04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۲۰2281

بیست و یکم اسفند روز شهادت سردار شهید حسن درویشی

به قلم ـ عبدالزهرا برهانی

امروز بعداز نمازصبح و حسب عادت روزانه به سمت کتابخانه شخصی خودم رفتم تا ادامه مطالعه صبحگاهی خود را داشته باشم.

قبل از اینکه کتاب چهل حدیث حضرت روح الله(ره)  رابرای مطالعه بخش مربوط به حدیث بیستم با موضوع "اخلاص"از محل بردارم چشم به تقویم روز میزی زیبای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شوش افتاد که تصویر صفحه آن متبرک به آیه مبارکه "الابذکرالله تطمئن القلوب " بود.گفتم امروز قراره چه اتفاقی بیفتد.که این آیه مبارکه چشمانم را متبرک کرد.به تاریخ امروز نگاه کردم دیدم که عدد"20"را نشان می دهد.یک مرتبه تنم لرزید.یعنی مثل دیشب ؛درساعت 23 سال 1363 عملیات بدر در منطقه هورالعظیم شروع شده.و امروز رزمندگان اسلام که تعدادی از فرزندان شوش در لشکر 7ولی عصر(عج) و تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) آنها را همراهی می کنند درحال جنگ و نبرد با نیروهای بعثی در این منطقه هستند. لحظاتی به قرارگاه نصرت رفتم؛چهره مصمم وآرام سیدالشهدای سرداران گمنام حاج علی هاشمی درمقابلم مجسم شد. نگاهی به تصویر ایشان که درکتابخانه بود. کردم .تبسم همیشگی او را دیدم. به احترام ادب سلامی خدمت فرمانده ام دادم.

وقتی صورتم را از تصویر حاج علی برداشتم.تصویر چهره بشاش و خندان فرزند رشید و سیدالشهداء شوش سردارشهید حسن درویش را دیدم.اینجا دیگه خوشحال و خندان نبودم. غمی سنگین بردل وچهره ام نشست.و با خودگفتم فردا ؛21اسفند روزی است که حسن بعد از انهدام آخرین پاسگاه آبی دشمن به شهادت می رسد.ولی تحرکی درخصوص گرامیداشت این مرد در شوش نمی بینم .بیاد این جمله مقام معظم رهبری  که فرموده اند

"نگذاریدیاددوران دفاع مقدس ازیادها برود" افتادم .وبا خودم گفتم همه ما ؛هرکسی در هر جایگاه و منصبی که در شوش هست .فردا در مقابل حسن و شهداء مسئولیم .چه شده که یاد و خاطره این سردار بزرگ که در حافظه دکتر رضایی فرمانده محترم وقت سپاه بعنوان یک ذخیره برای فرماندهی لحظه نیاز بود.در بین مسئولین؛همرزمان و همشهریان فراموش شده است.؟

وماننددیگر سرداران شهید در شهرش برای او مراسم  گرامی داشت نمی گیرند.

یک دفعه یاد تابلویی که برادران یاحسن در دوران دفاع مقدس خلق و به یادگار گذاشتند.افتادم که روی آن نوشته شده بود."شوش شهر شهیدان گمنام "

با خود گفتم :بله حسن در شهر ها و استان  هایی مانند قم ؛همدان و چهارمحالی وبختیاری و ...شمع محفل مراسمات آنان است و سالگرد شهادت این اسطوره دفاع مقدس را گرامی می دارند.اما در خوزستان و شوش گمنام است. یاد و خاطره این سردار بزرگ اما گمنام انقلاب اسلامی ودفاع مقدس گرامی باد.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست