04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۱۹2890

شصت و چهارمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی

شصت و چهارمین آیین شهدصلوات  شهرستان شوش به همت مجمع اهل بیت(ع) و بیناد شهید و امور ایثارگران در منزل برادران شهید « یدالله ، کاظم و محمد دیناروند » واقع در کوی ابوذر غفاری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، عبدالزهرا برهانی یادگار هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش دریک سخنرانی کوتاه با تأسی از آیات قرآن کریم گفت : وقتی به قرآن کریم نگاه کردم آیات زیادی را در مورد شهید و شهادت  مشاهده نمودم آما از بین آنها سه آیه را انتخاب کردم که هم به فرهنگ عاشورا ارتباط دارد و هم در مورد فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت که بازهم الگوبرداری از عاشورا است .

برهانی ابتدا به آیه ی 154 از سوره ی بقره اشاره کرد و گفت :  « لَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِن لَّا تَشْعُرُونَ ـ و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت » حیات برتر و کامیابی شهید از عوامل مهم پایداری و پیروزی است ؛ شهادت سیر و سلوک است و مطمئن باشید که شهید به مقصد می رسد چون شهید در راه خدا گام بر می دارد و همیشه زنده است ؛ سایر علما و پرهیزکاران مؤمن در قیامت کبری به این سعادت می رسد اما شهداء به هنگام شهادت به مقصد می رسند .

وی سپس به آیه 218 از همان سوره یعنی  بقره اشاره کرد و اظهار داشت : « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ ـ كساني كه ايمان آورده و كساني كه هجرت كرده و در راه خدا جهاد نموده‏ اند، آنها اميد به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است.»

یادگار هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش در ادامه به آیه 169 از سوره آل عمران  اشاره کرد و گفت : « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ـ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»

عبدالزهرا برهانی در ادامه به زمان قبل از خلقت آدم اشاره کرد و تصریح نمود : ملائک قبل خلقت آدم گفتند « انسان هایی که قرار است پا به دنیا بگذارند معصیت می کنند کسی هست که آنها را شفاعت کند ؟ » ؛ امام حسین(ع) فرمود : « من فقط  امت جدم را شفاعت می کنم . » ملائک  در پاسخ گفتند : « با چه چیزی شفاعت آنها را می کنی ؟ » امام حسین فرمود : « من خود را با نثار جانم سپر بلای امت جدم می کنم . »

وی افزود : بعد از خلقت که امام حسین آمد و تا  زمانی که به طرف کربلا به حرکت درآمد  بارها به اوگفتند « این راهی که می روی شهادت در انتظارت است . » امام حسین فرمود « من مأموریتی را دارم و باید به عهدی که بسته ام عمل کنم .

برهانی در ادامه  به دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و عنوان نمود : رزمندگان  وقتی که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را که تازه به پیروزی رسیدهبود را در خطر دیدند  از جان خود گذشتند و  هر چند که بعد از هشت سال دفاع مقدس « برخی شهید شدند ، عده ای اسیر گشتند و تعدادی هم جانباز و مجروح گردیند و خساراتی هم به بار آمد ، اما  عزتی را داریم که حتی یک وجب از خاک پاک ایران  را به دشمن ندادیم در حالی که اگر تاریخ  ایران را مرور کنید خواهید دید وقتی که جنگی  پیش آمده است حکومت وقت به خاطر حفظ خود قسمتی از خاک را به دشمن تقدیم کرده اند .

این روایتگر هشت سال دفاع مقدس سپس به پیروزی  رزمندگان در کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و گفت :  رزمندگان ما  با شکست کامل داعش  در ترفند بعدی دشمن نیز به پیروزی رسیدند و مطمئن باشید حرفاهای سخیف و البته بی ارزش ترامپ رئیس جمهور روانی کشور آمریکا که قدس را پایتخت اسرائیل غاصب اعلام کرده است  فرموده ی مقام معظم رهبری که فرموده تا 25 سال آینده اسرائیلی روی زمین وجود نخواهد داشت  را زودتر محفقق خواهد نمود .


وی در پایان این همه پیروزی ها و شکست دشمن در ترفندها را الگو برداری از فرهنگ عاشورا دانست و در مورد حضور در منازل شهداء اظهار داشت : درست است که  وقتی به خانه ی شهداء می رویم  به خانواده ی شهداء تکریم می کنیم اما بدانید ، شهداء و خانواده ی معظم شهداء به ما نیاز ندارند بلکه ما هستیم که باید « صبر ـ استقامت و پایمردی » آنها را الگوی خود قرار دهیم .

شایان ذکر است شصت و چهارمین آیین شهد صلوات یک مهمان ویژه به نام ناصر منصوری مسئول دفتر دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی داشت که بین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم و خانواده های معظم شهداء حضور یافته بود .


ناصر که به خاصر سرماخوردگی حاج ناصر پیوست به عنوان مجری  مجلس گردانی می کرد  در معرفی شهدا گفت : شهید یدالله دیناروند  در تاریخ 1 فروردین 1345 دیده به جهان گشود  و توسط ناحیه ی سپاه شوش به جبهه اعزام گردید که در تاریخ  13 مردادماه1369 در منطقه ی عملیاتی هویزه بر اثر سقوط از دکل دیده بانی به درجه ی شهادت نائل گردید / شهید کاظم دیناروند در تاریخ 20 اسفند ماه 1349  و شهید محمد دیناروند در تاریخ 21 دیماه 1352 متولد شدند و به صورت هم زمان  بر اثر انفجار مواد منجره در شهرک ابوذرغفاری در تاریخ 23 آذرماه 1365 شهید شدند  و پیکر پاک هر سه برادر در کگلزار شهدای شوش  به خاک سپرده شده که امشب با استفاده از حرف ابجد 19458 صلوات جهت شادی روح آنها قرائت گردید .


وی در ادامه از مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که بیش از یک سال و نیم بدون وقفه اخبار مربوط به فعالیت های مجمع اهل بیت(ع)  و سلسله برنامه های شهد صلوات را پوشش می دهد قدردانی نمود .

شایان ذکر است شصت و پنجمین آیین شهدصلوات هفته ی آینده یکشنبه 26 آذرماه 1396 ساعت 20 در منزل شهید قاسم سرخه واقع در لین بن بست منازل شهداء مقابل منزل سردار شهید حسن درویشی برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست