04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۰۲2670

پنجاه و دومین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت20:30 یکشنبه 2 مهر1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل « سردار شهید علی دلفی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ بازنشسته ی سپاه و روایتگر هشت سال دفاع مقدس ، سرهنگ علی ظهیری که برای سومین بار به عنوان سخنران سلسله آئین های شهدصلوات انتخاب شده بود سخنان خود را با حدیثی از رسول اکرم(ص) شروع کرد و گفت : پیامبر اعظم(ص) به حضرت فاطمه(س) می فرماید : « يا فاطِمَةُ! كُلُّ عَيْنٍ باكِيَهٌ يَوْمَ الْقيامَةِ اِلاّ عَيْنٌ بَكَتْ عَلى مُصابِ الْحُسَينِ فَاِنِّها ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعيمِ الْجَنّةِ؛ ـ فاطمه جان !روز قيامت هر چشمى گريان است ؛ مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد،كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده مى شود. » .

وی در ادامه به حدیثی از امام علی(ع) در مورد ذکر صلوات اشاره کرد و خاطرنشان نمود : امام علی(ع) می فرماید : « زیبایی زمین به انسان*زیبایی انسان به عقل*زیبایی عقل به ایمان*زیبایی ایمان به عمل*زیبایی عمل به اخلاص*زیبایی اخلاص به دعا و زیبایی دعا به صلوات است . » و برای این که بیشتر به اهمیت صلوات پی ببریم به یک خاطره از یک صبحگاه  اشاره می کنم ، یک بسیجی که دیر خود را به صبحگاه رسانده بود ، فرمانده گفت « به جای این تأخیری که داشتی موظفی در عرض دو دقیقه ، 150 صلوات  بفرستی » بسیجی قدری فکر کرد و به کل گردان که 400 نفر بودند خواست تا صلوات بفرستند و در کمتر از 3 ثانیه 400 صلوات ذکر شد . بسیجی به فرمانده گفت « 150 صلوات برای تأخیری که داشتم و مابقی صلوات ها به نیت شهداء  ذکر شدند .

سرهنگ ظهیری پس از این مقدمه سخنان خود را به دو بخش « دفاع مقدس و خصوصیات سردار شهید علی دلفی » تقسیم نمود و در بخش اول تصریح نمود : انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید ، تمام دنیا(شرق و غرب) به دنبال نابودی این انقلاب نوپا بودند لذا صدام را علم کردند و این بعثی عهدنامه ی ۱۹۷۵ الجزایر که خود امضاء کرده بود  پاره کرد و به ایران حمله کرد و تا دروازه های « خرمشهر ـ آبادان ـ دشت آزادگان ـ بستان ـ شوش ـ مهران و.... » جلو آمد و در محور شوش تا ساحل رودخانه ی کرخه وپل شهید ناجیان جلو آمد که توسط 15 نفر از بچه های سپاه و عشایر  زمین گیر شدند ؛ آن زمان نه ارتشی داشتیم و نه سپاه آمادگی داشت ، بسیجی هم که وجود نداشت و صدام بر همین اساس میخواست هفت روزه تا تهران پیشروی کند  اما در معادلات خود ؛ نیروی ایمان ایرانیان را در نظر نگرفته بود .

وی افزود : 31 شهریور1359 بعثیون عراق جنگ را آغاز کردند و هراسی در دل برخی از هموطنان به وجود آمده بود تا این که حضرت امام خمینی(ره) یک مهر1359 به مناسبت بازگشایی مدارس پیامی داد و فرمود « ای مردم نترسید  ، آن چنان سیلی به صدام می زنیم که نتواند از جایش بلند شود . » ، بنی صدر نمی گذاشت بین ارتش و سپاه اخوت و وحدت به وجود آید و به بسیج هم اصلا اعتقادی نداشت ، تا این که  امام راحل بنی صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کرد و سرلشکر ولی‌الله فلاحی را به عنوان جانشین فرماندهی کل قوا منصوب نمود و خود تا زمانی که در قید حیات بود به عنوان فرمانده کل قوا جنگ را مدیریت می کرد .


ظهیری روایتگر هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : چرا ما هفته ی دفاع مقدس را گرامی می داریم ؟ چرا به شهداء و خانواده ی معظم شهداء ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان و ایثارگران  احترام می گذاریم ؟ و ویژگی های پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس چیست ؟ که به دلایل آن به اختصار اشاره می کنم ؛ در طول هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت نمود ، البته وقتی می گویم دست خالی نه این که کلا دستمان خالی بود ولی وقتی ما مدرن ترین سلاحی که داشتیم ژ ـ سه بود در مقابل« 400 هواپیما ـ 12 لشکر و آن همه ادوات نظامی نظیر توپ ، تانک و خمپاره » باید بگوییم دستمان خالی بود  ولی خوشبختانه در طول اینن هشت سال حتی یک وجب از خاک پاکمان را به دشمن تقسیم نکردیم  در حالی که 204 سال پیش آذربایجان و گرجستان ؛ 189 سال پیش نخجوان ؛ 160 سال پیش افغانستان و هرات ؛ 136 سال پیش ترکمنستان ، ازبکستان و قرقیزستان ؛ 112 سال پیش پاکستان ؛48 سال پیش بحرین و در نهایت بندر فیروزه در دریای مازندان را  پهلوی دوم به شوروی تقدیم نمود .


سرهنگ بازنشسته علی ظهیری در تکمیل بخش اول سخنان خود گفت : جمهوری اسلامی ایران  به رهبری حکیمی توانا و هوشمند به نام امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری ؛ باعث بیداری جهان اسلام شده است و در مجموع اگر به خواهم ویژگی های دفاع مقدس را به صورت فهرست وار مطرح کنم باید به « عنایت خداوند  متعال ـ رهبری حکیمانه و هوشمند امام راحل و مقام معظم رهبری ـ ایمان و توکل به خدا ـ انگیزه ی مبارزه با دشمن ـ خلاقیت و ابتکار ـ بینش ، آگاههی و بصیرت نیروهای مسلح ـ اطاعت محض رزمندگان از امام راحل و مقام معظم رهبری ـ دعا  و نیایش ـ راز و نیاز رزمندگان با خدواند یکتا قبل از عملیات ها ـ صبر و استقامت در مقابل کمبودها و داشتن روحیه ی ایثار ، شهادت و از خودگذشتگی » اشاره کرد و این را هم اضافه کنم که به هنگام عملیات فتح المبین ، فرماندگاه به مشکل بزرگی برخوردند ، لذا محسن رضایی فرمانده سپاه را نزد امام خمینی(ره) فرستاند تا کسب تکلیف کنند ، امام با خونسردی و با روحیه ی قوی فرمود « اصلا نگران نباشید ، نه به استخاره نیاز است و نه به بر سر دو راهی قرار گرفتند ، به قرآن تعسی داشته باشید و حمله را شروع کنید که فرماندهان وقتی قرآن را باز کردند سوره ی فتح آمد و دیدید که این عملیات  یکی از بزرگترین و موفق ترین عملیات های هشت سال دفاع مقدس بود  .


وی در ادامه تلنگری به سرهنگ علی احمدی که در یکی از آئین های شهد صلوات،  به فجیح بودن رفتار بعثیون با رزمندگان اشاره کرد پرداخت و در این خصوص اظهار داشت : در دوران هشت سال دفاع مقدس خبری از فضای مجازی نبود که وقتی بعثیون خلبان ایرانی را از دو طرف به دو خودرو بسته بودند و از وسط او را به  دو نیم تقسیم کردند و یا  غواصانی که زنده به گور کردند و یا رزمندگانی که سر بریدند  و آنها را تکه تکه کردند ، این خبرهای دلخراش را به مردم اطلاع رسانی کنند ؛ و اگر امروز داعشی ها سر از بدن  محمد حججی جدا می کنند در واقع ادامه دهنده ی راه همان بعثیون هستند که حتی دستان هیتلر و چنگیز را از پشت بسته اند .

ظهیری در جمع بندی بخش اول سخنان خود پیرامون دفاع مقدس خاطر نشان نمود : رئیس جمهور آمریکا وقتی آن سخنان سخیف را به زبان می آورد  از ضعف و زبونی اش بوده که مقام معظم رهبری می فرماید « این نشان از ضعف وی و از قدرت ماست .» ترامپ از دست جمهوری اسلامی ایران کلافه شده است و ناراحتی ایشان بجاست و قطعا اگر می توانست به ایران حمله ی نظامی می کرد ولی جرأت ندارد، دشمن حربه هایش را عوض کردهن  و فکر حمله ی نظامی را کلا از سرش خارج کرد و اگر در این خصوص حرفی به زبان می آورد تبلیغات روانی و سیاسی است  ؛ چون شهداء و رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده است  ، مدافعین حرم که عراق و سوریه را نجات دادند را تجربه کرده است  ، لذا میدان مین خود را تغییرداده و اگر زمینی فردی روی مین می رفت دست و یا پایش قطع می شد اما  زندگی وی ادامه داشت اما الان مین های دشمن از همین گوشی های تلفن همراه ما شروع می شود ؛ آنها با پخش فیلم های مبتذل و عکس های مستهجن قصد دارند جوانان ما را در یک جنگ نرم از پیکره ی انقلاب و نظام جدا کنند و با این کار قصد ضربه زدن دارند لذا جوانان باید مواظب باشند .

وی در ادامه به خصوصیات سردار شهید علی دلفی اشاره کرد و گفت : این شهید والامقام  ، انسانی « متقی ، پاک ، انقلابی ، متواضع ، فروتن با ظاهری بسیار آراسته و دوست داشتنی ، خوش اخلاق و خوش برخورد بود و به بیت المال حساس ـ عاشق امام و رهبر و آدم پرتلاش و خستگی ناپذیری بود . »  و به همه از فرمانده تا بسیجی احترام می گذاشت و همه هم احترام وی را داشتند .

یادگار هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش در مورد همرزم خود افزود : این شهید گرانقدر فرمانده ی گروهان زرهی بود  ولی به دلیل لیاقت و شایستگی که داشت به عنوان معاون گردان منصوب شد و اگر چندماهی دیگر می ماند به مراحل بالاتر ترقی می کرد ولی به شهادت رسید . سردار دلفی در عملیات های « بیت المقدس ، خیبر ـ بدر و والفجر8 »نقش مؤثری داشت  ؛ یک مربی بسیار ماهر آبی خاکی و مسئول کمیته ی سکانی(قایقرانان) بود .

ظهیری سپس به مأموریت سردار شهید علی دلفی اشاره کرد و تصریح نمود :در حالی که در این مآموریت می توانست بسیجیان را به این مأموریت بفرستد اما چون همیشه در قبال کاری که به وی محول می شد احساس مسئولیت داشت شخصا این مأموریت را انجام داد و  از جنوب به غرب به حرکت افتاد .

سرهنگ  علی ظهیری در پایان به نحوه ی شهادت دلفی پرداخت و گفت :بعد از عملیات والفجر 8 قرار بود تیپ 15 امام حسن محتبی(ع) به همراه سایر نیروها حرکت کند و شهید دلفی مأموریت داشت تا تانک ها را از جنوب به غرب انتقال دهد  که در تاریخ 13 خرداد 1369 در شهرستان مهاباد از توابع کردستان بر اثر واژگونی تانک به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن تشکر از سرهنگ علی ظهیری ، به گزیده ای از وصیت نامه ی سردار شهید علی دلفی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این شهید در وصیت نامه ی خود گفته است : « اگر افتخار شهید شدن را یافتم همگان بدانند که آگاهانه زیستم و آگاهانه جنگیدم و آگاهانه به ابدیت پیوستم و فریاد سر می دهم که من فدای مکتب خمینی و راه خمینی هستم .» و ما هم امشب برای شادی روح این شهید والامقام 18234 صلوات ذکر نمودیم .


از دیگر برنامه های این آئین می توان به « خوانش شعر مذهبی علی اکبر لطیفی شاعری از شهرستان دزفول ؛ ذکر مصیبت حاج ناصر پیوست در وصف ابوالفضل العباس(ع) بنا به درخواست خانواده ی سردار شهید علی دلفی و نوحه خوانی کربلایی رحیم چنانی» اشاره کرد .

 

شایان ذکر است پنجاه و سومین آئین شهد صلوات روز یکشنبه 9 مهرماه 1396ساعت 20 هم زمان با شام غریبان شهدای واقعه ی کربلا  در خانه ی شهید حسن نبهان واقع در خیابان دکتر شریعتی(چهاردستگاه) ـ خیابان بهار  ـ پلاک 7 ـ نرسیده به مسجد ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست