04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۰۳4289

به مناسبت گرامیداشت شهدای خرداد ماه شهرستان شوش آیین معنوی شهد صلوات برگزار می شود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در دیدار مدیر مجمع اهل بیت(ع) و فرمانده ی سابق سپاه ناحیه ی شوش با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش طبق هماهنگی های به عمل آمده پس است 16 ماه دویست و سی و یکمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار می شود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11 صبح روز دوشنبه 3 خردادماه1400 همزمان با سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی ، سرهنگ پاسدار علی ظهیری فرمانده اسبق سپاه ناحیه ی شوش  و حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) با حضور در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شهرستان با مهدی عارف دیدار و در مورد برگزاری دویست و سی و یکمین آئین معنوی شهد صلوات گفتگو نمودند .

مدیر مجمع اهل بیت(ع)  در این دیدار ضمن قدردانی از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر فعالیت های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و یا به صورت حضوری ، از فعالیت های مجمع اهل بیت(ع) گزارشی را ارائه نمود و در این راستا گفت : تا قبل از  شیوع ویروس منحوس کرونا در بهمن ماه سال 1398 روزهای یکشنبه آئین شهد صلوات در منازل شهدا این شهرستان شامل « سرپازان و درجه داران نیروی انتظامی ـ بسیجیان و سبزپوشان سپاه ، سربازان و درجه داران ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مردمی که در بمباران ها » به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیده اند برگزار شد و با شیوع ویروس منحوس کرونا این فعالیت در فضای مجازی برگزار شده است .


وی افزود : اکنون در نظر داریم برای بالا بردن مشارک مردمی در روز 28 خردادماه1400 سهم خود را ادا کنیم و  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بعد از 16 ماه دویست و سی و یکمین آئین شهد صلوات را برگزار کنیم .

مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزاری آیین شهد صلوات را یک برنامه «ارزشی ، مذهبی ، انقلابی و سیاسی»  دانست و در این راستا گفت :برنامه ی شهد صلوات همانند دیدار با خانواده ی شهدا باعث خواهد شد که نسل سوم و چهارم انقلاب از شهدا فاصله نگیرند و همیشه به یاد آن رزمندگانی باشند که جان با ارزش خود را برای حفظ این انقلاب تقدیم نمودند .


وی در ادامه افزود : برای بالا بردن درصد مشارکت مردم در روز انتخابات ، اجرای برنامه ی شهد صلوات کار پسندیده ای است اما ابتدا باید از ستاد مبارزه با کرونا مجوز اجرا گرفته شود و سپس باید در یک محیط سرپوشیده برگزار نشود و در نهایت از سخنرانی دعوت شود که مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند اما کاملا بی طرف بوده و جانب داری از دوطلب خاصی نداشته باشد .


سرانجام پس از تبادل نظر در صورتی که ستاد مبارزه با کرونا اجرا شهد صلوات را بلامانع بداند این برنامه تحت عنوان «شهدای خرداماه شهرستان شوش» با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه درشبستان مصلی نماز جمعه برگزار شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست