05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۰۶2764

مانور پدافند غیر عامل در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:45 روز شنبه 6 آبان ماه 1396 به مناسبت آغاز هفته ی پدافند غیرعامل ، مانوری به همت جمعیت هلال احمر ، نیروی انتظامی و اداره ی آب شهری با محوریت « جلوگیری از آلوده نمودن آب آشامیدنی » در یکی از تأسیسات اداره ی آب شهری مقابل پارک میراٍث برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستان شوش در جلسه ی قبل از اجرای  مانور که در جمعیت هلال احمر برگزار شد به شعار سال پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت : امسال از ششم تا دوازدهم آبان ماه 1396هفته ی پدافند غیرعامل با شعار « پدافندغیرعامل،حصول اطمینان از مصونیت وآمادگی کشور» نامگذاری شده است و به لحاظ اهمیتی که این موضوع دارد، برنامه های جامعی پیش بینی و ابلاغ شده است .

آل کثیر اطلاع رسانی  در این زمینه را امری ضروری دانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : وقتی مفام معظم رهبری برای مقابله با  دشمن  ؛ پدافند غیر عامل  را توصیه می فرماید ، بر ما واجب است که پدافند غیر عامل را به عنوان یک فرهنگ عمومی اطلاع رسانی کنیم تا بین مردم نهادینه شود .

وی با بیان این که پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است، اظهار داشت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند  در حالی که پدافند عامل نظیر « سیل ـ زلزله ـ صاعقه و ... » فقط نهادهای مرتبط را در بر می گیرد .

معاونت فرمانداری شهرستان شوش سپس به تاریخچه ی تأسیس پدافند غیر عامل اشاره کرد و تصریح نمود : به فرمان مقام معظم رهبری  ؛ پدافند غير عامل از سال 1386 با عنوان مشاور استاندار فعاليت خود را آغاز و بر اساس دستور العمل ارسالي از سوي سازمان پدافند غير عامل كشوردر سال 1387 با تأييد دبير كميته دائمي پدافند غير عامل در وزارت كشور در قالب دبير پدافند غير عامل در سطح استان و زير مجموعه معاونت سياسي امنيتي استاندار و شوراي پدافند غير عامل به رياست استاندارمحترم شروع به كارنمود . سپس از سال 1391 باتأييد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور اداره كل پدافند در سطح استان به صورت رسمي تشكيل گرديد.

آل کثیر افزود: باید دقت داشته باشیم که اگر دستگاهی در ارتباط با پدافند غیرعامل وظایف خود را به‌خوبی انجام ندهد ممکن است با مشکل روبه‌رو شویم، به همین دلیل دستگاه‌ها باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه و خاص داشته باشند.

سپس سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شوش ضمن قدردانی از  مسئولین به خاطر  حضور در این مانور گفت :  ما باید  به  توصیه ی مقام معظم رهبری که می فرماید ؛ « پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود » لذا  می بایست هم برای مقابله با جنگ نرم آمادگی صد در صد  داشته باشیم و هم زمانی که دشمن  جاسوسانی را پرورش می دهند تا به قصد آسیب رساندن وارد کشور شوند آمادگی همیبشگی  داشته باشیم .

وی در ادامه به نحوه ی برگزاری مانور اشاره کرد  و تصریح نمود : ما دو نفر را به یکی از تأسیات اداره ی آب فرستاده ایم تا به هر ترفندی وارد آن تأسیسات شده و با استفاده از پودر آب بخشی از شهر را آلوده کند  ، حال اگر ضریب هوشیاری نگهبان به حدی بالا باشد که اگر کارت شناسایی مأمور ما را ببیند اما با این وجود به مافوق خود گزارش دهد در واقع در آمادگی کامل به سر می برد و آب به این راحتی آلوده نخواهد شد .


شایان ذکر است در این موقع اطلاع داده شد که دو نفر مشکوک به تأسیسات آب آمده اند و اکیپ پدافند غیر عامل شامل « امدادگران جمعیت هلال احمر ـ نیروی انتظامی ـ فوریست های پزشکی 115 ـ آتش نشانی و محیط زیست» به محل اعزام شده و دو نفر را دستگیر نموده و پس از اطمینان از آلوده نشدن آب  آشامیدنی   به ادارات خود بازگشتند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست