04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۱۲2876

شصت و سومین آئین شهد صلوات شهرستان شوش برگزارشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:20 یکشنبه 12 آذرماه 1396 شصت و سومین آیین شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل « شهید یاسین حمزه » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه پاسداران شهرستان اندیمشک ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسه برنامه های شهد صلوات و عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) ، عنوان نمود : زندده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهداء کمتر از شهادت نیست و انصافا چه اسم قشنگی برای این آئین انتخاب شده است « شهدصلوات » و ما هم امروز در منزل شهید یاسین حمزه دور هم جمع شده ایم تا برای شادی روحش ذکر صلوات داشته باشیم .

وی در ادامه به آیه ی 169 از سوره ی آل عمران اشاره کرد و گفت « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ ـ رَبِّهِم يُرزَقونَ ــ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.» و حال که در آیین شهد صلوات هستیم  می خواهم به روایاتی در همین راستا اشاره کنم .

دانیالی به آیه ی 56 سوره ی احزاب پرداخت و خاطر نشان نمود : « إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ــ خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‏ فرستند اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد » .


وی در ادامه گفت : فردی که مرتکب گناه شده بود نزد امام علی(ع) رفت و گفت : « من گناه زیاد انجام داده ام .» امام فرمود : « برو کفاره بده . » آن فرد در پاسخ گفت » « آهی ندارم که با ناله اش سودا کنم کفاره از کجا بیاورم »  امام علی فرمود « به جای کفاره تا می توانی بر محمد و آل محمد صلوات بفرست . »

نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپتاه اندیمشک  در ادامه اظهار داشت : ما همه دوست داریم خداوند با مهربانی ، رحمت و فضیلت در روز قیامت با ما رفتار کند نه با سخت گیری و عدالت ، اما باید بدانیم که چه کارهایی انجام دهیم که این فضیلت و مهربانی شامل حالمات شود که قطعا یکی از راه های ذکر صلوات بر محمد و آل محمد است . همین کاری که امشب شما انجام دادید و در واقع دستور رسول اکرم(ص) را غافل از این که بدانید انجام دادید .

وی افزود :  شخصی از  پیامبر پرسید : ای رسول خدا ؛ باغ بهشت کجاست ؟ پیامبر اعظم می فرمود :جلساتی که در آن ذکر اهل بیت(ع) باشد باغ بهشت هستند و جلساتی هم که در آن رضه ی امام حسین(ع) خوانده می شود  هم باغ بهشت هستند .


حجت الاسلام عباس دانیالی قسمت دوم سخنان خود را به روایت و احادیثی در مورد حضرت امام حسین(ع) اختصاص داد و به بخشی از سخنان آیت الله بهجت در مورد گریه برای امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت : آیت‌الله بهجت می‌گفت: اگر من در عمرم 50 سال مراسم عزداری برای امام حسین (ع) گرفتم، کم است و بعد از من شما باز هم برایم مراسم روضه اباعبدلله (ع) را بگیرید. پدرم گریه بر سیدالشهدا علیه‌السلام را افضل مستحبات و حتی از نماز شب بالاتر می‌دانست. ایشان می‌گفت این حرف چیست که می‌گویند گریه یعنی چه؟ خیلی از انبیاء از خوف خدا بکاء داشته‌اند. آیا از شوق لقاء خدا بکاء نداشتند؟ گریه از شوق رسیدن به معشوق حقیقی عالم داشته‌اند.خود انبیاء برای امام حسین (ع) گریه می‌کردند. آنها وقتی عظمت کار امام حسین (ع) را درک کردند، اشکشان جاری شد و توسل پیدا کردند. این مسئله، تک بودن و عظمت کار امام حسین (ع) را نشان می‌دهد. پدرم می‌گفت: خیال می‌کنم گریه بر سیدالشهدا (ع) از افضل مستحبات باشد. گریه بر سیدالشهدا (ع) از همه مستحبات بالاتر است حتی از نماز شب!


وی در ادامه بخشش « حضرت آدم(ع) ، زکریا برای شفاعت یحیی ، ایوب ، یعقوب و حضرت یونس » ذکر پنج تن آل دانست و گفت : جبرئیل به تمام پیامبرانی که نام برده گفت بود : اگر می خواهید از این امتحانات الهی سر بلند بیرون آیید و خداوند شما را ببخشد نام پنج تن آل عبا را بر زبان جاری نمایید .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ضمن قدردانی از حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در ناحیه ی سپاه شهرستان اندیمشک ؛ پیرامون شهید یاسین حمزه اظهار داشت : شهید حمزه در تاریخ 2  اردیبهشت 1339 دیده به جهان گشود و در جاده ی روستای حمزه به شهر شوش در تاریخ 19 فروردین 1360 بر اثر ترکش توپ دشمن بعثی به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و در گلزار شهدای روستای خویس به خاک سپرده شود و ما امشب با استفاده از حروف ابجد تعداد 18191  صلوات برای شادی روح این شهیدوالامقام قرائت نمودیم .


وی در ادامه از برگزاری دهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه خبر داد و در این خصوص اظهار داشت ؛ سه شنبه 14 آذرماه 1396 ساعت 9:30 صبح به همت اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و انجمن روزنامه نگاران و در رأس آن عباس کرم الهی خادم شهدای شهد صلوات و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز در تالار نیایش برگزار می شود و من در همین جا ذاز کلیه ی اعضای مجمع اهلبیت(ع) و آیین شهدصلوات انتظار دارم که در این همایش فرهنگی و معنوی حضور یابند .

شایان ذکر است شصت و چهارمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 18 آذرماه 1396 در منزل سه برادر شهید « یداله ، کاظم و محمد دیناروند » واقع در کوی ابوذر غفاری  خیابان شهید دانش ، پلاک 263 با سخنرانی عبدالزهرا برهانی ، روایتگر و یادگار هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست