04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۲۰۱2391

از غضنفر جودی به عنوان چهره ی ماندگار کشتی شوش تجلیل به عمل آمد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا فلاحتی

روز جمعه 1 اردیبهشت 1396ساعت 18 با ایده ی جوانی جویای نام به نام مصطفی رحیم خانی و به همت اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش  از غضنفر جودی به عنوان چهره ی ماندگار شوش تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ؛ این مراسم که بنا به تقاضای پدر کشتی این دیار در سالن کشتی جهان پهلوان تختی شوش برگزار شد ، سید حسین مرعشیان رئیس هیئت کشتی استان خوزستان ـ رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان ـ مظفر شیرزاد رئیس هیئت کشتی شهرستان شوش ، استاد حسین ذبیح ، جمعی ازاعضای شورای اسلامی شهر و کشتی گیران دهه ی 50 تا 90 حضور داشتند .

رشید هدایت خواه به عنوان برگزار کننده ی این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت : در برگزاری این مراسم «دکتر حمید بنی تمیم نایب رئیس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ، دکتر سید حسین مرعشیان رئیس هیئت کشتی استان خوزستان ، مهندس سعید مهر پرورنایب رئیس شورای اسلامی و عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر »نهایت همکاری و همیاری را با ما داشتند که جا دارد نهایت قدردانی را از همه ی آنها به عمل آورم .


 استاد حسین ذبیح بانیان برگزاری این مراسم را تحسین کرد و گفت : من نه کشتی گیرم و نه شناخت عمیقی روی غضنفر جودی پدر کشتی این دیار کهن دارم ، اما وقتی می بینم این پیر استوار شاگردانی نظیر « دکتر حمید بنی تمیم نایب رئیس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی  ـ دکتر سید حسین مرعشیان رئیس هیئت کشتی استان خوزستان و عضوی هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور ـ رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش ـ امیر بنی تمیم ـ برادران مظفر و مسلم شیرزاد ، برادران شاپور و زنده یاد کورش زارع ـ برادران عزت، عظیم و عزیز ناقوسی ـ امیر قاری ـ رضا کلهر ـ امین دیناروند و.... » تحویل جامعه داده که همه پهلوان از نظر ورزش و آقا از نظر ادب ، معرفت و تربیت اجتماعی و نخبه از نظر علم ، تحصیلات و جایگاه هستند ، به خود که یک شوشی هستم افتخار می کنم و شوش آنقدر برای من ارزش دارد که اگر کلید شهرهایی نظیر نیویورک و پاریس را به من بدهند به اندازه ی وجبی از خاک شوش برایم ارزشی ندارند .


وی در ادامه گفت : احترام گذاشتن به«معلم ـ مربی ، مدرس و استاد » و در مجموع کسی که در هر زمینه ای چیزی را به ما بیاموزد چه در « ورزش باشد و یا کارهای فرهنگی و هنری و حتی علمی » بر ما واجب است حتی اگر آن استاد از نظر تحصیلات از ما پائین تر باشد .

دکتر سید حسین مرعشیان رئیس هیئت کشتی استان خوزستان ، ابتدا از مصطفی رحیم خانی که این ایده در ذهنش خطور کرد تشکر نمود و سپس  از اداره ی ورزش و جوانان قدر دانی نمود و خاطر نشان نمود : هر چند برگزاری مراسمی تحت عنوان تجلیل از چهره های ماندگار کشتی شوش یعنی استاد گرانقدر غضنفر جودی خیلی جلوتر از این می بایست برگزار شود اما تلنگری که مصطفی رحیم خانی به ما زد ما را بر آن داشت که دور هم جمع شویم و این مراسم را در اول اردیبهشت 1396 برگزار کنیم و من به رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش که خود نیز یکی از شاکردان استاد فغضنفر جودی بوده است  این پیشنهاد را می دهم که هر ساله در اول اردیبهشت برای تجلیل از پیشکسوتان ورزش تحت عنوان تجلیل از چهره های ماندگار ورزش شوش برگزار نمود و هر سال از چند نفر ولو با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد و ما هم  حمایت و پشتیبانی خود را به عمل خواهیم آورد .


وی در ادامه گفت : من امروز به عنوان یکی از شاگردان استاد جودی ، حاوی تقدیر نامه ای هستم که به امضاء خادم رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی رسیده و در کنار آن هدیه ای هم از طرف دکتر حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی و من نه به عنوان رئیس هیئت کشتی خوزستان بلکه همچنان به عنوان شاکرد پدر کشتی شوش هستم در این مراسم حاضر شده ام .

مرعشیان در پایان به یکی از خاطرات خود در کشتی های بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت : در وزنی که من کشتی می گرفتم ، کشتی گیران به نامی در سطح جهان حضور داشتند و یکی از آنها دارنده مقام اول و دوم مسابقات جهانی و عنوان در کشتی المپیک بود ـ این کشتی گیر وقتی که سه رقیب را با ضربه ی فنی شکست داده بود در قرعه ی چهارم رو در روی من قرار گرفت و مرا هم در سه وقت سه دقیقه ای یعنی 9 دقیقه توانست با نتیجه ی 1 بر صفر شکست دهد  ـ حال من از طرفی ناراحت بودم که چرا شکست خوردم و از طرفی مانده بودم که جواب استاد جودی را چه بدهم ـ چون هر وقت هر کدام از شاگردانش می باخت وی را مورد غضب خود قرار می داد ، اما نیم ساعت گذشت تا این که به 2 ساعت بعد از کشتی که رسیدیم از غضب استاد خبری نبود ، لذا خودم پرسیدم استاد مثل این که مرا مورد غضب قرار ندادی ؟ گفت :« وقتی کشتی گیر حریف آمد و دست مرا فشار داد  و هنوز هم از آن فشار دستم درد می کند مانده ام که چطور این 9 دقیقه در مقابل این کشتی گیر دوام آوردی و ضربه ی فنی نشدی و فقط با یک امتیاز شکست خوردی ؟» این را که گفت خیالم راحت شد . و این خاطره هیچ وقت از ذهنم خارج نمی شود .


از دیگر برنامه های این مراسم می توان به اجرای «ورزش زورخانه ای توسط باشگاه زورخانه ی حضرت دانیال نبی(ع) ـ خوانش شعر آئینی توسط مصطفی رحیم خانی ـ اجرای کلیپ 22 دقیقه ای از زندگی نامه و خاطرات استاد غضنفر جودی و تجلیل از این چهره ی ماندگار » نام برد .

 

 


تحلیل شوش نیوز :

در حالی که مجری مراسم در پایان حتی از خودش تشکر و قدردانی نمود ، اما از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی که تریبون و پرچم را برای  این مراسم به رسم امانت داده بود و هم چنین مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیل شوش نیوز که در انتخاب نام« تجلیل از چهره ماندگار» و حضور در جلسات و همکاری  به عنوان مشاور هنری همکاری داشت نه نامی برده شد و نه از تشکر بایبت همکاری خبر بود . ضمنا در حالی که رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان و عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر به صورت جداگانه هدایایی به غضنفر جودی اهدا نمودند ، نامی از آنها هم برده نشد ، هرچند این مجری در واقع اولین تجربه اش بود لذا گفتن این تحلیل برای کسب تجربه در گام های بعدی به شمار می آید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست