04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۰۵2600

چهل و هشتمین آئین شهدصلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 یکشنبه 5 شهریور1396 ، چهل و هشتمیم آئین شهد صلوات ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل شهید « علی چشمه روشن » واقع در کوی سلمان فارسی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ بازنشسته ی سپاه ناحیه ی شوش فصیل حجازی با اشاره به بخشی از سخنان حجت الاسلام محسن قرائتی در مورد بها دادن به تلاوت و تفسیر قرآن کریم  عنوان نمود : این مفسر قرآن می گوید : « اگر می خواهید در هر کاری قوی باشید اما از قرآن غافل شوید در کارها موفق نخواهید شد » ، همانند کسی که برای رسیدن به آن کنار چاهی خود را برساند اما چون طناب کوتاهی دارد ، دلب به آب نرسد و در نتیجه به آب نمی رسد .

وی در ادامه به سه راه بخشیدن گناهان توسط خداوند یکتا اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اگر کسی  در روز ده بار بگوید « وَ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إلاّ بِاللهِ الْعَلی الْعَظیمِ» یُعیدُها سَبْعَ مَرّات، دَفَعَ اللهُ عَنْهُ سَبْعینَ نَوْعاً مِنْ أنْواعِ الْبَلاءِ، أهْوَنُهَاالْجُذامُ وَالْبَرَصُ. ـ هر کسی بعد از نماز صبح پیش از آن که سخنی مطرح کند، هفت مرتبه بگوید: «بسم الله الرّحمن الرّحیم، لا حول و لا قوّة إلاّ بالله العلیّ العظیم ـ  خداوند متعال هفتاد نوع بلا از او دور گرداند که ساده ترین آن ها مرض پیسی و جذام باشد.» خداوند از هر گناهی پاکش می کند همانند طفلی که تازه متولد شده باشد .

حجازی در مورد راه دوم بخشودن گناهان اظهار داشت : اگر هر فردی  قبل از خوابیدن صدبار « استغفرالله ربی و اتوب الیه » بگوید یعنی «  از خداوند طلب بخشش و غفران می کنم و به سوی او باز می گردم  » ؛ خداوند صبح او را از تمام گناهان پاکیزه می کند .

فصیل حجازی سپس  به دست آوردن روزی حلال را سومین راه بخشش گناهان دانست و گفت : روستائیان ما که به شغل شریف کشاورزی و دامداری در هوای گرم و سرد مشغولند و از زور بازو و عرق جبین خود  به رزق و روزی حلال می رسند و هم چنین کارگرانی به بدون ریا به کار خود مشغولند ، خداوند گناهان آنها را می بخشاید .

سرهنگ حجازی در بخش بعدی سخنان خود به راه های خودسازی دینی اشاره کرد و تصریح نمود : نقطه ی شروع خودسازی و تزکیه  ی نفس برای افراد مختلف ، متفاوت است. برای فرد غیر مسلمان، اوّلین راه و نقطه شروع ،  رو آوردن اسلام آوردن است. به طوری که عده ای از علمای اخلاق، همین مطلب را درجه بندی کرده و گفته اند: اول اسلام، بعد ایمان، در مرحله سوم هجرت و بعد از آن جهاد فی سبیل الله است که در این راه وجود دارد . اما نسبت به کسانی که وارد حریم امن اسلام و ایمان شده اند و مورد خطاب آیات قرآنی: "ای مؤمنان به فکر خود باشید” و یا آیه ای که می فرماید:  "ای ایمان آوردندگان ایمان خود را تجدید کنید”. قرار گرفته اند، باید گفت اوّلین مرحله خودسازی، تنبه و بیداری است. به این که باید شروع کرد و خود را از ناپاکی ها جدا کرد. بعد از این تنبه و آگاه شدن، این سؤال پیش می آید که از کجا باید شروع کرد؟ می توان گفت کسی که اوّلین مرحله را گذرانده است؛ با فکر و عقل، به این نتیجه رسیده است که  ، این عالم جای ماندن نیست و این همه امکانات و بعثت انبیا برای حیوانی زیستن نیست . بعد از این مرحله (تفکر و تنبه) نوبت به مرحله  ی «توبه» می رسد؛ یعنی جبران آن چه از دست رفته است. جبران حقوق دیگران که ضایع کرده ایم و جبران حقوق خداوند که بر گردن ما باقی مانده است. البته این توبه به همراه عزم است. توبه از آن چه کرده ایم و عزم به سوی آن چه می خواهیم پیش برویم، به همین جهت، عده ای از علمای اخلاق، منزل دوم را توبه و عده ای عزم گفته اند.مرحله بعدی برای  این امر ترک معصیت و انجام واجبات است.

وی افزود : در یک جمع بندی 7 مورد را اگر ما بتوانیم انجام دهیم در واقع خودسازی دینی را به تکامل رسانده ایم « 1 ـ نماز اول وقت  2 ـ دلشادکردن مردم 3 ـ استغفار و ذکر صلوات 4 ـ صدقه دادن 5 ـ امر به معروف و نهی از منکر 6 ـ سربلندی بعداز هر پیروزی 7 ـ توجه به فرامین و ارشادهای مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان » و امروزه شاهد هستیم که روز به روز به افراد خالصی که این هفت مورد را رعایت می کنند افزوده می شود .


سرهنگ بازنشسته ناحیه ی سپاه شوش در پایان در وصف حضرت زینب(س) قصیده ای را به زبان عربی خوانش کرد و از مظلومین این بانوی بزرگ به ذکر مصیبت پرداخت .


رحیم چنانی مداح اهل بیت(ع) با توجه به این که سه شنبه 7 شهریور مصادف با 7ذیحجه1438 هجری قمری سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) می باشد در وصف آن امام همام ذکر مصیب پرداخت و حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از سرهنگ فیصل حجازی  به گوشه ی از زندگی نامه ی شهید علی چشمه روشن اشاره کرد و گفت : شهید علی چشمه روشن در تاریخ 9 تیرماه 1345 دیده به جهان گشود و در سن 22 سالگی  از طریق سپاه پاسداران شهرستان شوش به جبهه اعزام شد و در تاریخ 29 دیماه 1362 در عملیات والفجر مفقدماتی به درجه ی رفع شهادت نائل گردید و پیکرپاکش در گلزارشهدای شوش به خاک سپرده شد .


وی سپس به گزیده ای از وصیت نامه ی این شهید والامقام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « به ناچار گل روزی شکوفا  و روزی پژمرده می شود ولی چه زیباست مرگ کسی که باعث پیروزی و از بین بردن کافر ستمگر باشد . از شما تمنا دارم که هیچ وقت  به من ناکام نگوئید چون در نهایت کامم را گرفته ام و به بهترین آرزوی خود که شهید شدن در  راه دین و آئین قرآن و مملکت است  رسیده ام  و در تشییع جنازه ی من فقط ذکر خدا را در دل داشته باشید و بر سر مزارم این شعار را تکرار کنید . ( خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار / حزب الله می میرد سازش نمی پذیرد . )

مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : با استفاده از حروف ابجد امشب برای شادی روح شهید علی چشمه روشن 19014 صلوات قرائت گردید .

شایان ذکر است چهل و نهمین آئین شهد صلوات روز یکشنبه 12 شهریور1396 ساعت 21:30 در منزل « شهید نبی سیلاوی »  واقع در کوی وهب ـ خیابان مسلم ابن عقیل ـ جنب مسجد ابوالفضل العباس(ع) ـ پلاک 2 برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست