04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۲۸2828

شصت و مین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 یکشنبه 28 آبان ماه 1396 ، شصت و مین آیین شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل « دو برادر شهید علی و کاظم دشتی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام مهدی پورشاه آبادی نماینده ی ولی فقیه در قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) استان خوزستان و مدرس حوزه و دانشگاه ضمن قدردانی از حاج ناصر پیوست به خاطر زنده نگهداشتن  یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم  ؛ به مقام والای شهداء اشاره کرد و گفت : ما هرچه داریم از برکت خون پاک شهدا و امام شهدا است و آرامش امروز ایران اسلامی و اقتدار آن در جهان مدیون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم و نظم و امنیت است.

وی در ادامه به دغدغه ی یادگاران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد خاطرنشان نمود : عده ای از رزمندگان بعد از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  نگران بودند که آیا نسل امروز می توانند داعیه داران خون شهیدان باشند ؟ که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» فرمود؛ « جوانان ما خوب هستند ؛ این قشر بحمدالله همیشه در صحنه‌های انقلاب حاضرند ، و اگر هم نیاز باشد باز هم همانند هشت سال دفاع مقدس از اسلام و انقلاب دفاع می کنند . »


وی افزود : فرموده ی آقا محقق شد و رزمندگان دیدند که جوانانی نظیر « شهید احمد حیاری » بیرق شهیدانی نظیر علی و کاظم دشتی را دست گرفت  ، خانه و خانواده را رها کرده و در راه حرم حضرت زینب(س) به درجه ی رفیع شهادت ناول گردید . و دیگر عزیزان نظیر « هادی کجباف ـ احمد الیاسی ـ محمد ظهیری و ... » همین راه را رفتند و به فیض شهادت رسیدند .حتی بیش از 30هزار نفر  درخواست حضور در سوریه را داشته و دارند و حتی برخی از آنها  معترض بودند که رفتن به سوریه هم باید پارتی بازی باشد و آشنایان را به سوریه می برند ؟ آیا ما لیاقت شهادت نداریم ؟

پورشاه آبادی در ادامه اظهار داشت : جوانان امروزی در واقع همان جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس هستند ؛ آن موقع به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به جبهه ها می رفتند و حتی در شناسنامه ی خود دست می بردند و این زمان به دستور حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی»  به عراق و سوریه می روند و در واقع باید گفت مقام معظم رهبری با هوش و ذکاوت و درایتی که داشت جبهه ی دفاع از انقلاب اسلامی را به سوریه و عراق کشاند وگرنه ممکن بود جبهه ی ما در تهران باشد .


حجت الاسلام پورشاه آبادی واژه ی « شهید » را یکی از القاب خداوند دانست و خاطر نشان نمود : همه ی آنهایی که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها حضور یافتند  و یا همه ی آنهایی که به سوریه و عراق رفتند ؛ شهید نشدند ، بلکه خداوند  گلچین می کند و می برد ؛ باید امتیازی نزد خداوند داشته باشیم که شهید شویم وگرنه صدبارهم به سوریه برویم  شهید نخواهیم شد ، چون واژه ی شهید یکی از نام های خداست و خداوند نام خود  شایسته ی هر کس نمی داند .

وی  باز به جوانان امروز تلنگری زد و گفت : خیلی ها می گویند آنهایی که با پای پیاده در اربعین حسینی به کربلا می روند برای این است که غذای رایگان بخورند در حالی که آنهایی که به کربلا رفته اند دست کم هر نفر باید 500 هزار تومان هزینه کند ؛ ، آیا جوانان نمی توانستند 200 هزار تومان دیگر روی آن پول بگذرانند و به آنتالیای ترکیه برای خوشگذرانی بروند ؟ پس بدانید به خاطر  هزینه و یا غذا نیست که با پای پیاده به کربلا می روند بلکه مدافع « رهبر ، ولایت ، شهدا و انقلاب و اسلام » هستند و عاشق امام حسین(ع) هستند .


استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از لیاقت به شهادت رسیدن را امام شناسی دانست و گفت : خیلی ها در زمان قیام امام حسین(ع) عاشق آن امام همام بودند اما هنگام نبرد ایشان را تنها گذاشتند چون در امام شناسی ضعیف بودند .


وی برای اثبات حرف خود در زمینه ی امام شناسی تفاوت « فرزدق ، از شاعران برجسته و سرشناس عرب‌زبان و قِیس بن مُسَهَّر صیداوی اَسدی، نامه‌رسان بین حسین بن علی و کوفیان» را تشریح نمود و اظهار داشت : قیسبن مسهر آنقدر قوه ی امام ناسی اش قوی بود که چند بار یک مصافت 1600 کیلومتری را  در می نوردید تا خود را به امام برساند و در واقع تابع محض امام حسین(ع) بود و در این راه به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید اما  فرزدق که در واقع آذوقه ی یک سال خود و زن و فرزندانش را خریده بود وقتی امام حسین(ع) وی را به قیام خود دعوت کرد تا به کربلا برود ؛ ایشان چون امام شناسی ضعیفی داشت در پاسخ گفت ؛ « اجازه دهید این آذوقه را به خانه برسانم و فوری برگردم . » لذا زن و آذوقه را به امام حسین و قیامش ترجیح داد و به خانه رفت و تا زمانی که برگشت سیزدهم محرم بود و لیاقت شهادت را از خود گرفت ؛ پس بیایید  امام شناسی را در خود تقویت کنیم که با بهترین مرگ یعنی شهادت از این دنیا برویم .


سپس کربلایی کریم داودی با قرائت روضه ی شهادت حضرت امام رضا(ع) حاضرین را در غم و اندو فرو برد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از حجت الاسلام مهدی پورشاه آبادی و کربلایی کریم داودی ، گفت : برای شادی روح این دو شهید والامقام 19875 صلوات قرائت شد و باید بگویم که عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که در این 60 هفته گزارش متنی و تصویری این آیین را پوشش داده از چهار روز پیش با یک ایده ی جدید اقدام به روزشمار دفاع مقدس در سایت خود نموده و ضمن این که شما را به پیگیری این ایده می نمایم ؛ از روایتگرانی که با مجمع اهل بیت همکاری دارند انتظار دارم در روزهایی که می دانند رخداداهایی پیش آمده که از دید عباس کرم الهی دور مانده است ، یاری کنند که این روز شمار کاملتر شود .


وی در پایان خاطر نشان نمود : شصت و یکمین  آیین شهد صلوات  همزمان با اولین سالروز حادثه ی انفجار تروریستی اربعین حسینی که در حله ی عراق رخ داد و منجر به شهادت برخی از هموطنان از جمله شهیده ی طریق الحسین(ع) شهرستان شوش « شهیده فریبا سگوند » گردید ؛ روز چهارشنبه 1 آذرماه 1396 ساعت 20 در منزل حمید لطفی واقع در شهرک بهرام  ـ خیابان دهخدا ـ پلاک37 برگزار می شود . لذا آنهایی که وسیله ی نقیله دارند در روز یادشده ساعت 19:30 دقیقه جلوی درب ضلع شرقی آستان مقدس دعبل خزایی حضور داشته باشند تا به اتفاق به طرف شهرک بهرام حرکت کنیم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست