04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۱۲۸1605

اولین جلسه ی شورای ورزش شوش در سال 1395 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 10 صبح ، اولین جلسه ی شورای ورزش شهرستان شوش در سال جاری با حضور جمعی از مسئولین تأثیر گذار دستگاه های دولتی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندار شهرستان شوش ضمن اشاره به روستاهای سیل زده ی شهرستان شوش که توسط اکیپ های اعزامی در حال رفع مشکل هستند ؛ نسبت به برگزاری جلسات قبل نقد نمود و در این خصوص گفت : امیدوارم که این جلسه خروجی خوبی داشته باشد و همانند جلسات قبل که  مصوبات آن پیگیری نداشت این بار به مصوبات توجه خاص شود .

 

نجاتی در ادامه به اوقات فراغت در تابستانی که در پیش رو است اشاره کرد و عنوان نمود : کمیته ها و هیئت های ورزشی  می بایست برنامه های خود را برای پر کردن اوقات فراغات نوجوانان و جوانان  از هم اکنون مشخص کنند  و چنانچه هر هیئتی احساس می کنند که مشکلات آنها می بایست توسط دستگاه های ذیربط مرتفع گردد به صورت مکتوب ، برنامه ها و مشکلات خود را اداره ی ورزش و جوانان ارسال کنند  تا نهایتا به ما برسد و با پیگیرهایی که انجام می دهیم در حد ظرفیت های موجود مشکلات را حل کنیم .

 

رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان و دبیر شورای ورزش شهرستان شوش به مشکلات عمده ی ورزش شوش اشاره کرد و در این راستا اظهار داشت : اگر 1 درصد اعتبارات شهرداری ها به اداره ی ورزش و جوانان و 5 درصد حمایت به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود و وقتی جمع کل این مبلغ  آوری می شود ؛  نهایتاً 30 درصد به حساب اداره ی کل ورزش و جوانان استان خوزستان و 30 در صد به حساب  اداره ی کل آموزش و پرورش واریز می شود ، اما درصد پایینی از آن به اداره ی آموزش و پرورش و اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش داده می شود و من امیدوارم با پیگیری های دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی  این 60 درصد مستقیم به شماره حساب  ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شهرستان شوش واریز شود .


 

وی سپس به دغدغه ی بعدی ورزش شوش پرداخت و خاطر نشان کرد : در حال حاضر پرسپولیس شوش که عنوان قهرمانی لیگ برتر استان خوزستان را گرفته و استیل آذین نیز نایب قهرمان کشور در رده ی سنی نوجوانان گردیده و از طرفی تیم های رزمی ما خصوصاً کاراته و تکواندو در مسابقات کشوری همیشه بازیکن اعزام می کنند و بالاخره هیئت موتور سواری ، کشتی و دوچرخه سواری  از این قاعده به دور نیستند ، تهیه ی  وسیله ی ایاب و ذهاب  برای آنها بسیار مشکل است که تاکنون فقط شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش این همکاری را با ما داشته اند و انتظار می رود که شرکت های « کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ـ گروه صنایع کاغذپارس ـ حریر خوزستان ـ شرکت شیر پاگاه خوزستان ـ آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی که وسیله ی ایاب و ذهاب دارند در سال 1395 با ما همکاری داشته باشند .

 

سرانجام پس از بحث و بررسی با پیگیری های فرمانداری شهرستان شوش تصمیمات زیر مصوب شد :

 

1 ـ شرکت شیرپگاه خوزستان موظف شد که در طول سال 1395 بنا به تقاضای دبیر شورای ورزش  500 پرس غذا را تقبل نماید .

 

2 ـ شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه موظف شد که برای 15 بار تقاضای اداره ی ورزش و جوانان سرویس ایاب و ذهاب را برای اعزام تیم ها به مسابقات درون و برون استانی را مهیا نماید .

 

3 ـ شرکت حریر خوزستان  موظف شد که برای 5 بار تقاضای اداره ی ورزش و جوانان سرویس ایاب و ذهاب را برای اعزام تیم ها به مسابقات درون و برون استانی را مهیا نماید .

 

4 ـ ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش با توجه به این که یک دستگاه خاور را در مجموع وسایل نقیله ی خود دارد موظف شد که برای بردن موتورسکلیت های این هیئت به شهرستان اهواز روزهای پنجشنبه و جمعه ی همین هفته همکاری های لازم را به عمل آورد .

 

5 ـ پلیس راهور شهرستان شوش موظف شد که به هنگام برگزاری تور دوچرخه سواری که قرار است به مسفت 140 کیلومتر مربع از حرم مقدس حضرت دانیال نبی(ع) تا جاده ی سدکرخه برگزار شود با  عبدالرضا لالوند رئیس هیئت دوچرخه سورای شوش همکاری های لازم را به عمل آورد .

 

6 ـ بخشداری شاوور و شهرداری الوان موظف شدند  تا مبلغ 2 میلیونتومان نسبت به برق رسانی و روشنایی رختکن سالن ورزشی الوان اقدامات لازم را به عمل آورند .

 

7 ـ رشید هدایتخواه موظف شد تا جلسه ای مشترک بین فرمانداری ، اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دستگاه خود به منظور احیای زمین های خاکی فوتبال در محوطه ی میراث فرهنگی را در اولین فرصت برگزار نماید .

 

8 ـ شبکه ی بهداشت و درمان و خصوصاً فوریت های پزشکی موطف شد که به هنگام برگزاری مسابقات یک دستگاه آمبولانس را همراه با پزشکیار در محل برگزاری مسابقات مستقر کند که در این راستا داریوش پارسا مسئول روابط عمومی شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش اظهار داشت« بخشنامه ای از وزارت به دست ما رسیده که از اعزام آمبولانس به محل برگزاری مسابقات ورزشی اکیداً خود داری شود » و فرماندار خواستار مشاهده ی بخشنامه شد تا از استانداری پیگیر این موضوع شوند .

 

تحلیل خبر :

 

رشید هدایتخواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش آقای سرخه را به عنوان دبیر شورای ورزش شوش معرفی کرد و این کار مورد انتقاد سید ناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش واقع گردید که در این راستا تصریح نمود :« معمولا ریس تمام شوراها ( به جز شورای فرهنگ عمومی ) مستقیماً فرماندار شهرستان شوش است و رئیس دستگاه مربوطه به عنوان دبیر در جلسه حضور دارد ، اما امروز برای اولین بار مشاهده شد که شورای ورزش و جوانان  علاوه بر رئیس دستگاه ذیربط فرد دیگری را هم به عنوان دبیر معرفی می شود .

 

اما شوش نیوز با توجه به صحبت های رضا نجاتی درجلسه ی قبل این برداشت را کرد که چون به خاطر حجم کاری و تعداد نیروی کم اداره ی ورزش و جوانان و عدم حضور مسئولین در جلسات شورای ورزش که در سال 1394 برای سه بار متوالی کنسل گردید ، فردی به عنوان « منشی »  جهت اطلاع رسانی به دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی و همچنین پیگیری مصوبات جلسات تا به مرحله ی اجرا معرفی شود  .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست