04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۲۳2730

پنجاه و پنجمین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20:20 یکشنبه 23مهرماه1396 پنجاه و پنجمین آئین شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل « شهید محمدعلی رمضانیان » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش سخنان خود را به آسیب های اجتماعی در جامعه و خصوصاً عدم رعایت عفاف اختصاص داد و در این خصوص گفت : عفاف فقط اختصاص به رعایت حجاب و. مسئله ی جنسی ختم نمی شود بلکه مشکلاتی را در سطح جامعه به وجوأ آورده است که اگر به همین روال پیش رفت زنگ خطری برای قشر جوان ما خواهد بود و به خاطر این که بیشتر به معنا و مفهوم عفاف پی ببریم باید گفت ؛ عفاف واژه‌اي است که بارها شنيده‌ايم، لفظي است که با ذهن لمسش مي‌کنيم، اما حقيقتي است که کمتر مي‌توانيم به درستي معنايش کنيم. فقط مي‌دانيم هست و جايي کنار تمام ويژگي‌هاي خوب نشسته است. درک مي‌‌کنيم لازم است در جامعه عفاف سايه افکند. قدر مي‌نهيم؛ وقتي به افتخار عفاف کلاس برگزار مي کنند، همايش تشکيل مي‌دهند يا بيانيه مي‌نگارند و در راهپيمايي عفاف شرکت مي‌کنيم؛ اما به راستي عفاف چيست ؟ چند نوع دارد؟ کجاي زندگي کاربرد دارد؟ آثار فردي واجتماعي عفاف چيست؟


وی افزود : در برخی از کشورهای اروپایی که کمتر از 500 سال قدمت دارند از آموزه های دینی  استفاده می کنند ولی ما نتوانسته ایم به صورت صد درصد در ایران آموزه های دینی را اجرا و به کار ببریم ؛ اما خوشبختانه با توجه به این که حدود 1458 کیلومتر با کشور عراق و حدود 2000 هزار کیلومتر با کشورهای پاکستان و افغانستان  مرز مشترک داریم ولی به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم  امنیت در سراسر ایران وجود دارد .

فرماندهی نیروی انتظامی در ادامه ماهواره را به عنوان یکی از مضرات آسیب رسانی به خانواده دانست و اظهار داشت : پخش فیلم های مبتذل که حتی در کشورهای خودشان ممنوع است و تبلیغات غلط و غلو شده در شبکه های ماهواره ای که دائما بر توانایی های جنسی افراد مجرد و متاهل تاکید می کنند، می تواند زمینه ساز شکل گیری باورهای غلط و کسب اطلاعات نادرست در زمینه مسائل جنسی افراد شود. این برنامه ها و تبلیغات که هدفی جز فروش محصولات خود ندارند، باعث شده اند بسیاری درباره چگونگی و توانمندی های جنسی خود شک کنند و در پی درمان های نادرست بروند. از سویی اطلاعاتی که برنامه های ماهواره ای درباره چگونگی روابط عاطفی در سریال ها و فیلم های خود نشان می دهند، باعث شکل گیری سبک های نادرست ارتباطی بین جوانان می شود.و از طرفی آمار طلاق ها را روز به روز بالاتر می برد .


وی در ادامه بی توجهی به آموزه های دینی را زنگ خطری دیگر برای جوانان و بانوان دانست و  در این خصوص عنوان نمود : تا زمانی که به مسائل اقتصادی و کشاورزی چسبیده ایم و از تربیت فرزندان غافل شده ایم ؛ تا زمانی که آموزره های دینی روز به روز کم رنگ تر می شود ؛ زن خانواده کاملا بی حجاب جلوی دختر و پسر خود احساس راحتی می کند ، دختر خاله و پسر خاله به خاطر این که قوم و خویش هستند به راحتی در کنار هم بی حجاب هستند و بگو و بخند دارند و تا زمانی که در کنار هم از ماهواره استفاده کرده و فیلم های آنچنانی نگاه می کنند و ما در مقام والدین نسبت به آنها بی توجه هستیم ، اگر جوانان ما جلوی چشممان پر پر شوند و یا به عفت یکدیگر یا دیگران تعرض نمایند نباید تعجب کنیم .


سرهنگ بهاروند در ادامه عفاف را زینت دهنده ی اخلاق دانست و تصریح نمود : پس از گذراندن دوران پر از آرامش کودکي؛ با بيدار شدن غرايز جنسي و نيازهاي روحي رواني دوران بلوغ آغاز مي شود. در اين مرحله نقش خانواده در دادن آگاهي‌هاي مربوط به اين دوران پررنگ مي‌شود و پدر و مادر وظيفه دارند شريعت اسلام و احکام آن را از حلال و حرام، محرم و نامحرم و آن چه براي پيشگيري از آلودگي‌ها لازم است، به فرزندان بياموزند تا هم خود به وظيفه شرعي عمل کرده باشند و هم فرزندان از ارتکاب به اعمال منافي عفّت مصون بمانند. که به چند عامل تهدید کننده نظیر « چشم چراني ، اختلاط زن و مرد ، خضوع در کلام زنان ، عدم پوشش و زينت مناسب ، خلوت با نامحرم ، عدم توجه به مسايل زناشويي ، عدم خودباوري و عزّت نفس ، فراموشي ياد خدا و... » اشاره می کنم .


سرهنگ بهاروند یکی از عوامل دوری از این ناهنجاری ها را شرکت در برنامه های فرهنگی نظیر آئین شهد صلوات دانست و گفت : استفاده از قوه ی قهریه نظیر « کلانتری ـ پاسگاه  و دادگاه »  را موقتی با ماندگاری حداکثر سه ماه است در حالی که حضور جوانان در آئین شهد صلوات  یکی از مؤثرترین  و ماندگار ترین عامل فاصله گرفتن از آسیب های اجتماعی است و جادارد از مجمع اهل بیت به مدیر حاج ناصر پیوست و بنیاد شهید و امور ایثارگران  صمیمانه قدردانی خود را اعلام کنم که 55 هفته است این شهد صلوات را در کنار خانواده های معظم شهداء برگزار می کنند .

در ادامه حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) بخش کوتاهی از زندگی نامه ی شهید محمدعلی رمضانیان را تشریح نمود و در این راستا خاطر نشان نمود : شهید محمدعلی رمضانیان  در تاریخ 2 مهرماه1339 در حسین آباد شهرستان شوش دیده به جهان گشود  و با گذشت زمان  ازدواج کرد که حاصل ازدواج وی دو فزند « یک پسر و یک دختر» است  . برای پشت سرگذاشتن خدمت مقدس سربازی به عتنوان سرباز وظیفه پذیرش نیروی انتظامی می گردد  و توسط فرماندهی ناجا شهرکرد به جبهه ی آبادان اعزام شده و سرانجام در تاریخ 16 آبان 1359 به درجه ی رفیع شهادت نائل می گردد و چون آن زمان شوش بر اثر اصابت گلوله های توپ ، خمپاره و توپ دشمن بعثی خالی از سکنه بوده ؛ پیکر پاک و مطهرش در بهشت علی شهرستان دزفول به خاک سپرده می شود .


مدیر مجمع اهل بیت(ع) در ادمه به گزیه ای از وصیت نامه ی شهید اشاره کرد و تصریح نمود : « پدر جان اگر ما حالا از سرزمین خودمان دفاع نکنیم پس کی باید دفاع کنیم ؛ پدرجان در سوسنگرد عده ای از این کفار خدانشناس باند شده اند، به زن های مردم تجاوز کردند  مگر آنها چه فرقی با خواهر و مادرهای ما می کنند ؛ دیگر اصلا کسی که این چیزها را ببیند ، زندگی برایش ارزش و فایده ای ندارد و به امید خداوند برزگ ؛ پدر جان باید اینها را به هلاکت رساند؛ پدر جان همیشه گفتم حالا هم می گویم فقط  خداباش تا خدا با شما باشد .»


وی افزود : امشب با حضور  جمعی از سپاهیان ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ؛ مدافعین حرم و خانواده های معظم شهداء  ؛ 19354 صلوات با استقاده از حروف ابجد برای شادی روح این شهید والامقام قرائت شد .

حاج ناصر پیوست سپس به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به روایتی با ذکر مصیبت و زبانحال امام سجاد(ع) حاضرین در جلسه را در غم و اندوه فروبرد و کربلایی رحیم چنانی با نوحه سرایی دست ها را با سینه آشنا نمود .


شایان ذکر است  پنجاه و ششمین آئین شهد صلوات یکشنبه 30 مهرماه1396 ساعت 20 در منزل شهید عبدالحمید سرافراز واقع در خیابان شهید دانش مقابل دکل مخابرات برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست