04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۳۱۴2457

سی و پنجمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزارشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 یکشنبه 14 خرداد 1396 هم زمان با بیست و هشتمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) ، به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سی و پنجمین جلسه ی شهد صلوات در منزل  شهید رضا فتحی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، حجت الاسلام علی امیری ، از روحانیون حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش ، ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات ، سخنان خود را به مناسبت شب وفات حضرت خدیجه(س) در وصف و جایگاه زن از منزلت و دیدگاه اسلام و قرآن آغاز نمود و در این خصوص گفت : در عظمت و بزرگی حضرت زهرا «س» همین بس که در نسب خانوادگی شهره جهان است، زیرا پدری چون حضرت محمد«ص»، اولین فرد جهان هستی در کمال و فضائل و مادری چون خدیجه کبری«ع» یکی از زن های کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام و همسری چون امیرمؤمنان علی«ع» که به منزله جان پیامبر«ص» و برترین انسان بعد از ایشان است و فرزندانی چون حسنین«ع» و زینبین«س» دارد. به راستی کجا می توان خانه ای جز خانه گلی فاطمه یافت که چنین انسان های بزرگی در آن جمع شوند.


وی در ادامه به اولین بانویی که به اسلام رو آورد اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در اسلام زن اصلا محجور نشده بلکه در چند سوره از قرآن کریم درباب زنان آیاتی آمده است  و حضرت خدیجه(س)  یکی از همان زنانی الست که ما به آن می نازیم و او را یکی از اسوه های خود می دانیم .

شیخ علی امیری سپس به  وظایف مختصری از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و تصریح نمود : وظیفه ی خود می دانم در این شب بزرگ و مهم  در خصوص معمار کبیر انقلاب اسلامی چند جمله را عرض کنم و بگویم که در غیبت صغری و کبری وظایف ما شیعیان چیست .

وی افزود : در حضور معصومین و ائمه ی اطهار(ع) اصلا مشکلی نداشته ایم چون مردم برای  رفع مشکل خود به امامان مراجعه می کردند و از طرفی برای ترویج اسلام  و دین تبلیغ می کردند  ، در غیبت صغری هم با وجود نواب اربعه باز مشکل آنچنانی به وجود نمی آمد که حل نشدنی باشد اما در غیبت کبری که نواب اربعه هم نبودند ،؛ فقها و شیعیان مانده بودند که مشکلات را چگونه حل کنند ، هر چه هم جلوتر می آمدیم مشکلات بیشتر و سخت تر می شد و فقها برای مسائل روز تا زمانی که جزئیات موضوع را نمی شناختند در صدور حکم برای موضوع ها و مطالب جدید کسی وجود نداشت که با وی مشورت کنند .

حجت الاسلام امیری در ادامه به تشکیل حکومت اسلامی و قیام  در غیاب امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت : در روایات  معتبر ؛  اهل بیت شیعیان از قیام و انقلاب و همچنین فعالیت های سیاسی منع شدید شده اند ، و هم چنین اهل بیت حکومت هایی را که قبل از ظهور امام زمان(عج) هستند را حکومت شیطان ، طاغوت و سردمدار گمراهی معرفی کرده اند.

وی افزود : به دلیل کثرت روایات وارده در این زمینه تنها به سه روایت اکتفا می کنیم و مابقی روایات اگر لازم بود در ادامه عرض می کنم. « 1 ـ هر پرچمی (حکومتی)که قبل از قیام امام قائم علیه السلام باشد.رهبر آن طاغوت است و (آن رهبر) مانند بتی میشود که غیر از خداوند عبادت می شود. 2 ـ امام صادق فرمود: « هیچ یک از ما اهل البیت تا روز قیام قائم ما، برای جلوگیری از ستمی یا برای بپاداشتن حقی خروج نمی کند، مگر آن که بلا و آفتی، او را از بیخ برکند و بر عمق گرفتاری و اندوه ما و شیعیانمان افزود. 3 ـ  اى سدیر! در خانه بنشین(بی طرف باش و فعالیت سیاسی نکن) و به زندگى بچسب . آرامش داشته باش تا آن هنگام كه شب و روز آرام هستند، اما هنگامى كه خبر رسید كه سفیانى خروج كرده به سوى ما بیا، اگر چه با پاى پیاده باشد . و گروهی با استناد از 12 روایت حتی مسلمانان و فقها را از تشکیل حکومت اسلامی و قیام قبل از ظهور امام زمان (عج) منع کرده اند و وقتی هم به آنها می گویی اگر مشکلی پیش آید چه کسی  آن را حل می کند ؛ می گویند در خانه ها بمانید و برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنند ؛ به آنها گفته شد تا کنون هزار سال  دعا کرده ایم و آقا ظهور نکرده و معلوم هم نیست که چند سال دیگر ظهور می کند آیا باید مسلمانان  در بلاتکلیفی بمانند ؟ در چنین مواقعی سکوت می کنند و حرفی برای گفتند ندارند .

 

حجت الاسلام علی امیری در ادامه به حکومت جمهوری اسلامی ایران به مدیریت حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت : بهترین و مستحکم ترین حکومتی که می تواند  ما را به حکومت حضرت ولیعصر(عج) متصل کند ، حکومت ولایت فقیه است .

 

وی افزود : برخی حتی برای انتخاب رهبری با گستاخی هر چه تمام تر پا را فراتر گذاشته و بر این عقیده هستند که رهبری حکومت ولایت فقیه می بایست شورایی مدیریت شود و خطاب به این گونه بگویم که هر دانشگاهی بالاترین دانشمند و کارشناس را می خواهد ، اگر دانشگاه پزشکی باشد می بایست توسط یک پزشک مدیریت شود ـ اگر مجموعه کارگاه نجاری باشد می بایست توسط یک نفر از نجاران مدیریت شود و وقتی که حکومت اسلامی است در آغار توسط امام خمینی(ره) و پس از ایشان توسط فرزند خلفش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» مدیریت می شود و من از خداوند یکتا می خواهم که اگر این گونه اشخاص قابل هدایت هستند آنها را به راه راست هدایت کند و اگر ساختنی در کار نیست نیست و نابودشان سازد و البته  ایجاد فتنه های پشت سر هم توسط این گونه اشخاص نه این که حکومت را متزلزل نمی کند بلکه روز به روز آن را قوی تر می سازد .


امیری در پایان سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه امام حسین دانست و گفت : با توجه به این که در این  ماه به هنگام سحری و افطار و به هنگام خوردن آب  به یاد تشنه ی امام حسین(ع) می افتیم به سلام و درود به آن حضرت می فرستیم لذا این ماه  امام حسین(ع) است و ماه محرم در واقع ماه به شهادت رسیدن وی و یاران باوفایش می باشد .

درپایان سرهنگ پاسدار کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش به خانواده ی شهید رضا فتحی لوح تقدیری اهدا نمود و به اتفاق علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش از پدر شهید که در اتاقی دیگر به علت کهولت سن و بیماری  در حال استراحت بود عیادت به عمل آمد .


 

شایان ذکر است سی و ششمین شهد صلوات  روز یکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت 22 با سخنرانی سرهنگ پاسدار رمضان منصوری از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و یکی از مدافعان حرم در منزل شهید محمد عگبی واقع در « کوی ولیعصر(ع) ـ منازل بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ لین دوم ـ پلاک 428 برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست