04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۱۹2633

پنجاهمین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ سعید صابری مقدم ـ عمار جایدری

ساعت 21:30 یکشنبه 19شهریور1396 ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، پنجاهمین آئین شهد صلوات در منزل « شهید محمد دیناروندی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز؛ حجت اسلام حبیب اله موسوی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهدصلوات  به تفاوت بین جهنم و بهشت اشاره کرد و گفت :بهشت و جهنم همسایه ی همدیگر هستند و گاها بهشتی ها و جهنمی ها همدیگر را می دیده اند ، اصحاب بهشت و اصحاب جهنم دریافته بودند به آن چیزی که خداوند برای آنها درنظر گرفته بود و هر کس با اعمال خودش به جهنم یا بهشت وارد شده است .

وی افزود : به جهنمی ها گفته شد ، آیا شما که در جهنم هستید به وعده های خداوند رسیدید یا نه ؟ جهنمی ها  تأیید می کنند آنچه را که خدا به آنها وعده داده بوده است لذا مؤذن بین بهشت و جهنم ، اذان می خواند و این که این مؤذن چه کسی است ، آیات قرآن به آن اشاره نکرده است .


حجت اسلام موسوی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : با این تفاصیر اهل شیعه و اهل سنت بر این عقیده هستند که وهابیت رگ و ریشه ای ندارد و در واقع وهابیت یک سوم عمر شیعه هم ریشه ندارند و لذا کسی نیستند که ما بخواهیم از نظرات و تفکر آنها استفاده ای داشته باشیم .چون تمام حرف های آنها بر ضد دین و اسلام است .

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان شوش افزود :  بزرگان اهل سنت و تشیع در تفاصیر خود آورده اند که آن مؤذنی که بین بهشت و جهنم اذان خوانده است حضرت امام علی(ع) بوده است .

وی در ادامه به اهمیت ولایت امام علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت : قرآن کریم در مقابل عدّه ای که قصد کردند ولایت علی(ع) را انکار کنند، می فرماید: « قل هل من شرکائکم من یهدی الی الحق قل اللّه یهدی للحقّ... ـ بگو آیا کدام یک از شرکاء شما و مشرکان کسی را به راه حق هدایت تواند کرد. بگو تنها خداست که خلق را براه حق و طریق سعادت هدایت می کند. یا آنکه خلق را به راه حق رهبری می کند سزاوار پیروی است یا آنکه نمی کند...» همچنین در آیه ای دیگر می فرماید: « و ما کان لمؤمن ولا مؤمنةٍ اذا قضی اللّه و رسوله امراً ان یکون لهم الخیرة من امرهم... ـ  هیچ مرد و زن مؤمن را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست...» مگر آن که نبی مکرم اسلام(ص) در مورد اهل بینش سفارش نکرده بودند و حد و حدود آنرا بیان نفرموده بودند که چه کسانی جزء اهل بیت ایشان هستند. افرادی که ادعا می کنند اهل بیت پیامبر(ص) زنان ایشان هستند. این سخن درستی نمی تواند باشد. زیرا طبق آیه شریفه تطهیر اهل بیت پیامبر کسانی هستند که روح و جسمشان پاکیزه است .


وی در پایان گفت : علی رغم توصیه های نبی مکرم اسلام و آیاتی که مربوط به امامت مولای متقیان بود. چند صباحی از وفات آن حضرت نگذشته بود که کینه های (احقاد) بدریه و خیبریه و... آشکار گردید. آن حضرت پیشاپیش برای مردم، آینده مه آلود را ترسیم کرده و فرموده بودند: « سیکون من بعدی فتنة فاذا کان ذالک فالزموا علی بن ابی طالب فانّه اول من آمن بی و اوّل من یصافحنی یوم القیامة ـ  در آینده نزدیک پس از من فتنه ای بوجود خواهد آمد در این هنگام گرد علی را بگیرید زیرا او اول کسی است که به من ایمان آورد و در روز قیامت اولین کسی است که با من دست خواهد داد. » با این صراحت بیان رسول مکرم اسلام عدّه ای به گمراهی کشیده شده و به بیراهه رفتند و امت را نیز از سرچشمه اصلی هدایت دور نمودند. بدین گونه زمینه افتراق و تشتت آراء امّت مهیا گردید. بطوریکه امروز با وجود کثرت جمعیت مسلمانان در جهان، دشمنان اسلام جرأت جسارت به اسلام را پیدا کرده و به تحقیر و آزار آنان پرداخته اند.

در ادامه رحیم چنانی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در وصف امام علی(ع) و عید سعید غدیر خم به مولود خوانی پرداخت .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن اعلام قرائت 18427 صلوات برای شادی روح شهید محمد دیناروندی با استفاده از حروف ابجد اظهار داشت : پنجاو یکمین آئین شهد صلوات روز یکشنبه 26 شهریور1396 در منزل شهیدعبدالکریم بخشی واقع در منطقه ی زمین شهری شمالی ـ خیابان انصار ـ پلاک 59 برگزار می شود .

شایان ذکر است سروان رضا مریدی مسئول آموزش عقیدتی نیروی انتظامی ، فرامز بهرامی رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان اندیمشک ، جمعی از مدافعین حرم ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهداء حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست