04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۱۵3030

هفتاد و دومین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 19:45 یکشنبه 15 بهمن 1396 به همت مجمع اهل بیت و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، هفتاد و دومین آیین شهد صلوات به نام شهید « اسماعیل ظهیری » در مسجد صاحب الزمان(عج) جریه ی سید راضی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حاج ناصر پیوست ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر و عرض تسلیت ایام فاطمیه ،به معرفی شهید اسماعیل ظهیری پرداخت و در این راستا خاطر نشان نمود : شهید اسماعیل ظهیری فرزند ناصر در تاریخ 2 شهریور 1345 در شهرستان شوش و در خانواده ای مذهبی  دیده به جهان گشود . به دلیل مشکلات مالی در آن زمان  تا پنجم ابتدایی  تحصیلات خود را ادامه داد  و پس از  آن به پدر در کارهای  کشاورزی کمک نمود تا این که با حمله ی رژیم بعثی عراق  درنگ را جایز ندانست و به دفاع از ملت و میهن و ناموس خود شتافت  و با عضویت در سپاه پاسداران به عنوان پاسدار وظیفه به جبهه های نبرد حق علیه باطل  رفت .

وی افزود :  وی در عملیات های زیادی شرکت نمود  تا این که پس از رشادت های فراوان در عملیات کربلای 5 و در محور شلمچه در تاریخ 11  بهمن 1365 به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد .

بنا به گفته ی حاج ناصر پیوست برای شادی روح این شهید والامقام با استفاده از حروف ابجد تعداد « 18440» صلوات خوانده شده است .

سپس حجت الاسلام محمد آل معلا با توجه به این که اهالی روستا به صورت صد درصد عرب زبان بودند پیرامون دهه ی مبارک فجر و شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) به مدت 42 دقیقه سخنرانی نمود ، اما متأسفانه چون  من به زبان شیرین  عربی تسلطی ندارم ، لذا از تشریح سخنرانی از مدیر مجمع اهل بیت(ع) ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم ، خصوصا خانواده ی شهید اسماعیل ظهیری و حجت الاسلام آل معلا عذر خواهی می کنم .

کربلایی حسن جادری نیز با زبان عربی به نوحه خوانی و سینه زنی پرداخت و  حاضرین در آیین را به سینه زنی دعوت نمود .

از دیگر برنامه های هفتاد و دومین آیین شهدصلوات  باید به پخش کلیپی از مبارزات مردم در بهمن 57 همراه با بیانات حضرت امام خمینی(ع) و عکس های شهید ظهیری از نوجوانیتا لحظه ی شهادت اشاره کرد .


شایان ذکر است هفتاد و سومین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 22 بهمن ساعت 20 در منزل شهید اسماعیل جنگ واقع در شوش ، زمین شهری شمالی  برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست