04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۴2979

شصت و نهمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:20 یکشنبه 24 دیماه 1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، شصت و نهمین آیین شهدصلوات در منزل « شهید غلامحسین منطقی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛غلامحسین نیسی هادی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان شوش در شصت و نهمین آیین شهد صلوات به عنوان سخنران  گفته های خود را با اشاره به آیات 25 الی 28 سوره ی « طه » آغاز نمود و گفت : « قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي* وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي* وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي * يَفْقَهُوا قَوْلِي ـ گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان * و كارم را براى من آسان ساز  * و از زبانم گره بگشاى  * تا سخنم را بفهمند »

وی افزود : خداوند را شاکرم که توفیق حضور در این آیین معنوی را به من داد و عذرخواهی می کنم که با توجه به برخی از بزرگان قرعه ی سخنرانی به نام من افتاده است .

نیسی به آدم مؤمنی که گناهان را خسته کرده باشد اشاره کرد و خاطر نشان نمود : برخی از انسان های مؤمن هم مرتکب گناهانی می شوند ، نه این که خداوند آن ها را به طرف گناه هدایت کند خیر ؛ و امام رضا(ع) در این خصوص می فرماید « برخی از مؤمنین کثرت گناه هم دارند اما وقتی بر محمد و آل محمد صلوات بفرستند گناهان آنها بخشوده خواهد شد .» در باره ی جایگاه رفیع صلوات بر محمد و آل محمد (ص) روایات گوناگونی نقل شده و امام رضا (ع) نه تنها در زمینه  ی گفتاری به مناسبت های مختلف از آثار صلوات یاد کرده و فرمود: « هر کس نتواند کفاره گناهانش را بپردازد باید بر محمد و آلش درود فراوان بفرستد چه آن گناهان را منهدم مى سازد. ؛ بلکه در سیره ی عملی هم خود به این توصیه ها عمل می نمود و بر محمد و آل محمد درود می فرستاد.»


عبدالکریم نیسی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : هر چه ذکر که بر لسان جاری می شود به ذکر قلبی تبدیل می گردد و رابطه ی ذاکر و مذکور ؛ رسیدن به خدا را عمیق تر می کند و همین رابطه سبب می شود که انسان قذبش به خداوند بیشتر شود ؛ گناهانش کمتر شود و اطاعت و بندگی اش هم بیشتر شود .

وی در ادامه به معجزات حضرت عیسی ابن مریم(ع) اشاره می کرد و خاطر نشان کرد : حضرت مسیح (ع) در مرتبه‌ی اول جهت اثبات ارتباط و رسالت خود، با خوارق و معجزاتی آمد که در نظر آنها بسیار جالب توجه بود. حضرت عیسی می فرماید « من از گِل، چیزی به شکل پرنده می‌سازم سپس در آن می‌دمم و به فرمان خدا، پرنده‌ای می‌گردد..... » و در راستا در آیه ی 26 از سوره ی آل عمران آمده است « قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ /// بگو: خدایا! ای مالک همه موجودات! به هر که خواهی حکومت می دهی و از هر که خواهی حکومت را می ستانی، و هر که را خواهی عزت می بخشی و هر که را خواهی خوار و بی مقدار می کنی، هر خیری به دست توست، یقیناً تو بر هر کاری توانایی.»


 

هادی سیاسی سپاه پاسداران در ادامه به دیگر معجزات این پیامبر اشاره کرد و اظهار داشت : از دیگر  معجزات حضرت عیسی می توان به شفاعت بیمارانی که مبتلا به پیسی و نابینایی بودند اشاره کرد که در آیه ی 49 از سوره ی آل عمران آمده است « وَرَسُولًا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ /// و [او را به عنوان] پيامبرى به سوى بنى اسرائيل مى‏ فرستد كه او به آنان مى‏ گويد در حقيقت من از جانب پروردگارتان برايتان معجزه ‏اى آورده‏ ام من از گل براى شما [چيزى] به شكل پرنده مى‏ سازم آنگاه در آن مى‏ دمم پس به اذن خدا پرنده‏ اى مى شود و به اذن خدا نابيناى مادرزاد و پيس را بهبود مى ‏بخشم و مردگان را زنده مى‏ گردانم و شما را از آنچه مى ‏خوريد و در خانه هايتان ذخيره مى ‏كنيد خبر مى‏ دهم مسلما در اين [معجزات] براى شما اگر مؤمن باشيد عبرت است.»


نیسی در ادامه  به تننها چیزی که حضرت عیسی نتوانست از عهده ی آن برآید اشاره کرد و گفت : این پیامبر الهی می فرماید : « من بيماران را معالجه كردم و آنان را شفا دادم كور مادرزاد و مرض پيسى را به اذن خدا مداوا نموده و مردگان را زنده كردم ولى آدم احمق را نتوانستم اصلاح و معالجه كنم.» از او پرسيدند: يا روح الله ! احمق كيست؟ فرمود: « شخصى خودپسند و خودخواه است كه هر فضيلت و امتيازى را از آن خود مى داند و هر گونه حق را در همه جا به خود نسبت مى دهد و براى ديگران هيچ گونه احترامى قائل نمى شود و اين گونه آدم احمق هرگز قابل مداوا و اصلاح نيست.» امیدوارم ما از این صفات به دور باشیم .

وی در بخش پایانی سخنان خود به فتنه های دشمنان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : درست است که فتنه ها  ما را به زحمت می اندازد  و خساراتی هم به وجود می آورد اما باید موظب و هوشیار باشیم تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم ولی بدانید که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  به برکت خون شهداء تا انقلاب مهدی(عج) پایدار است .

در ادامه کربلایی حسین فرخی شعری در وصف شهید غلامحسین منطقی خوانش کرد که مورد تحسین حاضرین قرار گرفت .


حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از غلامحسین نیسی هادی سیاسی سپاه پاسداران به فرازی از زندگی شهید غلامحسین منطقی پرداخت و گفت : شهید غلامحسین منطقی ، شهیدی 19 ساله که در تاریخ 2 مهرماه 1340 دیده به جهان گشود  و در حالی که در نیروی انتظامی در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی بود  در تاریخ 9 دیماه 1359 ؛ همان اوایل جنگ تحمیلی ئذ منطقه ی عملیاتی محور آبان بر اثر ترکش توپ به درجه ی رفع شهادت نائل گردید و چون آن زمان شوش خالی از سکنه بود  پیکر پاکش در آرامستان محمدبن جعفر طیار به خاک سپرده شد و امشب برای شادی روح این شهید والامقام با استفاده از حروف ابجد 19448 صلوات قرائت گردید .


در بخش پایانی این آیین لوح تقدیر و هدیه ای توسط سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی با حضور علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ناصر منصوری مسئول دفتر ارتباط مردمی دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام موسوی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان شوش و..... به برادر شهید اهدا شد .


شایان ذکر است یکشنبه 1 بهمن 1396 که تقارن دارد با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار ؛ هفتادمین آیین شهد صلوات ساعت 20  تحت عنوان « همایش آیه های صبر» به یاد «شهیده ماهیه صادقی» که بر اثر بمباران هوایی در بیمارستان نظام مافی به شهادت رسیدند با همکاری نیروی انتظامی و شبکه ی بهداشت و درمان توسط مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن امور تربیتی برگزار می شود که در این مراسم به برخی از خانواده های شهدا و پرستاران هدایایی داده خواهد شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست