04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۰۱2996

هفتادمین آیین شهدصلوات شهرستان شوش در سالن امور تربیتی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:30 یکشنبه 1 بهمن 1396 به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجمع اهل بیت(ع) ، هفتادمین آیین شهد صلوات به یاد « شهیده ماهی صادقی » در سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با عنوان «آیه های صبر» در سالن امور تربیتی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان ضمن قدردانی از بانیان سلسله آیین شهد صلوالت که به هفتادمین برنامه رسیده است ؛ به مقام والای حضرت زینب(س) و شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت :مگر می شود  جلسه ای برگزار شود از از حضرت زینب(س) نامی برده نشود ؛ آن هم امروزه که فرهنگ شهر و کوچه و بازار در این سال ها گره خورده است به نام حضرت زینب(س) و اگر در قیام عاشورا ، شهدای مدافع حرم حضور داشتند ، هیچ وقت «  عقيلة القريش و عقيلة النساء » به اسارت برده نمی شد .

وی در ادمه به شهری بین اهواز و حمیدیه به نام « عین دو » اشاره کرد و خاطر نشان نمود : عین دو مردم متدین ، اهل بیتی و پایه ی کاری دارد ، این شهر یک شهید به نام « ناصر((منصور))مسلمی سواری » دارد که روز دوم خرداد ماه سال 1360 در سوسنگرد دیده به جهان گشود. و دارای دو فرزند پسر به نام‌های « علیرضا و بنیامین »  و دو دختر است . این شهید بزرگوار  ، اوایل که داعش  شکل گرفت  همراه با تیپ فاطمیون افغانستانی از مشهد مقدس به سوریه اعزام شد و در آبان ماه سال 1392 هم زمان با اول محرم در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) توسط گروه‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش  مستقیم از سوریه به مشهد برده شد و پس از شناسایی به عنوان دومین شهید مدافع حرم استان خوزستان  به این استان منتقل گردید .

حجت الاسلام شفیعی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت :  وقتی به منزل شهید رفتیم متوجه شدم که چهار فرزند قد و نیم قد دارد ؛ به همسر شهید گفتم : چه شد که همسرت به سوریه رفت و در آخرین لحظه به شما چه گفت ؟ همسر شهید در پاسخ به سئوال من اظهار داشت ؛ ما همه زندگیمان  همین اتاق است ، مدتی بود با شروع قضایای سوریه  و خبر هجوم داعش و تهید به تخریب حرم حضرت زینب(س)  ، وقتی شب از خواب بیدار می شدم بیدار بود ، نصف شب از خواب بیدار می شدم که باز شهید را بیدار می دیدیم ، صبح که برای نماز بلند شدم باز مسلمی سواری بیدار بود ؛ به او گفتم ؛ چرا نمی خوای ؟ گفت ؛ فکرم مشغول است در این فکرم اگر پای این جماعت وحشی  به حرم حضرت زینب(س) برسد و آن را منفجر کند ، فردای قیامت  اگر پیامبر(ص) فرمود : « شما بودید  و حرم دخترم را تخریب کردند ؟ » چه جوابی دارم  ، لذا به همین منظور خوابم نمی برد ، به او گفتم : برو برای چه مانده ای ؟ گفت : تو را با این چهار بچه ی قد و نیم قد چه کنم ؟ به او گفتم : تو به قصد دفاع از حرم دختر پیامبر(ص)  می روی و اگر به شهادت رسیدی سهم خود را گرفته ای و من هم با تربیت نمودن فرزندانت سهم خودم را خواهم گرفت ، فقط یک قول به من بده اگر شهید شدی نزد حضرت زینب(س) شفاعت من را  داشته باشی . رفت و به شهادت رسید .


رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان افزود : اولین بار که همسر شهید را دیده بودم ،یک  بچه بغلش بود یکی کنارش و دو نفر هم به دنبالش در حرکت بودند ؛ تا این که در همایشی قرار بود از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل شود و من هم برای تجلیل از این خانواده ها دعوت شدم که به جایگاه بروم و بر حسب اتفاق لوح تقدیر  همسر شهید مسلمی سواری به دست من افتاد و آن موقع بود که متوجه ایثار این زن شدم که چهار فرزند را به سختی در این روزگار تربیت می کند .

شفیعی در ادامه تصریح نمود : امروز از هر روزگاری فرهنگ و ایثار ما به حضرت زینب(س) گره خورده است و هیچ تصویر و تابلویی زیباتر نیست از آن صحنه ای که رزمنده ی مدافع حرم  در کنار گنبد حضرت زینب ادای احترام نظامی  می کند  ؛ این روزها با سربلندی جشن ولادت حضرت زینب(س) را می گیریم و شهدای مدافع حرم ثابت کردند  و در واقع «  وَ لَئِنْ أَصابَکُمْ فَضْلٌ مِنَ اللّهِ لَیَقُولَنَّ کَأَنْ لَمْ تَکُنْ بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَهُ مَوَدَّةٌ یا لَیْتَنی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظیماً /// و اگر غنیمتى از جانب خدا به شما برسد، درست مثل این که هرگز میان شما و آنها دوستى و مودتى نبوده، مى گویند: «اى کاش ما هم با آنها بودیم، و به رستگارى (و پیروزى) بزرگى مى رسیدیم»

هیچ  درجه ای بالاتر از درجه شهادت نیست، کسانی که برای اعتلای کلمه الله جان خویش را فدا می کنند و خدا خریدار جان آنان می شود و به اوج می رسند.

حجت الاسلام محسن شفیعی در ادامه به  پرستار و پرستاری  پرداخت و خاطر نشان نمود : در طول سال ها که در دانشگاه علوم پزشکی به همین مناسبت صحبت می کردم ؛ بخشی از پرستاران ؛ خانم هایی هستند که مایه ی افتخار هستند چون با عشق و علاقه پرستاری از جانبازان را قبول کرده اند ؛ مسائلی  وجود دارد و ممکن است برای ما قابل درک باشند اما قابل فهم و احساس نیستند  ، وقتی ما در مورد شهید و شهادت حرف می زنیم شهید را درک کرده ایم اما مادران  شهداء  جوانان شهید خود را حس می کنند و با این حس حال و روز ویژه ای دارند .

وی افزود :  شهیدی که در کربلای 4 بعد از 43 روز به شهادت رسید و اصلا فرزند خودش را به چشم ندید ؛ من برای مراسم عقد فرزند این شهید رفته بودم به مادرش به دو منظور تبریک گفتم اول به خاطر مراسم عقد فرزندش و دوم به خاطر این که این پسر را بدون وجود پدر به درستی تربیت کرده است ؛ خیلی تشکر کرد  و بعد آهی کشید و گفت : 24 سال پسری را بدون پدر  آن هم در این روزگار  کار بسیار سخت و بزرگی است ؛ اما آن چه بر دل مادر شهید و یا همسر شهید  می گذرد فقط خودش می داند  و تقدیر از همسر جانبازان  برای ما یک عبادت محسوب می شود .

شفیعی در تکمیل بخش دوم سخنان خود اظهار داشت : خبرنگاری از همسر جانباری که 70 درصد به بالا بود پرسید : خسته نشده ای با این جانباز که او را پرستاری می کنی ؟ همسر شهید به خبرنگار می گوید : اگر به 35 سال پیش برگردم باز همین  فرد را با همین جانبازی به عنوان همسر انتخاب خواهم کرد .

وی در ادامه به پیام حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 24 تیرماه 1367 بعد از این که بارها فرموده بود من جام زهر را نوشیدم اشاره کرد و  گفت : امام خمینی فرمود « چه کوته نظر هستند آنهایی که فکر می کنند  ما با تقدیم جوانان خود خاکمان را  آزاد کردیم در حالی که ما با تقدیم شهدا ، راه عوالم بالا را باز کردیم  که این راه بدون تقدیم جوانان امکان پذیر نیست .»


وی هم چنین اظهار داشت : امام خمینی(ره) وقتی که  متوجه  شکست ما در جزایر مجنون شده بود و رزمندگان را افسرده دیده بود فرمود : « شکست و پیروزی در جنگ امری اجتناب ناپذیر است . »

حجت الاسلام شفیعی در ادامه به نماد ایران در کل جهان اشاره کرد و تصریح نمود : اگر روزی  ایران با « فرش دست بافت ـ زعفران  و خاویار » معروف بود  اما امروز با شهدایی نظیر « محمد حسین فهمیده ، محسن حججی  ، شهدای مدافع حرم ، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مادران و همسران و فرزندان شهداء »در جهان معرف است .

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان در ادامه به  پیروزی الجزایر و از زیر چکمه درآمدن از استعمار فرانسه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : الجزایر یک میلیون قربانی داد تا توانست از زیر چکمه های فرانسه خارج شود ؛همین هایی که در جاهایی برای فلان شخص میتینگ می گذارند و می گویند دوره ی شهدا تمام شده  ؛ بدانند که الجزایر  با این یک میلیون قربانی  از استعمار فرانسه رها شد  و بعد از  این که جنگ خاتمه یافت  بازماندگان این یک میلیون قربانی بزرگترین مشکل اجتماعی  الجزایر شد در حالی اگر خوب توجه داشته باشیم  وقتی که جوانی  از ایران بر زمین افتاد در آننقطه خانواده ی آن جوان به یک دژ پایدار تبدیل شدند ؛راه شهداء را ادامه دادند و انقلاب اسلامی را متعلق به خودشان می دانند  و لذا « هیچ مسئولی ، گروهی ، حزبی ، دستگاهی و ... چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی  حق ندارد بگوید  هر طور دلم می خواهد عمل می کند و به شهدای هشت سال دفاع مقدس و یا شهدای مدافعین حرم کوچکترین اهانت و یا پرخاشی مجاز نیستند که داشته باشند .»


وی در پایان به نبرد گروه هایی که  دوشادوش هم در کشور سوریه داعش را شکست دادند اشاره کرد و گفت: هر جایی کهتوسط نیروهای ایرانی آزاد شد و رزمندگان ما وارد خانه های این کشور می شدند اصلا دست به اموال آن نمی زدند و حتی یک دانه زیتون هم از درختان درون حیاط خانه ها نمی کندند در حالی که بقیه ی گروه ها از سایر کشورها وقتی وارد خانه ای می شدند تمام اموال آن را به تاراج می بردند و مدعی بودند این حق ماست چون برای نجات وجب به وجب آن سختی کشیده ایم و اهالی کشور سوریه همیشه دعا می کردند که خانه هایشان به دست ایرانی ها آزاد شود واین به برکت تربیت درست مادران شهداست که فرزندانی  خوب به جامعه دادند و حتی وقتی آنها را مورد تمسخر قرار می دادند  که چرا شما اموال خانه ها را نمی برید باز ذره ای شیطان در آنها نفوذ نمی کرد چون افرادی با تقوا و با ایمان بودند .


از دیگر برنامه های این همایش می تواند به تجلیل از 9 همسر جانباز از شهرستان های « دزفول ، اندیمشک و شوش » و همچنین اهدا جوایز به 20 نفر از حاضرین به قید قرعه اشاره نمود وهمین کار باعث شد که دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی (5 هدیه )، شورای اسلامی شهر شوش (10 هدیه ) و بسیج اتاق اصناف(10هدیه )را تقبل نموده و در مجموع 45 هدیه اهدا شد .


 

شایان ذکر است : هفتادویکمین آیین شهد صلوات یکشنبه 8 بهمن ماه 1396 در منزل شهید حسن فتحی واقع در منازل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود .

تحلیل شوش نیوز :

در حالی که از شش همسر جانباز از شهرستان های دزفول واندیمشک ، آن هم در حضور عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ، سروان علیرضا ایمانی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج ، نوروز سواری مدیر شبکه ی بهداشت و درمان ، حجت الاسلام موسوی مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ، ناصر منصوری رئیس دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، محمد میاحی رئیس شورای اسلامی شهر شوش ، فاطمه دیناروندسرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و .....و مهمانان ویزه ی این همایش ، تجلیل به عمل آمد اما از جانباز 70 درصد به بالا (سرویاس ) که با همسرش در جمع حضور داشت تجلیل به عمل نیامد ، آیا شهرستان شوش که میزبان این همایش بوده نباید سهم بیشتری از جانبازان خود را برای تجلیل در نظر می گرفت ؟

درست است که برخی از ادارات ما به خاطر اعتبارات در مضیقه هستند ، اما آیا نمی شد چند روز جلوتر همانطور که برای دیگر مراسم ها رایزنی می شود تا مبالغی جمع آوری شود ؛ برای جانبازان شهرمان نمی شد هدایای بیشتر در نظر گرفت که جانبازی اشک گوشه ی چشمش جاری نشود ؟

امید است برای برنامه های آینده توجه بیشتری به قشر خانواده های معظم شهداء ، جانبازان ، رزمندگان ، ایثارگران و آزادگان داشته باشیم البته اگر در عمل این را قبول داریم که هر چه داریم از این قشر والامقام است . البته این نقد قطعا ذره ای از زحمات بانیان برگزاری را خدشه دار نمی کند چون همه ی بزرگان نقد پذیر هستند و برای رفع چنین مواردی در برنامه های بعد تلاش خود را به کار خواهند گرفت .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست