04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۱۶2711

پنجاه و چهارمین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی و عباس کرم الهی

ساعت 20:10یکشنبه 16مهرماه1396 ، به همت مجمع اهل بیت(ع) و اداره ی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، پنجاه و چهارمین آئین شهد صلوات در منزل شهید « موسی مروانی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام سید مجید موسوی از روحانیون شهرستان شوش سخنان خود را با احادیت و روایات « اهمیت ذکر صلوات » اختصاص داد و در ابتدا عنوان نمود : در قرآن آمده است ؛ «یوم الحسرت» یعنی ، روز حسرت و افسوس خوردن بر چیزهایی که از دست رفته ، یک بار در قرآن و در روایات فراوان استفاده شده است. منظور از«یوم الحسرت» در قرآن و روایات روز قیامت (رستاخیز) است؛ زیرا در روز رستاخیز اهل بهشت حسرت خواهند خورد که می‌توانستند بهتر از این باشند و به درجات بالاتری برسند و اهل دوزخ حسرت خواهند خورد که ای کاش گناهکار نبودند و جهنمی نمی‌شدند.

وی افزود : روایت است که حضرت خاتم انبیاء(ص) فرموده است : « یک نفر به اندازه ی یک چشم بر هم زدن ، همانند یک نور از روی پل صراط عبور کرد ؛ » فردی پرسید این چه بود ؟ در حالی که پل صراط از لبه ی شمشیر تیزتر و از تار مو باریک تر است ؛ این شخص چطوری مثل سرعت نور از پل صراط عبور کرد ؟ حضرت در جواب فرمود :« این یک  مؤمنی از مؤمنان بود که در دنیای فانی  تمام کارش « ذکر صلوات » بوده و یکی از این صلوات ها ایشان را از روی پل صراط به راحتی عبور داد .» لذا هر کدام از ما که از اعماق درون و خلوص نیت صلوات بر محمد و آل محمد بفرستیم چه سیاه باشیم چه سفید و در هر پست و مقامی که باشیم خداوند این صلوات ها را  به حساب کارهای خوبمان  ثبت می کند .

سید مجید موسوی در ادامه به ویژگی های مهم یک مؤمن واقعی اشاره کرد و گفت : « اعتقاد به ولایت امام علی(ع) ـ اعتقاد به کعبه به عنوان قبله ی مسلمین جهان ، اعتقاد به قرآن کریم و اهمیت دادن به خواندن نماز اول وقت » مهمترین ویژگی های یک مؤمن است و مهم تر آن که اگر مؤمنی  به ولایت امام علی(ع) اعتقادی نداشته باشد همانند آن است  نمازی که می خواند بدون وضو است و از طرفی مؤمن باید زرگ باشد تا دعای نداشته باشد که مستجاب نشود .

وی در ادامه به رهایی مردم در زمان حضرت موسی(ع) از دست فرعون اشاره کرد و تصریح نمود : حضرت موسی کلیم الله وقتی که دید فرعون بیش از حد به مردم ظلم و ستم می کند برای رهایی مردم با خداوند یکتا صحبت کرد که « چگونه این مردم را از دست فرعون نجات دهم ؟» و خداوند به ایشان فرمود: که عصایت را به رودخانه ی نیل بزن و وقتی رودخانه دهان باز کرد و به دو نیم شد مردم را از آن عبور بده البته با ذکر صلوات بر خاتم انبیاء حضرت محمدمصطفی(ص) . » و حضرت موسی(ع) ایتن کار را کرد و مردم را از رودخانه در صحت و سلامت عبور داد و سپس آن باریدن باران و طغیان رود نیل آغاز شد که ناگهان به صورت سیلاب‏ از هر سو شهر را تهدید نمود، خانه‏ها را فرا گرفته و فرو ریخت و کشتزارها را گل و لجن دریا فراگرفته، زراعت‌ها را به کلی خراب و فاسد نمود.

 موسوی در ادامه به ارزش بالای حضرت دانیال نبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت : اگر بخواهم دقیق بگویم از زمان حضرت دانیال نبی(ع) تا قبل از رسوال اکرم(ص) و پیدایش اسلام 1211 سال است و آن حضرت قبل از وفات گفته بود که جنازه ام  را قبل به دستور امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) دفن کنید و چون خود حضرت دانیال(ع) این دعا را کرده بود ، دعایش مستجاب شد و جنازه اش پس از 1200 به دستور امیرالمؤمین در همین شوش دفن گردید و به جرأت می تواند گفت که در بین انبیاء  هیچ پیغمبری به اندازه ی حضرت دانیال نبی(ع)  عاشق اهل بیت(ع) نبود به طوری که رسول اکرم(ص) از یک سو و حضرت امام علی (ع) از سویی دیگر فرموده اند ؛« هر کس نمی تواند به زیارت من بیاید  اگر به زیارت برادرم دانیال بروند همانند آن است که مرا زیارت کرده است . » لذا خداوند حضرت دانیال را در جایی دفن کرده که هیچ شهری به اندازه ی شوش عشایر سادات نظیر « سادات موسوی ـ علوی ـ تفاخ ـ هاشمی ـ حسینی ـ حرمشاهی و ... » ندارد و ما می توانیم به برکت وجود چنین پیامبری؛ با ذکر صلوات  شفای روح و جسم خود را  از خداوند مسئلت نماییم .


حجت الاسلام موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود شهداء را احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی دانست و خاطر نشان نمود : « حق‌داری، عدالت‌خواهی و باطل‌ستیزی و مبارزه مستمر با مظاهر کفر و شرک و نفاق و فریاد آزادی‌خواهی و برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اجتماعی و طاغوت زمان و احیای ارزش‌های والای اسلامی از ویژگی‌های نهضت قیام سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)» است و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم ادامه دهنده ی این احیاگری نهضت حسینی هستند .

وی در پایان روضه حضرت علی اکبر(ع) را را قرائت نمود و کربلایی رحیم چنانی با ذکر مصیبت و نوحه سرایی حاضرین در این آئین را در غم و اندو فرو برد .

 

در پایان حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش قسمتی از وصیت نامه ی شهید موسی مروانی را قرائت نمود و اظهار داشت : سرباز وظیفه شهید موسی مروانی متولد 1 فروردین 1347 توسط لشکر 84 خرم آباد به جبهه اعزام شد و در تاریخ18 بهمن1366 در منطقه ی میمک به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید که در وصیت خود گفته است : « انسان باید سختی های زندگی را بکشد و آخرش هم عمر او به پایان می رسد .پس باکی از مردن ندارم ، چه الان بمیرم چه 50 سال دیگر فرقی به حالم نمی کند . می خواستم این را برایتان بگویم من آمده ام که ساخته شوم یا به نتیجه می رسم و یا الوداع را می گویم پس خواهش من این است که نگران حال من نباشید . » و ما در این آئین با استفاده از حروف ابجد تعداد18413صلوات قرائت نمودیم برای شادی روح این شهید والامقام .


وی در ادامه از مکان پنجاه و پنجمین آئین شهد صلوات خبر داد و گفت : روز یکشنبه 23 مهرماه 1396 ساعت20 پنجاه و پنجمین آئین شهد صلوات در منزل پدری شهید محمدعلی رمضانیان از پرسنل نیروی انتظامی واقع در میدان خلیج فارس ـ خیابان نسیم 3 ـ پلاک 8 برگزار می شود .

شایان ذکر است در پایان پنجاه و چهارمین آئین شهد صلوات از پدر شهید موسی مروانی که در بستر بیماری است عیادت به عمل آمد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست