04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۵۲۲2573

چهل و پنجمین مراسم شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 یکشنبه 22مردادماه 1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، چهل و پنجمین مراسم شهد صلوات در منزل « شهید حسن مانگری » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت اسلام مرتضی فتاحی از حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات ، به دو سنگر مهم در زندگی ایرانیان اشاره کرد و گفت : یکی از نکات بسیار مهمی که می باست روی آن نهایت دقت را داشته باشیم این است که دو سنگر در زندگی خو.د داشته و داریم ، یک سنگر که یک عده جوان ، میانسال و بزرگسال برای دفاع از میهن اسلامی رفتند و سنگربان شدند و آن سنگر را حفظ کردن که همان سنگر دفاع مقدس است  که زمانی  در نواز مرکز عراق و ایران بود اما الان در خاک عراق و سوریه رو در روی داعش قرار گرفته که چهارشنبه ی هفته ی گذشته این از خدا بی خبران عاشورایی دیگر به وجود آوردند و بعد از به شهادت رساندن محسن حججی سر از تنش جدا کردند  و بی شک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس انتقام این عزیز از دست رفته را خواند گرفت .

وی افزود : دومین سنگر ما در واقع سنگر مسجد است که امام خمینی(ره) در حفظ این سنگر فرمود : « مساجد سنگر هستند، سنگرها را پُر کنید » و پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرماید : « مساجد و محبوبترین افراد مسجد نزد خدا كسانی هستند كه زودتر از همه وارد ودیرتر ازهمه از مسجد خارج می شوند.» و این اشخاص اگر 3 مورد را رعایت کنند علاوه بر این که گناهانشان بخشوده می شود  به بهشت خواهند رفت ، 1 ـ وقتی که دو نفر در مسجئ رابطه برقرار کنند و آن رابطه  خدایی باشد 2 ـ کسانی که سحرها بیدار می شوند و نزد پروردگار استغفار می کنند تا روز خود را آغاز کنند 3 ـ کسانی که حضور مستمر در مسجد دارند و با مسجد گره خورده اند .

حجت الاسلام فتاحی در ادامه به روایتی از امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت : « هر که پایش با هدف  مسائل دینی و علمی باز شود و پایش  از مسجد جدا نشود صاحب 8 چیز خواهند شد » : 1 ـ خداوند از بین مسجدی ها یک برادر با ایمان در اختیارش می گذارد 2 ـ نعمت یک دانش را به وی هدیه می دهد تا در این را متخصص شده و روزی اش افزوده شود . 3 ـ خدا  کاری می کند که اگر یک آیه را  با تدبر در مسجد قرائت کند ثواب خواند کل قرآن را برایش ثبت کنند . 4 ـ با شنیدن فقط یک کلمه تأثیرگذار در مسجد ممکن است  هدایت شود . 5 ـ در زندگی خداوند وی را مورد رحمت خود قرار می دهد 6 ـ خداوند ایمانش را قوی کرده که  از گمراهی نجات یابد . 7 ـ خداترسی در وجودش قوی شده  و گرفتار  گناه نخواهد شد . 8 ـ در مسجد بین انسان ها دارای حیا خواهد بود .


 

وی در پایان خاطر نشان نمود : چنین شخصی در این دنیا نیز رزق و روزی اش فراوان خواهد شد ، چون علاوه بر این که از سحر تا غروب پنج وعده  نماز خود را قرآئت کرده است در مسجد فردی مفید بوده و از حریم سنگر مسجد دفاع می کند .

سپس فرخی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  در وصف شهید محسن حججی به ذکر مصیب پرداخت و شعری در همین راستا خوانش نمود .


شایان ذکر است با استفاده از حروف ابجد برای شادی روح شهید حسن مانگری 18439 صلوات قرائت شد .

لازم به توضیح است چهل وششمین مراسم شهد صلوات روز یکشنبه 29 مرداد1396 ساعت 22 به روایتگری سرهنگ پاسدار علی احمدی در منزل شهید حسین سگوند واقع در شوش خیابان شهید رجایی ـ جنب خدمات پست جریده ـ پلاک 14 با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست