04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۱۰۲۶4618

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) از دو خانواده ی شهید دیدار نمود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال کیهانی

به همت سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) و حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید مجید بقایی ؛ همزمان با «سالروز وفات حضرت ام البنین مادر قمر بنی هاشم(ع) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا» فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش و هیئت همراه از دو خانواده ی شهید دیدار نمود .

به گزارش شوش نیوز؛ ساعت  13 روز یکشنبه 26 دی ماه 1400 مصادف با 13 جمادی الثانی سال ۶۴ هجری قمری « سالروز وفات حضرت ام البنین مادر قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز تکریم از مادران و همسران شهیدان و سالروز فرار شاه معدوم از ایران اسلامی » ؛ « سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ، سروان پاسدار سمیر حیدری آل کثیر  فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید مجید بقایی ، حجت الاسلام شیخ احمد ذاکری نماینده ی ولی فقیه در حوزه ی شهید سردار مجید بقایی ، برادر بسیجی علی سگوند فرمانده ی پایگاه مقاومت شهداء و برادر بسیجی عیسی خلیلی فرمانده ی پایگاه مقاومت ابوذر غفاری» با حضور در خانه ی دو شهید والامقام« شهید یابر ملیانی و شهید عبدالکریم ضمدی» با مادران این شهدا دیدار و گفتگو نمودند .

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) در دیدار با خانواده ی شهید «یابر ملیانی » گفت : آنچه مسلّم است اين كه واژه ی شهادت برآمده ازآموزه هاي اسلام و قرآن مي باشد. امروزه كلمه ی «شهيد» در عرف فرهنگ اسلامي بركسي اطلاق مي شود كه در راه خدا كشته شده باشد. اما آيا اين كلمه دچار تحول معنايي نشده است ؟ شايد گاه و بيگاه احاديثي را شنيده باشيم كه مثلاً كسي كه غرق شده شهيداست ؛ اما ارتباط اين معناي شهادت با معناي رايج چيست ؟ انقلاب سال 57 با تكيه بر انديشه هاي اسلامي به پيروزي رسيد و در تلاطم امواج انقلاب ، خون هاي زيادي نثار شد. واژه ی شهيد و شهادت دوباره طراوت يافت و موردتوجه قرار گرفت .

 

وی افزود : به نظر مي رسد در فضاي حاضر سئوالاتی كه مطرح می شود ، حساسيت بيشتري يافته است : شهيد كيست و شهادت چيست ؟ آيا آنچه ما امروزه از شهادت مي دانيم ، همان است كه در سخن خدا و انديشه ی پيشوايان دين بوده است ؟ براي رسيدن به پاسخ مناسب ، هيچ راهي نيست مگر بررسي تمام آيات و احاديثي كه در مورد اين مفهوم وجود دارد، که مهمترین آیه ی قرآن کریم همان آیه ی 169 از سوره ی آل عمران است که می فرماید : «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ /// هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند .»

 

سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایمانی در دیدار باخانواده ی شهید «عبدالکریم ضمدی » اظهار داشت : شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه ی نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله)) انتخاب می کند، یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست.

 

وی در ادامه به شهادت در فرهنگ دین مقدس اسلام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : 1 ) ـ معنای خاص که همان کشته شدن در معرکه و میدان جنگ در راه خدا است که دارای احکام ویژه ای در فقه اسلامی است. مثلاً می گویند: شهید نیاز به غسل و کفن ندارد، بلکه با همان لباس خونین دفن می شود. 2 ) ـ معنای گسترده و عام که انسان در مسیر انجام دادن وظیفه الهی کشته شود و یا بمیرد.پس هر کس در حین ادای وظیفه ای به هر صورت از دنیا برود، شهید است،چنان که در روایات اسلامی نیز آمده که چند گروه شهید از دنیا می روند:«کسی که در طریق تحصیل علم از دنیا برود ـ کسی که در بستر از دنیا برود، ولی به حق پروردگار و پیامبر اکرم  (ص)  و اهل بیت آن حضرت معرفت داشته باشد و کسی که برای دفاع از مال خویش در برابر مهاجمان ایستادگی کند و کشته شود.» بنابراین، کسانی که عقیده ی حق داشته و در مسیر حقیقت گام بر می دارند و در همین راه از دنیا می روند، براساس اشاره قرآن کریم و روایات اسلامی در زمره ی شهدا قرار دارند، و اجر شهداء را می برند. خداوند متعال در آیه ی 20 از سوره ی توبه می فرماید : « الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ /// آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندتری است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.»

 

در پایان این دیدار دو دیدار جداگانه به مادران دو شهید  «لوح سپاس» اهدا گردید.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست