برکات مهمی را دارا است.

 

وی در پایان به خاطراتی از تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت : وقتی کاروان شهدا را از خرم آباد عبور می دادند دختر نوجوانی گفت آن تابوت پدر من است لطفا او را از بین شهدای گمنام خارج کنید از او پرسیدند : از کجا می دانی که این پدر شماست؟ دختر نوجوان گفت : دیشب به خوابم آمد و آدرس داد که فلان تابود استخوان های من درون آن قرار دارد . گروه تفحص با شنیدن این جمله تابود را بیرون آورند ؛ دختر گفت استخوان دست پدرم را به من بدهید . گفتند : چیکار می خوای بکنی ؟ دختر گفت : می خواهم آن را بر روی سرم بکشم و به همه بگویم دست پدر همیشه روی سرم قرار دارد و پدرم هرگز نمی میرد و همیشه زنده است بلکه این ما هستیم که مرده ایم .


 

سپس حجت الاسلام  رضا سالاروند نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران از طرف سرهنگ کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش لئح تقدیر و هدیه ای به خانواده ی شهید هادی هیوری اهداء نمود.


در ادامه به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار از طرف مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور اثارگران شهرستان شوش هدایایی به عباس کرم الهی خبرنگار شوش نیوز همراه با یک لوح تقدیر اهدا شد و علاوه بر آن عنوان « خادم شهدا » نیز به وی داده شد .


ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت در این راستا به نحوه ی شهادت سید محمود صارمی اشاره کرد و گفت : از روز شهادت این خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار نام گزاری شد وهر ساله در سراسر کشور از خبرنگاران تجلیل به عمل می آید و ما هم چون عباس کرم الهی تنها خبرنگاری بوده که در این 44 مراسم شهد صلوات حضور داشته از وی تجلیل به عمل می آوریم و عنوان خادم شهداء را به وی اهدا می کنیم .


علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش نیز در تکمیل سخنان مدیر مجمع اهل بیت عنوان نمود : عباس کرم الهی نه فقط برای پوشش خبری مراسم شهد صلوات بلکه برای کلیه ی مراسم ها و مناسبت هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می کند حضور مستمر دارد و لقب خادم هداء برازنده ی ایشان است .


متن لوح تقدیر عباس کرم الهی به رح زیر است :

جناب آقای عباس کرم الهی

آن زمان که صدای حسین(ع) از حلقوم بریده ی شهداء برخاست . قلب انسان های بیدار به تپش افتاد که گویا  ندای « هل من ناصر ینصرنی » حسین زمان را شنیده اید . اما  دیر زمانیست که هداء در قهقه ی مستانه شان سرود وصل خواندند و دست « عندربهم یرزقون » شدند . حال که شهدا  سفره ی مهمانی گسترانیده اند ؛ دست توسلی بزنیم که یادان کمتر از شهادت نیست .

بدینوسیله با زبانی قاصر ، زحمت های خالصانه یشما را در مشارکت  و همراهی و انعکاس خبری مراسمات « شهد صلوات »  و دیگر امور مربوطه به تبین منزلت شهید و هادت ارج می نهیم و به بهانه ی هفدهم مرداد «گرامی داشت روز خبرنگار » بر دستانتان بوسه می زنیم و این لوح سپاس را به رسم یادبود تقدیم حضورتان می کنیم .

علی الوار

 ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش

ناصر پییوست

ناصر پیوست مسئول مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش

شایان  ذکر است پس از این مراسم جمعی از اعضای مجمع اهل بیت(ع) به خانه امین رحیمی یکی از اعضای مجمع که عمل جراحی داشته رفته و از وی عیادت نمودند .


همچنین به اطلاع مخاطبین شوش نیوز می رساند روز یکنبه ی هفته ی آینده  22 مرداد 1396 ساعت 22 چهل و پنجمین شهد صلوات در منزل شهید  مانگری واقع در منطقه ی شویع آباد ـ خیابان امت پلاک 19 برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست