04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۲۳2288

همایش فرشتگان زمین در تالار نیایش شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 15:40 روز دوشنبه 22 اسفند1395 هم زمان با سال روز وفات حضرت ام البنین(س) ، روز تأسیس بنیاد شهید ، روز شهدا و روز تکریم مادران و همسران شهداء ، همایش فرشتگان زمین به منظور تجلیل از برخی از مادران و همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس در تالار نیایش این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، در این همایش که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجمع اهل بیت «برگزار کنندگان آئین شهدصلوات» برگزار شد ؛ سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا  ، حاج رضا نبوی مداح اهل بیت(ع) ـ مهندس  یوسف زمانی شهردار ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سرگرد کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج ، حسن رضایی رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه ای ، خانواده های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس ، مدافع حرم و نظم و امنیت ، مدیر و اعضای مجمع اهل بیت(ع) ، جمعی از خبرنگاران ، جمعی از اعضای اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران  و هنرمندان تئاتر حضور داشتند .

علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین عنوان نمود : فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ، روز شهید و تکریم از مادران و همسران شهداء تبریک عرض می کنم و وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت ام البنین(ع) مادر قمر بنی هاشم است و مادران شهدا باید به خود افتخار کنند که چنین فرزندان ارزشمند، دلاور و فداکاری پرورش داده اند که حتی از جان خود برای دفاع از دین و میهن اسلامی ایران گذشتند.


وی با بیان این که نور شهدا بهانه ای برا گم کردن مسیر در جامعه نمی گذارد زیرا سرچشمه این نور مادرانی است که خداوند آنها را تکریم نموده است گفت: شهدا راه را به خوبی نمایان کرده اند تا ما بندگان خدا مسیر درست رستگاری را انتخاب کنیم.

الوار تصریح کرد: هرچند این مادران نیازی به تکریم ما ندارند اما جامعه نیازمند بزرگداشت و تکریم از این مادران است، مادرانی که شهدا در دامان پاک آنها راه و رسم ایثار و از خود گذشتگی را یاد گرفتند.

وی در پایان قدرشناسی از شهدا و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را تکلیف و وظیفه مسئولین و مردم خوانده وگفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا و از خودگذشتگی و صبوری خانواده های شهداست و جا دارد در پایان از مدیریت و اعضای مجمع اهل بیت(ع) خضوصاً « حاج ناصر پیوست ـ رحیم چنانی ـ سید محسن فاضلی ـ عباس کرم الهی ـ صادق اسماعیلی فر و..... » به خاطر همکاری در اجرای این همایش و هم چنین برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات قدردانی نمایم ، این عزیزان در واقع خادم شهداء در شهرستان شوش هستند .

در این همایش سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این همایش با توجه به این که قبل از شروع سخنرانی وی آئین نمادین تشییع پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام برگزار شده بود ؛ عنوان نمود : شهادت یک تولد دیگر است و شهدا هرگز نمیمیرند بلکه نزد پروردگار خویش زنده و روزی می خورند و این پنداشت که شهدا مرده اند، پنداشتی نادرست است. انسانی که هنر شهادت را آموخته باشد ، ۲ تولد خواهد داشت ، یکی تولدی است که از مادر زاده می شود و تولد دیگر وی شهادت و حضور وی در نزد پروردگارش است (عند ربهم یرزقون).

وی افزود: شهادت نیز یک تولد دیگر است و شهدا هرگز نمی میرند بلکه نزد پروردگار خویش زنده و روزی می خورند و این پنداشت که شهدا مرده اند، پنداشتی نادرست است.


 خادم سیدالشهداء تاکید کرد: همه سختی جان دادن را می کشند حتی اولیای خدا ، چرا که جدایی روح از کالبد جسم سخت است و برخی اعمال در دنیا می تواند مرگ را برای انسان آسان کند که عبارتند از : نیکی به پدر و مادر، صله رحم ، نگاه کردن به پدر و مادر که خود عبادت است و نماز اول وقت که شهدا همه این موارد را در زندگی خود انجام داده اند.

فرماندهی قرارگاه کربلا ضمن این که شهدای والامقام جاوید الاثر را یک برند برای جمهوری اسلامی دانست ، اظهار داشت : شهدا با تمام وجود از دستاوردها و آرمان های انقلاب و نظام و دین دفاع کردند و اجازه ندادند به این ارزش ها خدشه ای وارد شود.

وی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت همین مجاهدت ها و ایثارگری های شهدا در اوج عزت و صلابت قرار گرفته تصریح کرد: امروز هرگونه توطئه ای که متوجه نظام و کشور می شود به برکت خون شهدا نقش بر آب می شود.

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به نقش موثر مادران شهداء در دفاع مقدس، اظهار کرد: فرزندانی که این مادران تربیت کردند توانستند از تمامیت ارضی و کیان این مملکت اسلامی جانانه دفاع کنند و موجب پیروزی اسلام شوند.

وی با بیان این که مادران و همسران شهدا در پشت جبهه‌ها برای به ثمر نشستن انقلاب تلاش کردند، افزود: زنان جامعه ما با الگوگیری از سیره حضرت ام البنین(س) و ائمه اطهار در راه اعتلای اسلام دوشادوش مردان گام برداشتند.


خادم سیدالشهدا مهمترین بعد شخصیتی حضرت ام‌البنین(س) را ولایت پذیری ایشان عنوان کرد و افزود: ایشان در واقعه عاشورا حضور نداشتند اما با تقدیم فرزندانشان از امام زمانشان دفاع کردند و روحیه ولایی و انزجار از ظالمان را به تمام مادران با بصیرت جامعه منتقل کردند.


وی در پایان بر تداوم راه شهدای هشت سال دفاع مقدس که با تمام وجود از حقانیت اسلام و نظام دفاع کردند تاکید کرد. 

حاج رضا نبوی از مداحان اهل بیت از استان خوزستان  در این همایش که هم زمان با سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد به قرائت زیارتنامه حضرت ام‌البنین(ع) پرداخت و در بخش دیگری از این همایش گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدا را با ذکر مصیبت  قرائت نمود .


ازدیگر برنامه های این همایش می توان به آئین تشییع جنازه ی نمادین یکی از شهدای گمنام همراه با اجرای ترکیب شده ی نمایش سیده آیدا تفاخ عضو کارگروه تخصصی امور هنری اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران و عضو گروه نمایش صوت الغریب و امیر حسین حیوری از هنرمندان تئاتر شوش ـ اجرای سرود توسط گروه آوای بی سرد و گروه سرود مسجد رسول اکرم(ص) ـ تجلیل از مادران و همسران شهداء و تجلیل از خادمان شهداء در آئین شهد صلوات اشاره کرد .


 

شایان ذکر است طراحی صحنه ی این همایش علی درویشی ستودنی بود اما نورپردازی آن صرفا برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده بود ولی خبرنگاران را برای گرفتن عکس دچار مشکل نمود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست