04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۲۲۷3107

هفتاد و هشتمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:45 یکشنبه 27 اسفند 1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، هفتاد و هشتمین آئین شهد صلوات در منزل شهید « عبدالکریم بالویی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ سید حسین حسینی مسئول گزینش تیپ 37 زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز مرکز استان فارس که این روزها به عنوان روای در یادمان شهدای عملیات فتح المبین برای زائرین راهیان نور بسیج دانشجویی و بسیج محلات روایتگری می کند ، در آغاز سخنان خود به روایات از حضرت محمد مصطفی(ص) پیرامون ذکر صلوات اشاره کرد و گفت : قالَ رَسولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَآلِهِ: « مَنْ صَلَّی عَلَیَّ کُلَّ یُومٍ ثَلاثَ مَرّاتٍ وَفِی کُلِّ لَیْلَۀٍ ثَلاثَ مَرّاتٍ حُبّاً لِی وَشُوقَاً إلَیَّ کانَ حَقّاً عَلی اللهِ عَزَّوَجَلَّ أنْ یَغْفِرَ لَه ذُنُوبَه تِلکَ اللیلۀَ وَذلکَ الیومَ /// هر که از روی محبت و دوستی نسبت به من، هر روز سه مرتبه و هر شب سه مرتبه صلوات فرستد، خداوند بر خود لازم نموده است که از گناهان آن شب و روز او درگذرد. » و در حدیثی دیگر می فرماید ؛ « جائَنِی جِبْرِئیِلُ وَقالَ: إنَّه لایُصَلِّی عَلَیْکَ أحَدٌ إلاّ وَیُصَلَّی عَلیهِ سَبعُونَ ألفَ مَلَکٍ وَمَنْ صَلَّی عَلیهِ سَبْعُونَ ألفَ مَلَکٍ، کانَ مِنْ أهلِ الجَنَّۀِ. /// جبرئیل نزد من آمد و عرض کرد: کسی نیست که بر شما صلوات بفرستد مگر آن که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات میفرستند، و هر که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات فرستد از اهل بهشت خواهد بود. »

وی افزود : مردم ولایتمدار شهر ستان شوش این سنت حسنه را به هفتاد و هشتیمن جلسه رسانده اند  و این کار باعث ایجاد وحدت را تقویت می بخشد و  حسن این کار اول به خودتان و سپس به شهدای والامقام  می رسد .

سرهنگ حسینی  در ادامه به خاطراتی از شهدای  ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان نمود : ما هم اکنون در خانه ی  شهید عبدالکریم بالویی هستیم و چون این شهید جمعی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده ، لذا من هم به خاطراتی از شهدای ارتش می پردازم .

وی افزود : اولین خاطره ی من مربوط به شهید محوری و شاخص ار تش جمهوری اسلامی ایران در سال 1397 یعنی سرباز وظیفه شهید یوسف حیدری است ؛ شهید یوسف حیدری در سال ۱۳۴۷ در تبریز به دنیاآمد. زمانی که متولدشد، چنان چهره ی زیبایی داشت که حیرت همگان را بر انگیخت. خانواده برای نامگذاری او به قرآن تمسّک جستند و قرآن نام «یوسف» را به او هدیه نمود.از همان کودکی به پدر و مادرش بسیار علاقه داشت و هر زمان که از مدرسه بازمی گشت، در مغازه ی  لحافدوزی به پدرش کمک می کرد. به ورزش بسیار علاقه مند بود و در رشته ی  دو میدانی که با فیزیک بدنی او مطابق بود، استعداد عجیبی داشت. خیلی زود قهرمان آموزشگاه ها شد و می رفت که نردبان ترقی را یکی پس از دیگری طی کند. در همین حال، احساس دفاع از این مرز و بوم در مقابل دشمن متجاوز هر لحظه در او قویتر میشد. به همین دلیل در حالی که هنوز به سن قانونی خدمت سربازی نرسیده بود، به همراه چند نفر از جوانان بسیج مسجد به نظام وظیفه رفتند و داوطلب اعزام به جبهه شدند. آنها به قدری برای اعزام به جبهه اصرار داشتند و آنقدر به ادارۀ نظام وظیفه رفت و آمد کردند که مسؤولین نظام وظیفه، اعزامشان را دو ماه به جلو انداختند و در مورخه 1366/4/16 به خدمت اعزام شدند. پس از طی دوره ی آموزشی در سمنان، به دلیل فیزیکی بدنی مناسبش به لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار تعلق یافت.


وی در ادامه تصریح نمود : احساس عجیبی به «شهید حسین فهمیده» داشت و اسم او همیشه ورد زبانش بود وگاهی زیر لب این شعر را زمزمه می کرد : « یا رب مددی نما که فهمیده شویم / در چشم تو عبد صالحی دیده شویم/  وقتی که گذشتن از سر و جان دین است /  دستی برسان که زود فهمیده شویم » همیشه از خود می پرسید که آیا می تواند درلحظه ی انتخاب، از دنیا و مادیات آن بگذرد و جوابی را که به خود می داد، در دل نهفته میداشت. او اهل تلاش بود و شرکت در تیم کشتی رزمی را به کار در پشت جبهه ترجیح می داد و بارها نیز با دشمن درگیر شده بود.

سرهنگ حسینی به خاطره ای دیگر از این شهید اشاره ک رد و اظهار نمود : در تاریخ 1367/4/31 در حالی که ایران قطعنامه ۵۹۸ راپذیرفته بود، دشمن با نیرو و تدارکات وسیع به مواضع نیروهای ایرانی حمله نمود. وضعیت بسیار نابرابری بود و یوسف این را خوب می دانست، اگر تانک های دشمن از گردنه ردمی شدند، گردان یوسف، یعنی گردان ۷۴۴ نابود می شد. به ناگاه یوسف با چهار عدد نارنجک تفنگی از جایش برخاست و همچون یک دونده ی  خوش استیل شروع به دویدن کرد تا به معبر رسید، در یک لحظه خود را به زمین انداخت و در امتداد شنی تانک دراز کشید. ضامن نارنجک را کشید، ناگهان صدای یک انفجار و سه انفجار دیگر و از کار افتادن تانک. جوی باریکی از خون از زیر شنی تانک جاری شد و خاک منطقه ی نفت شهر با خون شهید یوسف حیدری رنگین شد.


مسئول گزینش تیپ 37 زرهی شیراز سپس به خاطره ای از سرباز وظیفه ی شهید عروج علی شکری زاده پرداخت و گفت : این سرباز وظیفه بی سیم چی بود  وقتی که دید عراقی ها   او را دیده اند و برای دریافت رمز عملیات به طرفش می روند ، رمز را جوید و سپس بلعید ؛ بعثیون وقتی که دیدند رمز را جویده است با سرنیزه گلویش را شکافتند ، سینه اش را دریدند و وی را شهید کردند .

یادگار هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به خاطره ای از گروهبان وظیفه  که فقط 20 روز از خدمت سربازی اش باقیمانده بود اشاره کرد و اظهار  داشت : در مرحله دوم عملیات فتح المبین با دشمن بعثی می جنگید و پدرش در شهر ستان خمین کلیدساز بود  ، روز چهارم  فروردین در ارتفاعات میشداغ می خواست شبانه به جمع حمله کنندگان در عملیات ملحق شود ولی فرمانده مانع شد و گفت شما به اندازه ی خود رو در رو با دشمن مبارزه کرده ای و با توجه به این که 20 روز دیگر سربازی ات تمام می شود نیازی نیست که به خط اول بروی ؛ این شد که تا فردای آن روز صبر کرد و وقتی  اذان ظهر پخش شد با آب قمقمه وضو گرفت  ؛ از او پرسیدند چه می کنی ؟ در پاسخ جواب داد « وقتی که در روز عاشورا امام حسین(ع)  به وقت نماز رسید ؛ دست از جنگ کشید و به اقامه یس نماز پرداخت ؛ من هم همین کار را انجام می دهم و این شد که در حین اقامه ی نماز خمپاره ای بر قلب این رزمنده خورد و به شهادت نائل گردید .

وی افزود : پیام خون شهداء  « شجاعت ، نترسی ، نماز اول وقت خواندن  ، وفاداری به امام و ولایت و... » بود و در واقع باید گفت که شهداء با بصیرت شهید شدند .


این روایتگر جنگ به خاطره ای از یک مادر شهید در یک روز بارانی اشاره کرد و تصریح نمود : پیرزنی  زیر باران نشپسته بود ؛ جو.ان تر ها وقتی که دیدند باران لحظه به لحظه  شدید تر می شود به سایبان پناه  بردند ؛ دو جوان متوجه پیرزن شد که هنوز زیر باران نشسته است و به این اندیشیدند که ممکن است این پیرزن ناتوان است ، لذا جلو آمده و می خواستند زیر بغل پیرزن را بگیرند ؛ اما پیرزن فریاد زد : « دست نگه دارید ، فرزند من بیش از 30 سال است که زیر آفتاب و باران خوایده است ، آن وقت من  باید یک ساعت زیر باران نباشم ؟ »

سرهنگ سید حسین حسینی در بخش پایانی سخنان خود به جنگ نرم اشاره کرد و خاطر نشان نمود : انشاءالله در جنگ نرم در مقابل دشمن وظیفه ی خود را بدانیم و به آن عمل کنیم هر چند که توپ این جنگ نرم با نام ماهواره در خانه و با نامه فضای مجازی در دستان ما قرار دارد و تنها راه نجات از این جنگ نرم  این است که دست از پشتیبانی حضرت آلله العظمی امام خامنه ای« مدظله العالی» و ولایت فقیه برنداریم و هر وقتی که احساس خطر کردیم به فرمایشات حضرت آقا  گوش دهیم و آن را  اجرا کنیم تا بتوانیم این اقتدار و بازدارندگی را حفظ کنیم .

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از ناجی کثیر به عنوان قاری قرآن و سرهنگ حسینی به عنوان سخنران ، به  زندگی و نحوه ی شهادت شهید عبدالکریم بالویی اشاره کرد و اظهار داشت : شهید عبدالکریم بالویی در تاریخ 2 اردیبهشت 1337 دیده به جهان گشود و در تاریخ 10 اردیبهشت 1361به عنوان تک تیرانداز  از طرف لشکر 16 زرهی به پل کرخه نور در عملیات بیت المقدس اعزام شد  و به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاک و مطهرش  در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امشب در آخرین آیین شهد صلوات در سال 1396 جهت شادی روحش 18754 صلوات ذکر نمودیم .


مدیر مجمع اهل بیت (ع) شهرستان شوش از تقدیر عباس کرم الهی خبرنگار اختصاصی سلسله آیین شهد صلوات توسط دبیر راهیان نور کشور خبر داد و اهار داشت : از تاریخ 13 اسفند الی 25 اسفند 1396 به مدت 13 روز عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز  به عنوان خبرنگار جهاد رسانه ای شهید رهبر  در محور عملیاتی رمضان « پاسگاه زید» به پوشش خبری پرداخت و به خاطر این فعالیت تأثیر گذار توسط  سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت و امشب بعد از دو هفته مجددا برای پوشش خبری آیین شهد صلوات در جمع ما حضور دارد .

کربلایی کاظم محتشم مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت شب ولادت امام محمد باقر(ع) مرثیه سرایی نمود .


از دیگر برنامه های این آیین می توان به پخش کلیپی در وصف ارزش خون شهداء و خاطره گویی محمود بالویی فرزند شهید که اظهار داشت پدر شهیدش همیشه در خانه حضور دارد و همچنین تجلیل از سرهنگ سید حسین حسینی  ، اشاره کرد .


 

شایان ذکر است در این آیین  علی اصغر چالیک جانباز و از فرماندهان سنگر سازان بی سنگر که حدود 60  ترکش خمپاره در طول هشت سال دفاع مقدس  به اندامش اصابت نموده است ؛ حجت الاسلام مهدی پشتیبان  و حجت الاسلام مهدی محجوب از راویان سیره ی شهدا ، سید علی تفاخ جانباز و آزاده ی  هشت سال دفاع مقدس ، سرهنگ عسکری جانشین لشکر عملیاتی حضرت ولیعصر استان خوزستان ، سرهنگ علی ظهیری روایتگر هشت سال دفاع مقدس فرامرز بهرامی رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت شهرستان اندیمشک ، ابوالفضل فرهادی از سربازان ارتش جمهوری اسلامی در کرمانشاه ؛ حاج غلامرضا جوادی نصیر پیر غلام  هیئت تعزیه خوانی خامس آل عبا(ع) ، صادق اسماعیلی فر رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش و نایب رئیس کانون تعزیه ی استان خوزستان  و جمعی از خانواده های معظم شهداء حضور داشتند .


لازم به توضیح است هفتاد و نهمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 5 فروردین 1397 ساعت 17:30 در کنار مزار هشت شهید گمنام واقع در یادمان شهدای عملیات فتح المبین برگزار می شود و سرویس ایاب و ذهاب از درب بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی مهیا می باشد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست