04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۳۲۸2480

سی و هفتمین شهد صلوات شهدای شوش ، در منزل شهید نبی محمد قلعه نوی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 28 خرداد 1396 ساعت 22 سی و هفتمین جلسه ی شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل « شهید نبی محمد قلعه نوی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در این مراسم شهد صلوات حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس  حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش ضمن قدردانی از حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) که هر هفته در منازل شهدا شهد صلوات را برگزار می کند در آغاز به شناخت عمیق و وسیع شهید نبی محمد قلعه نوی در مورد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت :  یک جوان 20 ساله با توجه به این که از عمر انقلاب اسلامی نزدیک 5 سال سپری شده  و از آنجایی که 4 سال از عمر خود را در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذرانده  ، اما با این وجود انقلاب اسامی را بسیار خوب درک کرده و در فرازی از وصیت نامه ی خود گفته است : « اسلام به حکم به ما حکم می کند که با جان و مال و فرزند در احیاء دین از هیچ کوششی دریغ نورزیم ، اینک اسلام به خون ما جوانان نیاز دارد و به همین جهت من داوطلبانه برای حفظ قرآن و اسلام به جبهه خونین کربلای ایران شتافتم و میل و آرزو دارم که در این راه شهید شوم و رسالت خود را نسبت  به انقلاب اسلامی انجام دهم.» در حالی که  برخی از ما که بعد از گذشت نیز به 39 از سپری شدن انقلاب اسلامی که به برکت خون شهداء از صدر اسلام تا کنون که هنوز هم این راه ادامه دارد در آسایش به سر می بریم  اما به اندازه ی شهداء انقلاب اسلامی را  درک نکرده ایم .


وی در ادامه به نارضایتی و شاکی بودن مردم از خداوندسبحان اشاره کرد و اظهار داشت : در بخشی از ارتباطات مردم با خداوند ، گاهاً ناراضی هستیم ، بعضی مواقع از فرزندان و یا همسر ، برخی اوقات از همسایه ها و یا دوستان ممکن است گله مند شویم ، اما گله مندی اصلی خود را همیشه از خداوند متعال داشته و داریم ، شاید در این ماه مبارک رمضان بگویید که به چه جرأتی  این حرف را می زنید در پاسخ به شما می گویم که بروید از مردم عادی در جامعه  بپرسید آیا از خداوند  راضی هستید ؟ آن  هر چه که خواسته ای خداوند به شما داده است ؟ صراحتاً به شما می گویند « نه » مقداری از گله را مستقیم با خدا در میان می گذارند که مثلا « ای خدا چرا تیپ و قیافه ام چنین است ؟ چرا بینی ام آن طور است و از اینگونه موارد » و برخی از گله ها را هم در مجامع  با مردم  به عنوان درد دل در میان می گذارند که « من از خدا راضی نیستم ، چون فلان خانه ، فلان ماشین و فلان مال و ثروت را به من نداد » و هر چه عمر بالاتر می رود شکایات و گله مندی ها از خداوند بیشتر می شود ولی آیا می دانیم که خداوند اهل ظلم کردن به بندگان خود نیست ؟ اما با این وجود ما از خدا شاکی هستیم ؟

رئیس حوزه ی علیمه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش در ادامه به سفارش دین در مورد دعا و راز و نیاز با خداوند اشاره کرد و تصریح نمود : مبانی دین ماهم سفارش می کنند که برای رسیدن به آرزوها ، خداوند متوسل شدن به دنیای موقت و فانی را توصیه نمی کند و اما در این دنیا بندگان خود را متوسط شدن به دها و راز و نیاز دعوت می کند که نمونه ی بارز آن همین سه شب قدر بود که در شب های « 19 ، 21 و 23 » ماه مبارک رمضان برگزار شد که می گویند  دعا کردن در این سه شب هر مشکلی را حل می کند و اگر خداوند را به عنوان «رب» قبول داریم و خود را « عبد » آن رب می دانیم که چنین است  ، چرا  ته دلمان از خدا راضی نیستیم ؟


حجت الاسلام چنانی افزود : خداوند نظام احسنت آفریده است یعنی خداوند می فرماید : «  به بهترین شکل عالم را آفریدم . » پس چرا ما  همیشه شاکی هستیم  و اگر ما نگاه خود را به خلقت خدا درست و به جا داشته باشیم  مطمئن باشید دیگر گله مند نخواهیم بود .

وی هم چنین افزود : خداوند می فرماید : « بندگان خود را در یک دنیای فانی قرار داده ام و مرتب سفارش کرده ام که در تشییع جنازه ها شرکت کنید  تا بدانید که حضور در این دنیا موقتی است و اگر هم در این دنیای فانی سختی را احساس می کنید و یا نقصی را در زندگی مشاهده می کنید فقط در این مدت زمانی است که در این دنیا زندگی می کنید ،چون این دنیا ظرفیت خیلی چیزها را ندارد . »

حجت الاسلام چنانی افزود : در دنیای فانی ظرفیت وجود ندارد که بتوان عدالت را به صورت صددرصد در کل عالم ایجاد کرد ؛ شما اگر به ظلم و ستم رهبرانی نظیر « هیتلر ـ صدام ـ هارون و ..... » نگاهی اجمالی داشته باشید که میلیون ها انسان را کشتند ، خداوند می فرماید : « در این دنیا که ظرفیت محدودی دارد کشتن چنین رهبرانی چه سودی می تواند داشته باشد ؟


وی در بخش بعدی سخنان خود به ارزش بالای خون شهداء اشاره کرد و عنوان نمود : اگر شما به همین شهید نبی محمد قلعه نوی و یا دیگر شهداء  بنگرید که جان خود را  در راه خدا از دست می دهند چه چیزی به این شهداء می دهید ؟ خانه؟ ماشین؟ زمین ؟ پول؟ اینها در مقابل جان  بسیار ناچیز است بلکه باید بالاتر از جان را به وی هدیه داد  که در این دنیا چنین هدیه ی با ارزشی وجود ندارد و خداوند متعال  در آن دنیا برای چنین اشخاصی  مکانی مقدس و پاک به نام « بهشت » را هدیه می دهد و در مقابل هدیه ای هم برای آن رهبران ظالم و آنهایی که دین و ایمان و تقوا را فراموش کرده اند در نظر گرفت و آن مکانی غیر قابل تحمل به نام « جهنم » است .پس نتیجه می گیریم که باید راضی به رضای خداوند باشیم  ، البته خداوند می فرماید : « تا زمانی که در این دنیای موقت  هستید  از هرگونه انحراف و کج رویی خود را دور کنید  و با تحمل کردن سختی های زندگی در دنیای باقی چندین برابر به شما امتیاز خواهم داد . »


رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش در پایان سخنان خود به فرازی از زندگی ملا احمد نراقی پرداخت و گفت : ملا احمد نراقی  فرزند خلف ملا مهدی نراقی  که از شخصیت های بزرگ و به نامی است و شیخ انصاری دزفولی یکی از شاگردان لایق آن شخصیت می باشد  در شهر نجف زندگی می کرد و به درس طلبگی مشغول بود ، مدتی دچار فقر شدید مالی شده بود و حتی نان شب نداشت که بخورد و به همین خاطر به راه افتاد تا به آستان مقدس حضرت امیرالمؤمنین برود و طلب نان و آذقه نماید ، اما بین راه از این کار منصرف شد و بر سر قبر پدر خود رفت و شروع به دعا نمود  ، ناگهان احساس کرد که صدایی او را فرا می خواند و وقتی که نگاه کرد تغییری را احساس کرد و یک کیسه برنج را دید و بعد که متوجه شد  امداد غیبی است آن کیسه را به خانه برد و به همسر داد و در واقع با این کار خداوند برکت را وارد زندگی ملا احمد نراقی کرد و این کیسه ی برنج اصلا تمام نمی شد تا این که همسرش وی را تحت فشار قرار داد تا اصل موضوع را بگوید که این کیسه ی برنج را از کجا آورده است ، ملا احمد نراقی وقتی که اصل موضوع را به همسرش گفت آن کیسه ی برنج تمام شد و در واقع آن برکت از زندگی وی به خاطر نا راضی بودن همسرش پر کشید .پس  بیائید همیشه از خلق خدا  شاکی باشیم اما هیچ وقت از خداوند متعال شاکی نباشیم .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن تشکر از رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش فرازی از زندگی شهید نبی محمد قلعه نوی را شرح داد و گفت : شهید نبی محمد قلعه نوی در تاریخ 1 مرداد 1341 دیده به جهان گشود و با توجه به این که چهار سال از عمر خود را در مناطق جنگی نظیر« آبادان ـ خرمشهر ـ پادگان حمید در سوسنگرد و ... نوار مرزی فکه » سپری کرد سرانجام در تاریخ 27 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک همراه با لشکر 21 حمزه در منطقه ی شرحانی بر اثر ترکش خمپاره به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و امشب ما 18459 صلوات  به نیت شادی روح این شهید والامقام  قرأئت نمودیم .

وی در ادامه از پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز به عنوان تنها رسانه ای که بدون کوچک ترین چشم داشتی از هفته ی اول تا کنون سی و هفت شهد صلوات را پوشش خبری داده قدردانی نمود .

پیوست در پایان ضمن دعوت آحاد مردم ولایتمدار شهرستان شوش جهت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان خاطر نشان نمود : کلیه ی اعضای مجمع اهل بیت(ع) و شهد صلوات به اتفاق خانواده های معظم شهداء دوشادوش سایر اقشار مردم ساعت 8:30 صبح روز جمعه 2 تیرماه 1396 در میدان شهدای هفتم تیر حاضر شده و با ندای « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل » حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم .


شایان ذکر است در این مراسم ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، رزمندگان مدافع حرم و برخی از خانواده های معظم شهداء حضور داشتند .


لازم به توضیح است که سی و هشتمین شهد صلوات ، هفته ی آینده  ، یکشنبه 4 تیرماه 1396 مصادف با شب عید سعید فطر در منزل شهید  عبدالمحمد پاطلا  واقع در زیباشهر ـ والفجر 4 ـ روبه روی پارک خبرنگار ـ حسینه ی بیت الزهراء(س) برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست