04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۲۵2521

دومین جلسه ی شورای ورزش و اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:45 روز یکشنبه 25 تیرماه 1396 ، دومین جلسه ی شورای ورزش و اولین جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شوش مشترکا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ فرماندار شهرستان شوش در بخش اول سخنان خود را ، درنظرگرفتن یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان از اعتبارات شهرستان شوش به حوزه ی ورزش اختصاص داد و گفت : این اعتبارات در صورت تخصیص کامل برای « تعمیر و تجهیز سالن های نیاز به روشنایی ، کف پوش و یا سیستم سرمایشی و آبسرکن و همچنین ایجاد سالن های جدید و 5 زمین چمن فوتبال که در جلسه ی اول قول آن را داده بودم » به کار گرفته می شود .

وی در ادامه به خدمات و فعالیت های زنده یاد عبدالرضا لالوند رئیس فقید کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش پرداخت و در این خصوص عنوان نمود : زنده یاد عبدالرضا لالوند وقتی که در جلسات شورای ورزش حضور  داشت با جدیت و با حرارت پیگیر ایجاد فضاهای ورزشی ـ تفریحی و فرهنگی و از همه مهم تر به دنبال ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان بود و تا روزی که در قید حیات بود از این تلاش غافل نبود و از طرفی دیگر حلال مشکلات ورزشکاران و تیم های مطرح در بخش های مختلف بود و با این کارها محبوب جامعه ی ورزش بوده هست و خواهد بود .

مهندس رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش سپس به ایجاد فضاهای ورزشی در مناطق محروم تأکید نمود و اظهار داشت : من از رئیس اداره ی ورزش و جوانان انتظار دارم که به روستاهای محروم و همچنین حاشیه ی جنوبی شهر شوش رفته و نیازمندهای ایجاد سالن و یا زمین های چمن را شناسایی کرده تا بتوانیم ورزش محلات را در مناطق آسیب پذیر  خصوصا در دوماه باقیمانده ی تابستان مهیا نمائیم .


فرماندار شهرستان شوش سپس مدیریت بر امکانات موجود را توصیه کرد و خاطر نشان نمود : در می دانیم که یک سالن ورزشی در مجموع به 30 دستگاه سیستم خنک کننده نیاز دارد اما موجودی ما 20 دستگاه می باشد با آن 20 دستگاه مدارا کنیم و البته در نظر داشته باشیم با این گرمای شدید که روز به روز بیشتر خواهد شد و رطوبت هم به این گرما افزوده می گردد و چون صرفه جویی از آب و برق از وزارت نیرو نیز تأکید شده است ، لذا در ساعت پیک از هرگونه فعالیت ورزشی که علاوه بر بالا بردن مصرف آب و برق تأثیر مستقیم دارد و ممکن است سلامتی ورزشکاران را نیز به خطر بیاندازد اکیدا خودداری شود .

وی در ادامه به توجه ویژه جهت انتخاب مدیران سالن های ورزشی اشاره کرد و تصریح نمود : کسانی که به عنوان مدیر سالن های ورزشی انتخاب می شوند می بایست « علاوه بر این که ورزشکار باشد ، با سایر مدیران سالن ها تعامل داشته ؛ با اداره ی ورزش و جوانان هماهنگ بوده  برخورد خوب ی با ارباب رجوع داشته باشند و اولویت آنها  درآمد زایی نباشد و اگر هم درآمدی دارند برای رفع نواقص و مشکلات همان سالن و یا استخر» در نظر گرفته شود .

مهندس نجاتی  سپس اولویت اول در فصل گرما را  ، رسیدگی به استخر سرپوشیده ی شوش دانست و گفت : حال که قرار است در ساعات پیک فعالیت های ورزشی درسالن ها تعطیل شود ، قعطا بیشاز گذشته علاقه مندان به شنا بیشتر به استخر مراجعه می کنند لذا به خاطر شرایطی ایده آل در استخر و رفع نواقص از مبلغ اعتبارات اشاره شده 300 میلیون تومان به استخر شوش اختصاص داده خواهد شد .


فرماندار شهرستان شوش  تنها راه  رفع مشکلات  بعد از تأمین اعتبارات مورد نظر را کنار گذاشتن اختلاف نظرها و ایجاد تعامل بین اداره ی ورزش و جوان و هیئت های با سابقه ی زیاد دانست و در این خصوص اظهار داشت : با ایجاد همدلی و برقراری تعامل بین بخشداران ، دهیاران و شوراهای روستا ها ، در حالی که برای ایجاد هر زمین چمه فوتبال مبلغ 200 میلیون تومان  مورد نیاز است اما همین تعامل و اتحاد باعث شد که با 30 تا 40 میلیون تومان هر زمین چمن با بالاترین کیفیت احداث شود و در نتیجه در این بخش شهرستان شوش عنوان اول را در سطح استان خوزستان کسب نماید و اگر بخواهم چند زمین را معرفی کنم به زمین های « عمله سیف ـ کوی ابوذر غفاری ـ جریه سید راضی ـ روستای صالح داود و ... » اشاره می کند . لذا اگر بین اداره ی ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی تأثیرگذار تعامل برقرار نشود و اختلاف سلیقه ها بر طرف نگردد و بخواهیم سیاست را وارد ورزش کنیم ، اعتبارات  اشاره شده نه این که کافی نخواهد بود بلکه اگر کل اعتبارات شهرستان شوش را به بخش ورزش اختصاص دهیم باز کاری انجام نخواهد شد .


نجاتی سپس به وضوع جوانان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در بخش ساماندهی  امور جوانان  می بایست توجه ویژه ای به « اشتغال ـ تحصیل ـ ازدواج و مسکن » جوانان داشته باشیم و با ایجاد شرکت های تعاونی و کارآفرینی هم مشکل جوانان را برطرف کنیم و هم آمار بیکاری را کاهش دهیم .

وی خطاب به مسئولین دستگاه های دولتی و هم چنین نهادها و ارگان های انقلابی خاطر نشان نمود : در هر مکانی چه « مسجد ـ دانشگاه ـ خیابان ـ سالن های ورزشی یا هنری ارتباطات با جونوان نباید فراموش شود وظیفه ی ما مسئولین این است که این جوانان را مهیا نموده و مشکلاتشان را برطرف کنیم .

سپس رشید هدایتخواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان و دبیر شورای ورزش شهرستان شوش  به فعالیت های فصل تابستان اداره ی خود اشاره کرد و اظهار داشت : « فعال نمودن 3 مدرسه ی فوتبال و فوتسال  برای آقایان و بانوان ـ راه اندازی 3 مدرسه ی والیبال ویژه ی آقایان و بانوان ) ـ را اندازی یک مدرسه  هندبال برای بانوان ـ اخذ 5 مجوز برای ایجاد پنج باشگاه جدید التأسیس  و ایجاد دو ایستگاه دوچرخه سواری در پارک میراث و هفتم تیر  با 50 دستگاه دوچرخه از عمده ترین فعالیت های ما در فصل تابستان و اوقات فراغت است .


وی افزود : از ابتدای سال تا کنون در دو بخش دولتی و خصوصی توانسته اند 1900 نفر از ورزشکاران آقا و 480 نفر از بانوان را تحت پوشش بیمه ی ورزشی ببریم که در نوع خود نسبت به سال گذشته در چنین روزی آمار بهتری را نشان می دهد .

رئیس  اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش در پایان سخنان خود به یک تقاضا از شهرداری و یک یادآوری به اداره ی صنعت ، معدن و تجارت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : از بدو تأسیس سالن ورزشی حجاب تا کنون محوطه ی این سالن خاکی است و هر سال در فصل بارندگی ، گل آلود مشود و ورزشکاران را با مشکل مواجه می کند که انتظار دارم شهرداری شوش این محوطه را آسفالت نماید .


وی افزود : در جلسه ی گذشته رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ، قول مساعد داده بود که در صورت تأمین زمین دو زمین چمن مصنوعی را ایجاد نمود تا یکی از زمین ها برای استفاده اصناف و یکی دیگر برای استفاده ی عموم مردم مورد استفاده قرار گیرد ، اما تاکنون پیگیر این موضوع نشده است .

شریف احمدی رئیس هیئت ورزش بیماران شهرستان شوش  ضمن اشاره به زحمات زنده یاد عبدالرضا لالوند رسیدگی به زمین خاکی فوتبال در زیبا شهر را مطرح کرد و تصریح نمود :  در جاده ای که به یادمان شهدای فتح المبین را دارد ، جنب اداره ی محیط زیست پارکی به نام نور وجود دارد که از نظر فضای سبز مشکلی ندارد اما در کنار این پارک یم زمین خاکی بلااستفاده وجود دارد و بارها راهیان نور و مهمانان نوروزی ساعاتی را برای استراحت از این پارک استفاده کرده اند و اگر شهرداری نسبت به تسطیح و نصب دو عدد تیرک دروازه در این زمین خاکی اقدام کند با توجه به این که این منطقه در حاشیه ی شهر قرار دارد شاید  مشکل ورزش این منطقه  بر طرف شود .


سرخه رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان شوش از نیروی انتظامی گله مند بود و در این راستا اظهار داشت : هر چند نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در شهرستان شوش تلاش قابل توجهی دارد اما موتورسوران ما که از موتورهای کراس450 استفاده می کنند و بارها در خیابان های شهرهم  در حال تردد بوده اند ، متأسفانه مورد بی مهری نیروی انتظامی قرار گرفته و بارها شبانه موتورها را از خانه بیرون آورده و توقیف نموده اند . لذا از فرماندار ورزش دوست شهرمان این انتظار را دارم که به نیروی انتظامی بگوید ما موتورسواران را نیز همچون سایر اقشار جامعه مورد لطف خود قرار داده و به جای توقیف ، امنیت را برایمان مهیا نمایند .


وی در پایان  برای تکمیل پیست موتور سواری شهرستان شوش عنوان نمود : سال گذشته به همت اداره ی ورزش و جوانان و با همکاری شهرداری شوش بخش قابل توجهی از پیست موتورسورای مهیا شد ، اما این به دور از انصاف است که هر کاری داشته باشیم  کانون توجه ما به طرف شهرداری باشد لذا از اداره ی راه و شهر سازی که نماینده  آن اداره در جمع ما حضور دارد تقاضا دارم که به مدت سه روز یک دستگاه گریدر و یک دستگاه کمپرسی را برای تکمیل پیست در اختیارما بگذارد .

رقیه محمودی  سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش برای رفع مشکل بیکاری جوانان ورزشکار تشکیل شرکت های تعاونی را پیشنهاد داد و گفت : تأسیس شرکت های تعاونی به صورت گروهی  می تواند علاوه بر رفع مشکل بیکاری ، درآمدزایی خوبی برای آنها داشته باشد و حتی هیئت های ورزشی هم می توانند برای خودکفا شدن شرایط را برای خود فراهم و با مراجعه به علیمحمد خردمند که خود از مسئول تعاون گران ما است راهنمایی های لازم را به دست آورند .


وی برای برطرف نمودن بخشی از هزینه های ورزش شوش به تبصره ی 2 از ماده ی 38 قانون  مالیات بر ارزش افزوده وزارت ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و تصریح نمود : این تبصره می گوید : « در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقاء مهارت و سلامت کارکنان خود مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کرده و یا در این خصوص هزینه نمایند، با اعلام وزارت کار و اموراجتماعی می توانند ده درصد (۱۰%) عوارض موضوع بند (الف) این ماده را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد نمایند، در صورت تأیید هزینه های مزبور توسط سازمان امور مالیاتی کشور، وجوه مربوط قابل تهاتر یا استرداد حسب مقررات این قانون خواهد بود.» لذا ما می توانید با تشکیل جلسه ای مشترک با اداره ی ورزش و جوانان در این راستا تفاهم نامه ای را تنظیم نمائیم ، چون به هر جهت اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فعالیت در ورزش کارگری را نیز در دستور کار خود از سال ها قبل داشته و دارد .

مهندس غلامعباس کرد معاون شهرداری شوش نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی زنده یاد عبدالرضا لالوند عنوان نمود: لالوند خیلی به ورزش بها می داد  و می گفت :« زمانی من خوشحال می شوم که در راستای ورزش برای شوش و جوانان کاری انجام شده باشد . » وی در این چهار سالی که به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی فعالیت داشت 60 ملیون تومان از درآمد شهرداری را صرف و جذب امورات ورزشی ، فرهنگی و هنری شوش نمود .

وی در ادامه به مصوبه ی جلسه ی قبل در مورد احداث دو زمین چمن منصوعی توسط اداره ی صنعت ، معدن و تجارت اشاره کرد و اظهار داشت : زمین ها آماده هستند و من انتظار داشتم که رئیس اداره  صنعت ، معدن و تجارت پیگیر پیشنهاد مصوب شده ی خود می شد تا هر چه زودتر مرحله احداث این دو چمن آغاز گردد .

مهندس کرد در پایان از تسطیح و نصب تیرک دوازه برای زمین خاکی فوتبال جنب پارک نور و هم چنین آسفالت محوطه ی سالن حجاب خبر داد و گفت این دو پروژه در اولین فرصت توسط شهرداری اجرا خواهند شد .

نماینده ی اداره ی راه و شهرسازی نیز قول مساعدت داد که نسبت به تکمیل پیست موتورسواری شوش اقدامات لازم را به عمل آورد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست