04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۰۳2930

شصت و ششمین آیین شهدصلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:30 یکشنبه 3 دیماه 1396 به همت  مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، شصت و ششمین شهد صلوات در منزل « شهید یبر چنانی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، حاج هرمز کاظمی ، آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس سخنان خود را به یوم المیزان آغاز کرد و گفت :  روزی که به حساب و کتاب ما می رسند ، ثواب ها و کارهای نیک را در یک کفه ی ترازو و زشتی ها و بدی ها را در کفه ی دیگر ترازو می گذارند و آنگاه می بینیم که گناهان ما بر ثواب ها سنگینی می کند و کفه ی گناهان پائین می آید  که در این موقع پیامبر اکرم (ص)  هر چه صلوات بر محمد و آل محمد را ذکر کرده ایم روی ثواب های ما می گذارد و  آن موقع کفه ی ثواب ها سنگین تر می شود پس تا می توانیم بر محمد و آل محمد صلوات بفرستیم که در روز قیامت به فریادمان برسند .

وی افزود : صلوات  به حدی در ریزش گناهان مؤثر است که مانند فصل پاییز که برگ ها از درختان به روی زمین ریخته می شوند با همان قدرت و سرعت گناهان نیز کاهش می یابند .


کاظمی در ادامه با تأسف اظهار داشت : قرآن روز به روز  جایش در مساجد  خالی و کم رنگ می شود چه برسد به نهج البلاغه ، در حالی که تنها راه جهت موفقیت در این راه به فرموده پیامبر اکرم (ص) تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت : قال رَسُولُ اللَّهِ (ص):‏ « أَيُّهَا الناس ... فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ‏ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ وَ هُوَ الدَّلِيلُ يَدُلُّ عَلَى خَيْرِ سَبِيلٍ... /// هر گاه آشوبها چون شب تار شما را فرا گرفت به قرآن رو آوريد (و بدان چنگ زنيد) زيرا آن است شفيعى كه شفاعتش پذيرفته است (در باره كسى كه بدان عمل كند) و گزارش دهنده است از بديها كه گفته‏ اش (در باره آن كس كه بدان عمل نكرده) تصديق شده است، هر كه آن را پيشواى خود كرد به بهشتش رهبرى كند و هر كه (از آن پيش افتد) و آن را پشت سر خود قرار دهد به دوزخش كشاند، و قرآن راهنمائى است كه به بهترين راهها راهنمائى كند .


جانباز هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش سپس به هدف و راه حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : راه و هدف امام حسین(ع) حفظ نماز بود همانطور که در آیه ی 43 از سوره ی بقره آمده است « وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ /// و نماز را بر پا داريد و زكات را بدهيد و با ركوع ‏كنندگان ركوع كنيد . » در واقع این راهی بود که امام حسین(ع) در راهش  جان خود و دیگر یارانش را نثار کرد .


کاظمی در بخش پایانی سخنان خود به حدیثی از حضرت امام صادق (ع) در مورد اجر و مزد گریه کردن برای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت :به روایتی در بحارالأنوار، ج ۴۴، ص ۲۸۹ از امام صادق(ع) آمده است : «رَحِمَ اللَّهُ دَمْعَتَکَ أَمَا إِنَّکَ مِنَ الَّذِینَ یعَدُّونَ فِی أَهْلِ الْجَزَعِ لَنَا وَ الَّذِینَ یفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ یحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا وَ یخَافُونَ لِخَوْفِنَا وَ یأْمَنُونَ إِذَا أَمِنَّا /// خداوند اشک‌های چشم تو را موجب رحمتت قرار دهد. چراکه تو از کسانی هستی که اهل جزع بر مصیبت ما و فرح بر شادی ما و حزن بر اندوه ما و هراس از خوف ما و امن بر ایمنی ما محسوب می‌شوی. » و در روایتی دیگر از در روایت دیگری از امام باقر(ع) آمده است که فرموده‌اند: « لَیسَ مِنْ عَبْدٍ یذْکَرُ عِنْدَهُ أَهْلُ الْبَیتِ فَیرِقُّ لِذِکْرِنَا إِلَّا مَسَحَتِ الْمَلَائِکَةُ ظَهْرَهُ وَ غُفِرَ لَهُ ذُنُوبُهُ کُلُّهَا إِلَّا أَنْ یجِی‌ءَ بِذَنْبٍ یخْرِجُهُ مِنَ الْإِیمَان /// هیچ بنده‌ای نیست که مصیبت ما خاندان (به اعتبار عامل و سبب‌اش) نزد او ذکر شود و او بر این مصیبت (و علت ایجاد آن) دل بسوزاند، جز آنکه فرشتگان بر پشت او دست نوازش کشیده و همه گناهانش آمرزیده شود، مگر گناهی او را از دایره ایمان خارج کند.»

در ادامه کربلایی رحیم چنانی در وصف اما امام زمان(عج) مرثیه سرایی  نمود و برای فرج آقا امام زمان (عج) دعا نمود و با آمین حاضرین همراه شد .


در پایان حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع)شهرستان شوش ضمن قدردانی از هرمز کاظمی ، آزاده ، جانباز و مداح اهل بیت , با اشاره فرازی از زندگی نامه ی شهید یبر چنانی اظهار داشت : امشب برای شادی روح این شهید والامقام با استفاده از حروف ابجد 18323 صلوات قرائت شد .


شایان ذکر است شصت و هفتمین آیین شهد صلولت یکشنبه 10 دیماه1396 در منزل « شهید روحانی عبدالکریم اسدالهی » واقع در خیابان امام خمینی(ره) ـ پایین تر از حسینه ی اعظم ـ جنب پارکینک طبقانی نیمه ساخته برگزار می شود .


لازم به توضیح است که کریم میاحی رئیس شورای اسلامی شهر شوش و برادر پاسدار محسن شوهانی مهمانان ویژه ی این شهد صلوات بودند .

در پایان باید افزود که با خبر شدیم سرهنگ پاسدار احیاء عسکری از اعضای ثابت مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش به عنوان جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان منصوب شده است . پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ، مجمع اهل بیت و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش این انتصاب را به سرهنگ پاسدار احیاء عسکری تبریک و تهنیت عرض می کند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست