04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۱۲2617

چهل و نهمین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:45 یکشنبه 12شهریور 1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، چهل و نهمین آئین شهد صلوات در منزل شهید « نبی سیلاوه کعب »  با سخنرانی دادستان این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ مصطفی نظری داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش ضمن قدردانی از دست اندرکاران مجمع اهل بیت(ع) که سلسله آئین شهد صلوات را در خانه های شهداء برگزار می کنند ، عنوان نمود : بیش از 55 بار نام شهید و شهادت در قرآن کریم و همچنین واژه ی شهادت در روایات و احادیث آمده است و این نشان می دهد که شهداء جایگاه بالایی دارند و به این گونه مراسم ها نیازی ندارند بلکه این ما هستیم که به این شهد صلوات ها نیازمندیم تا ازبرکات شهداء محروم نگردیم .

وی افزود : شهداء حیات جاودانه ای دارند چون در قرآن آمده است : «  وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ ـ ومپندارید ان کسانی راکه کشته شده اند در راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.» ؛ لذا به نظر من این جایگاه را در زندگی روزمره ی خود باید بیش از پیش درک کنیم .چون شهداء برای رسیدن به « عبادت ، ولایتمداری ، رشادت و جان فشانی در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی و عزت و شرف و آب و خاک » به دنبال  پست و مقام و پول و منسب نبودند و ما اگر اینگونه مراسم هارا می گیریم قطعا آثار و برکات زیادی  برای جامعه و خودمان دارد .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ادامه آثار و برکات شهدا را به سه موضوع تقسیم کرد و خاطر نشان نمود : اولین اثری که این مراسم ها  برای ما به عنوان یک برکت است ؛ تکریم از خانواده هایی است که شهداء را به نحوی تربیت کردند که « ایثار ، شهادت و مرادنگی » را آموختند و پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با خون خود آبیاری کردند و نتیجه ی آن این است که ما در آرامش کامل زندگی می کنیم .


وی سپس به دومین موضوع اشاره کرد و گفت : تقویت و اقتدار نظام دومین برکت آیئن شهد صلوات و یادواره های شهداست ؛ چون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وقتی به اطراف خود نگاه می کند  تهدیدهای زیادی را احساس می کند اما به برکت همین فرهنگ ایثار و شهادت خوشبختانه در امنیت کامل به سر می بریم .

مصطفی نظری در بخش پایانی سخانن خود به سومین برکت برگزاری آئین شهد صلوات اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت : اگر به وست نامه ی شهداء نگاه کنیم ، تأکید آنها به رعایت عفاف و حجاب است ؛ آیا ما به وصیت نامه ی شهداء  توجه داریم ؟ یکی از معضلات ما در بحث فرهنگی  همین رعایت نکردن عفاف و حجاب در جامعه است و اگر در این آئین به تأکید شهداء در وصیت نامه ها بپردازیم و رعایت عفاف و حجاب را به جوانان توصیه نماییم ؛ قطعا تأثیر مثبت دارد و در مقابل نباید  اجازه دهیم که برخی بیایند و از نام شهداء سؤاستفاده کنند ، چون شهدا در راه مقدسی خون خود را نثار کرده اند .


حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن تشکر از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت : امشب ما 18268 صلوات با بهره بردن از حروف ابجد برای شهید نبی سیلاوه کعب قرائت نمودیم ، شهیدی که در تاریخ 30 شهریور1339 دیده به جهان گشود و در تاریخ د8 فروردین 1362 در عملیات خیبر  در جزایر کجنون به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .



شایان ذکر است در این آئین ، مصطفی نظری رئیس دادستان عمومی و انقلاب ـ علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ فرامرز بهرامی رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان اندیمشک ـ علی بویری جانشین پایگاه میراث فرهنگی ـ سرهنگ بارانی رئیس کلانتری 11 ـ علی ظهیری سرهنگ بازنشسته ی سپاه و روایتگر جنگ ـ جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم و خانواده های معظم شهداء حضور داشتند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست