04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۲۵2207

منزل شهید علی ناصر در بیستمین مرحله از سلسه شهدصلوات ها میزبان مجمع اهل بیت بود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ی تبلیغات اسلامی ، بیستمین مرحله از سلسله شهد صلوات ها روز یکشنبه 24بهمن1395 ساعت بیست و سی دقیقه در منزل شهید علی ناصر برگزار شد .

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مجید آل معلا  موضوع سخنرانی خود به واژه ی کلمه اختصاص داد و گفت : واژه ی کلمه چندین بار در قرآن ذکر شده است ، برخی تصور می کنند معنای کلمه محدود و محصور در لفظی است که بیانگر منویات و مواردی است که ذهنمان خطور می کند در صورتی که واژه ی « کلمه » محدود و محصور در ذهنیات نیست ، گاهاً اشاره از آن به عنوان کلمه یاد شده است ، چون کلمه عبارت است از ؛ چیزی که ذهنیات ما را  به دیگران منعکس می کند پس هر چیزی که می تواند ذهنیات  و منویات ما را منتقل بکند از آن به عنوان کلمه یاد می شود . مثلاً اشاره کردن ، یعنی من با اشاره به  فلانی  بفهمانم که بیایید کنار من بنشینید و از تکلم و حرف زدن استفاده نکنم و وقتی طرف مقابل متوجه شود و کنار من بنشیند یعنی اشاره معنای کلمه را پیدا می کند ، چون با یک اشاره فلانی ذهنیت مرا متوجه شد .

 

وی افزود : گاهاً « فعل » کلمه می شود ، مثلاً همین الان کسی وارد مجلس شهد صلوات ما بشود و من به احترام جلوی او بلند شوم ، این بلند شدن و قیام و احترام گذاشتن من « فعل » است ، اما خیلی حرف در آن نهفته شده است ، یعنی می خواهم بگویم که من شما را قبول داشته لذا به احترام به محض ورودتان قیام کردم ، این همه حرف در یک فعل جا گرفته است . لذا می گویند کلمه گاهاً لفظی است و در بعضی از مواقع اشاره است و یا فعل است .

 

وی سپس شجره ی طیبه را به 3 بخش اصلی و فرعی تقسیم کرد و اظهار داشت : اصل شجره ی طیبه پیامبر اعظم (ص) است و فرع شجره ی طیبه امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) است اما این شجره ی طیبه یک مغز و هستی  هم دارد که آن بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است . آیا می دانید چرا خداوند در حدیث کسا حضرت زهرا(س) را مغر شجره ی طیبه معرفی کرده است ؟ چون مرکز و محور خلقت است .

 

حجت الاسلام شیخ مجید آل معلا در پایان عرایض خود به اختصار روضه ی حضرت زهرا(س) را قرائت نمود و به دنبال آن حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ذکر مصیب و نوحه خوانی ، حاضرین در شهدصلوات را با سینه زنی به حزن و اندوه بانوی پهلو شکسته حضرت فاطمه زهرا (س) فرو برد .

 

شایان ذکر است بیست و یکمین شهدصلوات روز یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 20:30 در جریه ی سید راضی در مضیف منزل سه شهید از خانوانده ی تفاخ برگزار می شود .

 

بنا به گفته ی مدیر مجمع اهل بیت(ع) خانواده های معظم شهدا در این روز ساعت 20 جلوی آستان مقدس دعبل خزایی تجمع کرده و به جریه ی سید راضی به صورت گروهی حرکت می کنند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست