04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۶۰۷1828

شریف احمدی در گفت و گو با شوش نیوز گفت : تالار نیایش یک مکان دولتی است و تابع مقررات خاص می باشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا ذاکری

روز یکشنبه 7 شهریور 1395 ساعت 11 رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در گفت و گوی اختصاصی با شوش نیوز که با محوریت اجرای نمایش طنز گروه نیمرخ برگزار شد به نقد از یک خبر تحلیلی در شوش24 نقد نمود .

 

در حالی که موضوع اصلی این گفت و گو به اجرای نمایش طنز توسط گروه نیمرخ اختصاص داشت ، اما شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش موضوع را به انتشار خبری با تیتر «  تقدیر از مدافعان حرم شوش با پتوی دو نفره!! » با کد خبر25769 که در روز جمعه 5 شهریور 1395 ساعت 23:23 در بخش اجتماعی کشاند و در این خصوص گفت : در دو پاراگراف از این خبر به صورت مستقیم به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد شده که به صورت جداگانه به دو پاراگراف اشاره می کنم و پاسخ هر دو پاراگراف را نیز خواهم داد . در پارگراف اول آمده است :

نکته ای که به چشم می خورد بی توجهی برخی ادارات به مدافعین حرم و شهدای مدافع حرم شوش است، به طوری که چندی پیش هم زمان با شب میلاد حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر و تکریم از دختر شهید مدافع حرم شهرستان شوش دانیال(ع) شهید حیاری در سالن امور تربیتی شهرستان شوش برگزار گردید.

اما طی پیگیری هایی که عده ای از شهروندان در خصوص چرایی عدم برگزاری این مراسم در تالار نیایش داشتند، متوجه شدیم که داستان از این قرار است که اداره فرهنگ و ارشاد شوش که خود باید متولی فرهنگ جاوید بودن شهدا باشد، ارزشی برای شهدا قائل نیست که مراسمی را در تالار نیایش برگزار کند.

این مراسم با همه جلب توجهاتی که داشت و اینکه همه مردمی که در این مراسم شرکت کرده بود، در سالن امور تربیتی برگزار شد که با همه کم وکاستی  ها در جای خود جای بسی تامل بود.

در خصوص عدم همکاری اداره ارشاد شوش ، شخصی که نخواست نامش فاش شود گفت : با توجه به اینکه این مراسم قرار بود در شب میلاد حضرت معصومه با عنوان جشن معصومه ها برگزار شود، بر آن شدیم که این مراسم را در تالار نیایش برگزار کنیم که متاسفانه مسئولین ارشاد شوش با توجه به اینکه از طرف فرمانداری شوش نیز با آنها تماس گرفته شد دست رد به سینه ما زدند و در جواب ما گفتند این مراسمات را باید در مسجد برگزار کنید.

هر چند که این جملات از نظر آئین نگارش و جمله بندی نیز اشکالاتی دارد  ، جهت روشن شدن اذهان عمومی که این خبر برای آنها تشویش به وجود آورده باید توضیحاتی را ارائه دهم ؛ در یک روز تعطیل که در خانه حضور داشتم فردی عادی که هیچ مسئولیت حقوقی در ادارات ندارد طی یک تماس تلفنی  در شب چهرشنبه 13 مرداد 1395  بدون این که درخواست تلفنی خود را از سوی اداره و یا نهاد و ارگانی مطرح کند اعلام نمود که در نظر داریم فردا پنجشنبه 14 مرداد در تالار نیایش مراسمی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در تالار نیایش برگزار نماییم و از این که قرار است در این مراسم از دختر شهید مدافع حرم شهید احمد حیاری به مناسبت روز تولدش از وی تجلیل شود اصلا نامی برده نشد و در پاسخ گفتم که فردا یکروز تعطیل است و من اطلاع ندارم که تالار نیایش به اداره و یا نهادی داده شده یا نه و اگر برای شما مقدور است که امکان اجرای این همایش با دو روز تأخیر وجود دارد روز شنبه اول وقت اداری به اداره  مراجعه نمایید .

وی افزود : معمولا  هر اداره ، نهاد و یا ارگان و نهایتاً بخش خصوصی به سالن نیاز دارد طی یک نامه ی رسمی آن هم حداقل دو روز قبل از روز اجرای برنامه به ارشاد مراجعه کرده و چنانچه در روز و ساعت پیشنهادی از قبل رزرو نشده باشد پس از پرداخت فیش به حساب اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن در اختیار متقاضی قرار می گیرد که چنین نامه ای نه به صورت فکس و نه از طریق ایمیل و یا حتی به صورت تلفنی توسط یکی از مسئولین  صورت نگرفت .

شریف احمدی هم چنین خاطر نشان نمود : تالار نیایش یک مکان کاملاً دولتی است و تابع یک سری مقررات خاص است .

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشدر ادامه به پارگراف دیگری  از مطالب اشاره شده که آمده است « بی توجهی برخی ادارات به مدافعین حرم و شهدای مدافع حرم شوش » پرداخت و تصریح نمود : وقتی که مدیر یک سایت خبری شخصاً در منطقه حضور ندارد چطور با ارسال یک خبر کذب توسط یکی از خبرنگارانش به این نتیجه رسیده است که اداره ی فرهنگ و ارشاداسلامی به مدافعین حرم و شهدای مدافع حرم بی توجه است ؟ جهت  اطلاع این مدیر سایت خبری بگویم که این اداره یکی از سالن های خود را به نام سالن اجتماعات شهید احمد حیاری نامگذاری کرده است و دقیقاً در شب اجرای اولین سالگرد این شهید کلیه ی برنامه های تولید نمایش طنز و اجرای موسیقی تعطیل گردید و در همین راستا در چند نقطه بنر نصب گردیده است ، آیا این ها بی توجهی است ؟ من مانده ام که چطور یک مدیر مسئول سایت خبری  به خود اجازه می دهد در مورد مسائل اجتماعی شخصاً تفسیر به رأی نماید و یک طرفه قضاوت کند که اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش ارزشی برای شهداء قائل نیست .


شریف احمدی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در ادامه با اشاره به ارزش و منزلت بی بی حضرت زینب(س) و ارزش معنوی مدافعان حرم اظهار داشت : حضور رزمندگان ما برای انجام فعالیت مستشاری در عراق و سوریه، به درخواست مسئولان این کشورها صورت می‌گیرد؛ یعنی اعزام‌هایی که برای فعالیت مستشاری در این کشورها انجام می‌شود برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) بوده، و این هم بنا به درخواست مسئولان کشورهای مورد اشاره است ، بنابر این کسانی را که اعزام می شوند ، اکثراً داوطلبانه در دفاع از حرمین حضور می‌یابند ؛ لذا طرح سخنانی مبنی بر این که مدافعین حرم برای حقوق  می روند و یا این که به دنبال آن هستند که با اهدا سکه و طلا از آنها تجلیل شود کذب محض است  و حرف‌هایی  هم که در این راستا گفته شود بی ربط است؛ که عده‌ای نیز متأسفانه به این شایعه دامن می‌زنند تا ارزش و منزلت مدافعین حرم را پایین آورند ، غافل از این که اجر آنها نزد خداوند محفوظ است .

وی افزود : مطمئن هستم که سرگرد بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش از انتشار این خبر  مطلع نشده وگرنه ایشان هم به نوبه ی خود پاسخ این خبر را خواهد داد .

وی در پایان از مدیر مسئول پایگاه خبری شوش 24 خواست تا متن همین گفت و گو را در سایت خود منتشر کند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست