04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۰۹3563

صدو نوزدهمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:10 یکشنبه 9 دی ماه 1397 هم زمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و به همت مجمع اهل بیت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، صد و نوزدهمین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مرتضی دشتی در منزل «شهید کریم شوهانی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم احمدی رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات ، سخنان خود را در دو بخش مجزای از هم تقسیم نمود و در اولین بخش که به « شهید ، شهادت و خانواده ی شهدا» اختصاص داشت گفت : اگر بخواهیم  امت خاتم انبیاء حضرت محمد(ص)  را با پیامبران قبل از رسول اکرم(ص) مقایسه کنیم  باید به «حواریون» ، دوازده یار حضرت عیسی(ع) که از شاگردان خاص و رسولان وی نیز بوده‌انداشاره کنم که در قرآن کریم، حواریون، افراد باایمانی خوانده شده‌اند که در برابر خداوند و پیامبرش تسلیم بوده‌اند. اما یکی از این حواریون، بعدها به حضرت عیسی(ع) خیانت کرد.

وی افزود : قرآن کریم در چهار آیه از تعبیر حواریون استفاده کرده که همه ی آنها اشاره به شاگردان خاص حضرت عیسی(ع) است. بر اساس حدیثی از امام رضا (ع)، حواریون به دلیل آن که لباس می‌شسته‌اند و چرک و آلودگی را از لباس‌ها می‌زدوده‌اند به این نام خوانده شده‌اند. امام هشتم شیعیان همچنین تصریح کرده است که «و امّا نزد ما به این نام نامیده شدند؛ به این دلیل که با پند و نصیحت، خود و دیگران را از آلودگى گناه پاک می‌‌کرده‌اند.» تعبیر حواریون، گاه برای یاران نزدیک پیامبر اسلام نیز استفاده شده است.


رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی در ادامه به آیه ی 112 از سوره ی مائده اشاره کرد و یادآور شد : « إِذْ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ هَلْ يَسْتَطِيعُ رَبُّكَ أَنْ يُنَزِّلَ عَلَيْنَا مَائِدَةً مِنَ السَّمَاءِ ۖ قَالَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ /// یاد آر هنگامی که حواریّین گفتند: ای عیسیِ  مریم، آیا خدای تو تواند که برای ما از آسمان مائده‌ای فرستد؟ عیسی در جواب گفت: اگر ایمان آورده‌اید از خدا بترسید و شکّ در قدرت خدا نکنید.» روح خدا که تازه به دنیا آمده بود  و زبان گشود  و فرمود « من بنده ی خدا هستم » با این وجود حواریون از عیسی خواستند که  یک معجزه نشان دهد  تا باورشان شود که او پیامبر خداست در واقع حواریون هنوز به کمال نرسیده بودند وگرنه تقاضای معجزه نمی کردند .


وی افزود : به نظر شما معجزه ی آنها چه بود ؟ معنوی ؟ یا اعتقادی؟ آیا می خواستند نشانی از عظمت خدا را ببینند ؟ خیر آنها تقاضای یک معجزه ی شکمی را داشتند تا هم شکم خود را سیر کنند و هم معجزه ای صورت گرفته است در حالی که در ظهر روز عاشورا  که اهل بیت امام حسین(ع) از شدت گرسنگی و تشنگی احساس ضعف می کردند  اما هیچوقت تقاضای معجزه ای نکردند و آرزو داشتند هر کدام چند بار در راه امام حسین(ع) شهید شوند و امروز ما در هشت سال دفاع مقدس  می بینیم که جایگاه شهید  در ردیف شهدای صدر اسلام است  و خانواده های آنها نیز با خانواده های « حبیب ابن مظاهر ، زهیر ابن قین و.... »قابل مقایسه هستند .


حجت الاسلام سید رحیم احمدی در بخش دوم سخنان خود به فتنه ی 88 و مقایسه ی آن با فتنه ی عایشه در زمام پیامبر اکرم(ص) اشعره کرد و گفت : بعد از رحلت  حضرت محمد مصطفی(ص)  حوادث و فتنه های زیادی رخ داد  ولی چون بصیرتی نبود  لذا همیشه کلاه سر مردم می رفت . مثلا  عایشه وقتی که به مکه رفته بود از عثمان شکایت کرده بود که حقش را پایمال کرده است  اما وقتی که شنید عثمان کشته شده  در میان راه برگشت و به مردم گفت بیایید مطالبه گری کنید و برای خون عثمان قیام کنید ؛ عایشه از طرفی  بر علیه عثمان حرف می زد و از طرفی دیگر عثمان را به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود می دانست و چون امام علی(ع) و عمار یاسر  اهل بصیرت بودند آنها را راه ندادند و یواش یواش حزبی به نام « دین و عایشه» را در خط مقدم قرار دادند و بر علیه امام علی(ع) جنگیدند که یکی از آنها طلعه بود  که وقتی از او پرسیدند  تو که دست بیعت به امام علی(ع) داده بودی در پاسخ گفت « من دست داده بودم ولی دل که نداده بودم» این شد که قائله ای راه انداختند  و جنگی به نام « جمل» را آغاز کردند که در همین جنگ چند هزار نفر از مسلمانان از هر دو طرف کشته شدند  و این نتیجه ی بی بصیرتی بود .


وی سپس به فتنه ی سال 1388 اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دشمن به شکلی فضا را آلوده  کرده و وسط خیابان آمده بود  و به عنوان اعتراض  ابتدا شروع کرد و سپس  نقشه های بیگانگان  را پیاده  کردند ؛ در جنگ صفین  در حالی که دشمن در آستانه ی شکست  بود ؛ طرف مقابل قرآنی که با ده نفر حمل می شد را  آوردند و همین قرآن نظم جنگ را به هم زد در حالی که در فتنه ی 88 فتنه گران به عزاداران امام حسین(ع)  حمله کردند  و  مکر و حیله ی دشمنان  را پیاده کردند  و به عزاداران اهل بیت(ع) هتک حرمت کردند اما چون مردم با بصیرت افزایی آن فتنه را خاموش کردند انقلاب را پایدار حفظ کردند و درست است که قیام  مختار سقفی منجر به تلف شدند دشمنان اصلی اهل بیت امام حسین(ع) شد اما اگر همین مختار در 9 دی ماه  حضور داشت در مقابل این بصیرت کرنش می کرد .


حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از حجت اسلام سید رحیم احمدی ، سخنران و مرتضی دشتی ، قاری قرآن گذری به  زندگی نامه شهید کریم شوهانی زد و گفت : این شهید والامقام در تاریخ 4 شهریور 1343 در روستای شریعتی دیده به جهان گشود ....و وقتی که به سن 16 سالگی رسید با میل و اختیار خود در سپاه پذیرش شد و پس از گذراندن دوره ی کوتاه و فشرده ی آموزش نظامی در جبهه های اهواز  مشغول  نبرد با کفار حزب بعث عراق شد .


وی افزود : شهید کریم شوهانی  تمام راز و نیازش را در سنگر ، سنگری که بنا به گفته ی خودش  زندگی واقعی آنجاست برپا داشت و بیشتر اوقات در سنگر کتاب مفاتیح  مطالعه می کرد . این شهید والامقام پس از گذشتی مدتی حضور در جبهه ها  ، محل خدمت خود را  به جبهه ی زعن در شوش تغییر داد   و در حالی که بر فراز تپه ای قدم می زد  ، دیده بان عراقی او را می بیند و با بی سیم به خمپاره انداز 60 میلی متری گزارش داده و وی با شلیک یک خمپاره در تاریخ 2 بهمن ماه 1360 در سن 17 سالگی  به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در بقعه ی متبرکه جعفر بن طیار به خاک سپرده شد .


مدیر مجمع اهل بیت در پایان ضمن تشکر از عباس کرم الهی مدیر مسئول و خبرنگار ولایی پاگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که در این صدو نوزده آیین اخبار شهد صلوات را پوشش خبری داده است گفت : زمانی کل تعداد صلوات برای شادی روح شهیدان مجلس به نام از 18000 هزار تا 19000صلوات می رسید اما الان با توجه به پوشش خبری از طریق همین پایگاه خبریاز طریق فضای مجازی آمار میلیونی شده و امشب از اقصی نقاط کشور از جمله استان ها و شهرستان های « گیلان ، تهران ، ماکو ، نورآباد شیراز ، سنندج ، فسا ، یاسوج ، اردبیل ، خراسان رضوی ، قم ، لرستان ،  مشهد مقدس ، اهواز ، شوش ، اندیمشک ، دزفول ، شهرک انقلاب ، میانرود ، شهر امام خمینی(ره) ، ماهشهر ، سوسنگرد ، لشکر 7 عملیاتی ولیعصر(عج) ، کوی سلمان فارسی و روستای شهید مجید یگاه » در مجموع برای شادی روح شهید پاسدار کریم شوهانی 1380159 صلوات فرستاده شد .

از دیگر برنامه های این آیین می تواند به «اجرای ذکر مصیبت در وصف شهدا توسط کربلایی رحیم چنانی ؛ خوانش شعر توسط کربلایی حسین فرخی در وصف روز بصیرت و تجدید میثاق ملت با ولایت و اهدا جایزه به چهار نوجوان که همیشه در آیین شهد صلوات حضور دارند »اشاره کرد .


 

شایان ذکر است صد و بیستمین شهد صلوات یکشنبه 16 دی ماه 1397 ساعت 20 در منزل شهید محمد نیسی واقع در شوش ، کوی شهید رجایی(ابراهیم آباد ) خیابان امام جعفرصادق(ع) پلاک 28 برگزار می شود 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست