05052024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۲۰۵2232

همایش پیاده روی خانواده در شوش برگزار شد

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ عباس کرم الهی

به همت  واحد امور توسعه ی پیشگیری بهزیستی و با همکاری مؤسسه ی خیریه ی راه زندگی ، همایش پیاده روی خانواده با شعار « پیشگیری از اعتیاد ، ویژه ی عموم مردم » روز پنجشنبه 5 اسفند1395 ساعت 10 صبح همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در این مراسم که بیش از 100 نفر از اعضای هیئت کاراته ، هیئت اسکیت ، هیئت ورزش همگانی ، گروه تئاتر اندیشه و جمعی از اعضای مؤسسه ی خیریه ی راه زندگی ، کانون ترک اعتیاد معجزه و مرکز اقامتی درمانی اعتیاد دانیال شرکت کرده بودند و پیشاپیش آنها ، سروان علیرضا ایمانی جانشین فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج ، عبدالرضا لالوند رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش ، رامین کیانی رئیس اداره ی بهزیستی ، روح اله سلیمانی مقدم مسئول روابط عمومی اداره ی ورزش و جوانان و رضا معتمدی رئیس هیئت ورزش های همگانی پیاده روی می کردند ، برعکس دوره های قبل که از پارک میراث پیاده روی ها شروع می شد ، این بار از میدان شهدای هفتم تیر آغاز و با برگزاری مراسمی در پارک میراث خاتمه یافت .

در مراسمی که برای این همایش تدارک دیده شده بود ، ابتدا ورزشکاران هیئت کاراته به حرکات نمایشی خود پرداختند ، مقامی کارشناس مرکز بهداشت شوش کتاب و بروشورهای مربوط به « راه های پیشگیری از ایدز ، ورزش بهترین راه برای سلامتی کودکان » را بین حاضرین در همایش توزیع نمود و سپس مؤسسه ی خیریه ی راه زندگی ومرکز اقامتی درمان اعتیاد دانیال  بروشورهای خود را بین شرکت کنندگان در پیاده روی پخش کردند .


 

در ادامه عباس کرم الهی سرپرست گروه نمایش اندیشه یکی از گروه های ثبت شده در مرکزهنرهای نمایشی کشور در مورد اجرای نمایش گفت : طبق مصوباتی که قبلا در جلسه ای که در فرمانداری برگزار شده بود ، قرار بر این شد که نمایش خیابانی مکافات نوشته و کار اینجانب در این همایش اجرا شود اما چون امیدرضا چنانی یکی از بازیگران نمایش مذکور به خدمت سربازی رفته و یکی دیگر از بازیگران به خاطر حضور در دانشگاه آن هم خارج از استان قادر به حضور نبودند لذا بر آن شدم که یک نمایش خیابانی با دو بازی را به نام « رهایی »  نوشته ی خود را انتخاب کردم و امروز به جای هر دو بازیگر ایفای نقش خواهم داشت .


موضوع نمایشی که عباس کرم الهی بازی کرد در مورد جوانی بود که گرفتار یک دوست ناباب شده بود و با دعوت آن دوست ناباب به استعمال سیگار گرایش پیدا کرده و با گذشت زمان به انواع مواد مخدر گرفتار شده و وقتی که آهی ندارد که با ناله ی آن سودا کند و ساقی دیگر به وی گره بسته نمی دهد با راهنمایی مردم عزم خود را عزم می کند و برای رهایی از اعتیاد به مرکر اقامتی درمانی اعتیاد دانیال رفته و پس از مدتی پاک به جامعه بر می گردد .


 

بخش پایانی این همایش برگزاری قرعه کشی بود که اداره ی بهزیستی برای نفر اول یک دستگاه دوچرخه و برای نفرات دوم تا ششم پنج جایزه ی 500 هزار ریالی در نظر گرفته بود ، اما وقتی که بردیا آریانفر مجری برنامه دیگر مسئولین را دعوت به مساعدت نمود ؛ آموزش و پرورش 2 هدیه ی 500 هزار ریالی ،  شورای شهر ، هیئت ورزش های همگانی ، مؤسسه ی خیریه  ی راه زندگی که یکی از بانیان برگزاری همایش بود و کانون ترک اعتیاد معجزه هر کدام  5 جایزه ی 200 هزار ریالی را تقبل نمودند و در نتیجه به 26 نفر به قید قرعه جوایزی اهداء شد و جایزه ی ویژه ی این همایش به مسعود آل کثیر رسید .


 

شایان ذکر است در برگزاری این همایش  فرمانداری ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، نیروی انتظامی ، پلیس راهور ، ناحیه ی مقاومت بسیج، اداره ی ورزش و جوانان و اداره ی آموزش وپرورش همکاری داشتند .

از نکات قابل توجهی که می توان به آنها اشاره کرد :

1 ـ غلامرضا خلیلی به عنوان مسن ترین شرکت کننده به قید قرعه یکی از برندگان شناخته شد .

2 ـ رامین کیانی رئیس اداره ی بهزیستی در پایان برنامه و در بخش تقدیر و تشکرها فقط از کانون ها و مؤسسات تحت پوشش اداره ی خود تشکر کرد .


3 ـ به هنگام دعوت مسئولین به جایگاه جهت قرعه کشی ، روح اله سلیمانی مقدم مسئول روابط عمومی اداره ی ورزش و جوانان از قلم افتاد که آثار خستگی در چهره ی ایشان مشهود بود .

4 ـ در این همایش یک خانواده ی 7 نفر  ، کلاً در قرعه کشی برنده شدند که در نوع خود کم نظیر است .

5 ـ دختر خانمی 17 ساله با چهار اسم گوناگون  برنده اعلام شد که دوبار آن بدون ماسک و دوبار دیگر بی ماسک به جایگاه رفت و جوایز خود را دریافت کرد .

6 ـ در بنر اول که  چاپ کرده و در دنیای مجاز به اشتراک گذاشته بودند به جای 5 اسفند ـ 25 اسفند نوشته شده بود و شاید کمی استقبال از این همایش که برای اولین بار جایزه ای ارزنده به نام یکدستگاه دوچرخه داشت همین اشتباه نوشتن تاریخ برگزاری باشد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست