04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۴۰۷4342

از یادبود شهید سید محمد کاظم دانش در گلزار شهدای شوش رو نمایی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

همزمان با چهلمین سالروز شهادت شهید مظلوم  آیت الله سید محمد حسین حسینی بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی و سی و یکمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط حزب بعث عراق ؛  از یادبود حجت السلام شهید سید محمد کاظم دانش اولین امام جمعه و اولین نماینده ی شهرستان های شوش و اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گلزار شهدای شوش رونمایی شد .

به گزارش شوش نیوز ساعت 9 صبح روز دوشنبه 7 تیرماه 1400 با حضور «سردارابراهیم دانش ازپیشکسوتان و جانبازان جنگ تحمیلی ، امام جمعه ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ، سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، معاونت حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ،رئیس جمعیت هلال احمر ، فرماندهان حوزه های مقاومت شهید دانش و سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی و....» در گلزار شهدای شوش از یادبود حجت الاسلام شهید سید محمد کاظم دانش اولین امام جمعه و اولین نماینده ی شهرستان های شوش و اندیمشک در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش طبق روال گذشته سخنران خود را با قرائت دعای فرج آقا صاحب الزمان(عج) آغاز کرد و گفت : « بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلی آبائِهِ ، فی هذِهِ السّاعَهِ وَ فی کُلِّ ساعَهٍ ، وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً ،حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً /// به نام خدا که رحمتش بسیار و همیشگی است ، پروردگارا! برای ولی و فرزند ولی خود محمد بن حسن مهدی ، بر محمد و آل محمد درود فرست ، در هر ساعت و زمان و در همه زمان و ، سرپرست و حافظ و پیشوا و یاور و راهنما و مددکار و نگهبان و کمک رسان او باش! ، تا او را در حالیکه مردم میل و رغبت دارند بر روی زمین ساکن گردانی و بهره مندی او را طولانی گردانی. » سالروز شهادت حضرت آیت الله دکتر سید محمد حسین حسینی بهشتی و یاران و همرزمانش در محل حزب جمهوری اسلامی محضر شما عزیزان تسلیت عرض می کنم و همچنین گرامی بداریم یاد و خاطره ی شهید حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش اولین امام جمعه و اولین نماینده ی مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی .


وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکان  ایجاد یادبود شهید سید محمد کاظم دانش در گلزار شهدای شهرستان شوش ، چه اعضای شورای فرهنگ عمومی و خصوصا پیگیری ها دبیر این شورا که زحمت کشیدند ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمام ادارات و ارگان هایی که در این امر دخیل بودند ،ان شاءالله این توشه ی راهی برای آخرت همه باشد . به نکته ای پیرامون شهید و شهادت اشاره کرد و گفت : خداوند عالم توصیه می کند به مؤمنین که به همدیگر تذکر بدهند به ایام الله . این تذکر به ایام الله چه فایده ای دارد ؟ فایده است این است که نسبت به چیزی که اتفاق افتاده است برگشته و بازنگری کنیم نسبت به آن چیزی که می تواند راه گشا مسیر در پیش رو باشد تا استفاده کنیم نسبت به آن چیزی که دچار خدشه می کند این مسیر را صرف نظر کنیم .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : امروز در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی  ما نیاز داریم که برگردیم و « زندگی ، راه و رسم شهدا » را بازخوانی کنیم ، وقتی ما می گوییم هشت سال دفاع مقدس ، با دست خالی در مقابل تمام جهان پیروز شدیم این حرف کمی نیست ، باید بدانیم که شهدای ما چه کرده اند . چه رسمی داشته اند ، چه راهی داشته اند ، چه منشی داشته اند تا بتوانیم آن را امروز پیاده سازی کنیم و بتوانیم در این جنگ هم پیروز شویم دیروز جنگ سخت بود عزیزان ما پیروز شدند و امروز جنگ نرم است باید در این جنگ نرم هم پیروز شویم . وقتی شما کلامِ بزرگان را مطالعه می کنید «البته کلامی که از ته دل باشد » اینکه ما «شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»این جمله ی بسیار بزرگی است ولی گاهی اوقات آنهایی که به دنبال پست و مقام هستیم و تلاش می کنیم برای رسیدن به پست و مقام ؛ پست را که به دست آوردیم می گوییم «آمده ام که خدمت کنم ، خیلی هم تلاش می کنم » آخرش هم می گوید من شیفتگان خدمت هستیم نه تشنه ی قدرت ؛ وقتی می بینیم شهدای ما نسبت به فعالیت هایی که داشته اند ، در عملیات ها فرمانده پیش قدم بود نهاینکه در ستاد فرماندهی بنشیند و به نیروهایش بگوید شما بروید جلو و هر اتفاقی می خواهد برایتان بیوفتد بعد از عملیات ما می آییم سری می زنیم .


امام جمعه ی شهرستان شوش تصریح نمود : در باز کردن معبر مین شهدا از همدیگر سبقت می گرفتند و اگر متوجه می شدند معبر مینی  وجود دارد گوی سبقت را از هم می گرفتند برای اینکه خدمتی را انجام بدهند ؛ امروز ما چطور رفتار می کنیم ؟ توجیح کردن برای کار زیاد است ؛ فردی می گفت ؛ « من دوتا بچه دارم و اگر بالای سر آنها نباشم ممکن است مسیر را انحرافی بروند لذا وظیفه دارم که بالای سر آنها باشم و بچه های خودم را تربیت کنم .» این توجیح کردن است . ولی وقتی ما نگاه می کنیم می بینیم آن چیزی که باعث شد 8 سال دفاع مقدس اگر روی کاغذ خیلی خوش بینانه بخواهیم بررسی کنیم قطعا ما پیروز نبودیم ؛ صدام یک ژنرال جنگی بود ، ژنرال جنگی در زمانی که درصدی احتمال بدهد که موفقیت ندارد قول نمی دهد ، اینکه صدا گفته بود سه روزه بیایید در تهران با من مصاحبه بکنید از نظر ریاضی  و روی کاغذ قطعا قرار بوده است این اتفاق بیافتد ولی اینها حساب امدادهای الهی را نکرده بودند ؛ حساب مردمی را نکرده بودند که مؤمن به خداوند عالم بودند ، حساب کار جهادی و انقلابی را نکرده بودند ؛ امروز ما نیاز داریم به کار جهادی ، امروز نیازداریم که رفتار ما همان رفتار شهدا باشد .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در ادامه به یادمان شهید سید کاظم دانش اشاره کرد و اظهار داشت : نیاز بود که امروز یادبود سید محمد کاظم دانش را رو به روی خودمان بگذاریم و بر مبنای این شهید « رفتار و مدیریت » کنیم و بر مبنای او مسئولین ها را پیش ببریم اونوقت خواهیم دید که چقدر زیبا می شود ، چقدر کار قشنگ از آب درمی آید و پیش می رود ، چقدر مردم لذت می برند و امید در دل مردم زنده می شود ؛ مگر در 8 سال دفاع مقدس مردم سختی نداشتند ، شما همه بودید و دیدید مشکلات اقتصادی خیلی بیشتر از امروز بود ولی مردم امید داشتند ، امیدوار بودند چرا؟ چون می دانستند می دیدند مسئولین تمام تلاش خود را انجام می دهند حال اگر کاری انجام نمی شد مردم می دیدند که مسئولین تلاش خود را برای رفع مشکل به کار گرفته اند ولی وقتی مردم ببینند که مسئولین اصلا تلاشی ندارند و به راحتی و مثل آب خوردن دروغ می گویند این امید را از دل مردم خارج می کند ، ان شاءالله که این شهدایی که امروز در محضر آنها هستیم فردای قیامت شفاعت ما را نزد خداوند عالم داشته باشند .

در ادامه سردار ابراهیم دانش برادر شهید سید محمد کاظم دانش و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس ضمن تشکر و قدردانی از امام جمعه شهرستان شوش ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و کلیه ی دست اندرکاران ،  به فرازی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) پیرامون شهدای هفتم تیر اشاره کرد و گفت : « تعداد شهدای هفتم تیر به اندازه ی تعداد شهدای روز کربلا است » ان شاءالله در آن راه هم کار کرده باشند ، از این که با این وضعیت جسمانی خدمت شما رسیده ام عذرخواهی می کنم ، هدف من از آمدن فقط تشکر از عزیزانی است که در ایجاد یادبود شهید سید محمد کاظم دانش با قلم ، قلم و پیگیری های خود همت نمودند . من هر ساله برنام های شهرستان شوش پیرامون شهدای هفتم تیر را نسبت به شهرستان های دزفول و اندیمشک در اولویت قرار داده ام و حیف است که برنامه های اندیمشک و شوش را به هم بزنم اما اگر زودتر با من هماهنگی می شد خیلی بهتر بود .


وی در بخش دیگری از سخنان خود به عظمت فاجعه ی هفتم تیر اشاره کرد و یادآور شد : وقتی که این فاجعه پیش آمد تا دو ماه کشورهای مختلف به امام امت تسلیت می گفتند ، برخی از کشورها حتی بعد از گذشت دوماه پیام تسلیت  ارسال می کردند ؛ علتش این بود که تصور می کردند منتظر بمانند تا دولت جدید سرکار بیاید یا اینکه به همین دولت تسلیت بگویند ، یعنی اینقدر این فاجعه سنگین بود که احتمال می دادند که دولت و حکومت ایران اسلامی عوض می شود و رژیم دیگری سرکار می آید اما دیدند که انقلاب اسلامی ایران مستحکمتر از گذشته شد و خلعی در جمهوری اسلامی ایران پیش نیامد .

سردار  ابراهیم دانش در پایان برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا کرد و گفت : امیدوارم خداوند  حافظ سلمتی مقام معظم رهبری که نایب بر حق امام زمان(عج) است باشد تا این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود(عج) متصل گردد .

در ادامه از یادبود حجت الاسلام شهید سید محمد کاظم دانش اولین امام جمعه و اولین نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد .


 

از دیگر برنامه های این رونمایی می توان به « دکلمه خوانی اسد زاده » یکی از شیفتگان حجت الاسلام شهید سید محمدکاظم دانش اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست