04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۲۹2308

بیست و پنجمین جلسه ی مجمع اهل بیت(ع) برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بیست و پنجمین جلسه ی مجمع اهل بیت(ع) به همت ناصر پیوست و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ی تبلیغات اسلامی روز یکشنبه 29 اسفند 1395 ساعت 20:30 هم زمان با  سالروز ولادت با سعادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) در منزل شهید کریم شوهانی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، حجت الاسلام  محمدجواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی به عنوان آخرین سخنران شهد صلوات در سال 1395 ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) گفت : خداوند را شاکریم که در پایان سال 1395 تقدیر بر این شد که در برنامه صلوات برای دو شهید والامقام « شهید کریم شوهانی و شهید غلامرضا حیدری » دور هم جمع شویم و باید  خدا را گواه گرفت که بی جهت به اینجا نیامده ایم ، چند روز پیش مدیر برنامه ناصر پیوست با من برای سخنرانی در این مراسم تماس تلفنی داشت و گفت در چنین شبی شوش هستی به صراحت گفتم نه ، اما تا این که موضوع شهد صلوات برای شهداء مطرح گردید باز به صراحت گفتم که می آیم چون وقتی اسم شهید به میان آمد خود به خود در حالی که برنامه ام چیز دیگری بود طلبیده شدم و امروز در حضور شما به خانه ی دو شهید والامقام آمده ام .

وی افزود : من آنقدر به ذکر فرستادن اعتقاد دارم که قبل از آغاز سخنرانی پیشنهاد دادم در دنیای مجازی گروهی راه اندازی شود و اعضای ثابت مجمع اهل بیت(ع) عضو شوند و کار فقط ذکر صلوات باشد و اگر فردی حتی سهوا شکلکی ارسال کرد جریمه ی آن مثلا 500 صلوات باشد ، چنین گروهی را به شخصه راه اندازی کرده ام وقتی مدتهاست که تنها کاری که در این گروه می شود ذکر صلوات است . این کار هم  ما را از دیدنت و یا شنیدن حرفایی که بیشتر غیبت کردن این و آن است دور می کند و روح ما را هم جلا می دهد .


حسینوند در ادامه با اشاره به این که ایام پایان سال اختصاص به حضرت فاطمه ی زهرا دارد ؛ خاطر نشان نمود : اولین کسی که سر شهداء را به هنگام شهادت بر روی دامن خود می گذارد حضرت زهرای مطهر(س) است ؛ می یند یکی از شهدای گمنام بعد از این که تفحص و شناسایی می شود به خواب مادرش می آید و می گوید : « ای مادر خوشا به سعادتت که بالاخره انتظارت به سر آمد و مرا دیدی اما یک افتخار را از من گرفتی و آن امتیاز این بود که حضرت فاطمه ی زهرا(س) هر شب زائر ما بود و حال که مرا تحویلت دادند دیگر به سراغم نمی آید » .

وی در ادامه به ارزش بالای این گونه جلسات اشاره کرد و گفت : در حالی که در این لحضات اکثر مردم یا در تفریح و گشت و گذار هستند و یا پای تلویزیون نشسته و برنامه های مورد نظر خود را می بینند شما اینجا دور هم جمع شده اید و به شهداء خدمت می کنید و مطمئن باشید که در جای جای این شهر برای شما شهادت می دهند که در جلسه ی شهد صلوات خالصانه خدمت به شهدا کرده اید . 

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به زمان و دلیل نزول سوره ی کوثر اشاره کرد و اظهار داشت : پنج نفر خیلی به پیامبراکرم(ص) توهین می کردند و کلمه ی ابترو یا به عبارتی دم بریده و در زبان لری به فردی که فرزند ذکور ندارد عنوان اجاق کور را نسبت می دهند که همان ابتر است و وقتی که  حضرت فاطمه زهرا(س) در 20 جمادی الثانی سال پنجم بعثت، خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) را با قدم های مبارک خویش نورباران کرد. ابتر را به رسول اکرم(ص) نسبت می دادند لذا خداوند سوره ی کوثر را بر خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) وحی نمود .


وی سپس سوره کوثر را جز به جز تفسیر نمود و گفت : « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ـ  إِنَّآ أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ «2» فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ «3» إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ /// به نام خداوند بخشنده مهربان ـ همانا ما به تو خیر کثیر عطا کردیم. پس براى پروردگارت نماز بگزار و (شتر) قربانى کن. همانا دشمن تو بى‏نسل و دم بریده است.»

حجت الاسلام حسینوند در ادامه گذری بر اسرار تولد حضرت فاطمه زهرا (س) زد و گفت : بر اساس حکمت الهی، تولّد دختری که تکمیل‌کننده موضوع نبوّت و پایه‌گذار مسئله امامت است و به القاب امّ ابیها و اُمُومَـه الائمّه (همان) مزیّن شده، نیازمند مقدّماتی است که در صورت فراهم نشدن مقدّمات، کار به سرانجام نمی‌رسد و به هدف نائل نمی‌شود.امّا در زمینه مقدّمات تولّد حضرت فاطمه(س) در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) اختصاصاً مواردی وجود دارد که بسیار قابل تأمّل است.


وی افزود : حضرت فاطمه(س) از نسل فردی است که خداوند درباره او فرموده است : « خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی ـ همه چیزها را برای تو و تو را برای خودم آفریدم.» در این بیان نورانی، عظمت وجودی پیامبر اکرم(ص) به تصویر کشیده شده است؛ هرچند عقل ما از درک آن ناتوان و عاجز است.

حجت الاسلام محمد جواد حسینوند در ادامه به رعایت حجاب و عفاف حضرت زینب اشاره کرد و گفت : در حالی که یک مرد نابینا به خانه ی رسول اکرم(ص) آمده بود به محض این که که حضرت فاطمه ی زهرا(س) این را شنید چادر بر سر کرد . رسول اکرم(ص) فرمود: دخترم این مرد نابینا است پس چرا چادر سر می کنید ؟ حضرت فاطمه (س) در پاسخ فرمود : « درست است که نمی بیند اما خود را پوشانده ام که بوی عطرم به مشام این مرد نرسد چون مردها به بوی خوش بدن زن جماعت حساس هستند و شامه ی قوی دارند . » در حالی که متأسفانه در جامعه ی امروزی ما بی حجابی بیداد می کند ، وصیت شهدای ما به زنان و دختران چه بود؟ مگر نه این که بیش از 90 درصد شهدا در وصیت نامه های خود حفظ حجاب توسط بانوان را از سرخی خون خود رنگین تر و مهم تر دانستند ، آیا جواب به آن شهداء که باعث شدند ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم این است که زنان و دختران ما روز به روز عریان تر و بد حجاب تر شوند ؟ غیرت مردها که پدرها ـ شوهرها و برادرهاست کجا رفته است ؟


رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در بخش بعدی به ولایت از دیگاه حضرت فاطمه ی زهرا (س) اشاره کرد و گفت : حضرت فاطمه(س) از طرق مختلف برای دفاع از امامت امامان بر حق، سعی و کوشش کرد، گاه با بیان خطبه های غرّا و روشنگرانه عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص امام علی(ع) را آشکار ساخت گاه با منطق و استدلال امامت دوازده امام را به اثبات رساند و فواید و مزایای بی شمار آن را برشمرد و گاه برای اثبات امامت امام علی(ع) به محاجّه و دفاع پرداخت و آنجا که لازم دید، برای دفاع از امام خویش، جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که اوّلین شهید راه امامت و دفاع از آن لقب گرفت همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس ما و همانند شهدای مدافع حرم که برای حمایت از ولایت خون خود را نثار کرده و هم چنان جان بازی می کنند .


وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویش ها و ریزش ها از همان صدر اسلام و واقعه ی جانسوز کربلا اشاره کرد و اظهار داشت : در بین 32 هزار لشکری که در مقام قیم امام حسین(ع) ایستادند عمر و شمر از کسانی بودند که در رکاب پیامبر اعظم(ص)  جنگیدند و حتی یکی تا جانبازی و یک قدمی ورود به بهشت جلو رفتند اما در روز عاشورا مقابل 72 تن  قرار گرفتند و در مقابل حرابن یزید ریاحی را داریم که تا یک قدمی ورود به جهنم رفت ولی در روز عاشورا به 72 نفر ملحق شد و لقب اولین شهید کربلا را به خود اختصاص داد پس بیایید اگر تا کنون به هر دلیل نسبت به رهبر و ولایت بی توجه بوده ایم از این به بعد به سربازان حمایت از ولایت ملحق  شویم .


حسینوند در پایان استمرار برگزاری این جلسات در در سال 1396 محکم تر و با صلابت تر خواستار شد .

ناصر پیوست ضمن تشکر از پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که به صورت مستمر جلسات را پوشش خبری داده است  با توجه به فرار رسیدن تعطیلات نوروزی برگزاری بیست و ششمین جلسه را به روز یکشنبه 20 فروردین 1396 موکول نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست