04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۰۱2841

شصت و یکمین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20:30 چهارشنبه 1 آذر ماه 1396 هم زمان با یکمین سالروز شهدای اربعین حسینی در حله ی عراق ، به همت مجمع اهل بیت و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، شصت و یکمین آیین شهد صلوات  در منزل حمید لطفی به یاد شهیده فریبا سگوند برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش سخنران خود را با آیه ی 173 از سوره ی آل عمران  «الَّذینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» شروع کرد  و با عرض تسلیت به خانواده ی  شهیده ی طریق الحسین(ع) « شهید فریبا سگوند » و تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول ، ماه سرور اهل بیت(ع) به خاطر « ولادت پیامبراعظم(عج) ؛ میلاد یگانه منجی عالم بشیریت حضرت مهدی موعود(عج) و آغاز امامت و ولایت ایشان ؛ ادامه داد : حمله ی تروریستی داعش به زوار اربعین در حله ی عراق بیش از 80 شهید برجای گذاشت که حدود  40 نفر آن‌ها از زوار ایرانی بودند و یکی از آنها بانوی شهیده فریبا سگوند از شهرستان شوش و شهرک بهرام بود که سال گذشته بر روی دوش مردم ولایتمدار شهرستان شوش در زیر باران شدید تشییع گردید .


وی افزود : قطعا به فیض شهادت رسیدن ویژگی های زیادی را می طلبد و هر کسی به درجه درجه نخواهد رسید ؛ آن هم شهادت در راه امام حسین(ع) و پس از زیارت آن امام همام  یعنی پاک و طاهر شدن و از این دنیای فانی پر کشیدن و رفتن به عرش اعلی  .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در ادامه با تعسی به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) گفت : « کمترین ثوابى که به زائر امام حسین علیه السلام در کرانه فرات داده مى‏شود این است که تمام گناهان بخشوده مى‏شود. به شرط این که حق و حرمت ولایت آن حضرت را شناخته باشد. »

وی در ادامه با استفاده از حدیثی از امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت : «کسى که مى‏خواهد در همسایگى پیامبر (ص) و در کنارعلى (ع) و فاطمه (س) باشد ؛ نباید زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.

علی الوار  در آخرین حدیثی که به آن اشاره کرد خاطر نشان نمود : امام محمد باقر(ع) می فرماید « زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مرقد امام حسین (ع)  معادل است با هزار حج مقبولى که همراه رسول خدا (ص) به جا آورده شود. و هم چنین به اندازه ی هزار شهید بدر ثواب پاداشت می گیرد . »

وی در پایان  توان مدیریت پذیرایی از 20 میلیون زائر را مقدمه ی ظهورامام زمان(عج) دانست و گفت : از طرفی وقتی می بینیم زائران حدود 100 کیلومتر را پیاده روی می کنند و به محض دیدن گلدسته های مرقد حضرت امام حسین(ع) خستگی از تنش خارج می شود و استراخت و خوابیدن در موکب ها را به بعد از زیارت موکول می کند و یا از طرف دیگر وقتی می توانیم پذیرایی از 20 میلیون زائر را مدیریت کنیم ، مقدمات ظهور آقا امام زمان(عج) است .

در ادامه حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت و از مداحان برجسته ی شهرستان شوش گفت : امروز در یکمین سالروز شهادت شهیده فریبا سگوند دور هم جمع شده ایم و 18752 صلوات را برای شادی روحش قرائت نمودیم و فردا پنجشنبه هم به همین مناسبت مجلس ترحیمی بر سر مزارش واقع در گلزار شهدای شهرک بهرام برگزار می گردد .


وی در ادامه ضمن قرائت روضه ی حضرت فاطمه ی زهرا(س) ؛ در وصف شهیده فریبا سگوند نوحه ای را با دو زبان « فارسی و عربی » و گویش « لری » خواند و حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .


در این آیین  سرگرد پرهام عسکری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی سروان حامد بازگیر فرماندهی پاسگاه حسین آباد ، فرامرز بهرامی رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان اندیمشک ، حاج غلامرضا جوادی نصیر مؤسس و مدیر هیئت عزاداری خامس آل عبا(ع) ، جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرک بهرام و ....... حضور داشتند .

شایان ذکر است ؛ شصت و دومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش روز یکشنبه 5 آذر1396 در آخرین روز از هفته ی بسیج ، برای « سه شهید گمنام دفن شده در گلزار شهدای آخر آسفالت » با سخنرانی حجت الاسلام  قدرت هاشم نیا مدیر عامل ستاد دیه ی استان خوزستان در مسجد قمر بنی هاشم(ع)  برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست