05032024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۶۱۶1837

ششمین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش با محوریت پیگیری 220 پروژه ی اشتغالزایی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 9:30 صبح ، ششمین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش با محوریت پیگیری 220 پروژه ی اشتغالزایی در 220 روستای سه بخش « مرکزی ـ فتح المبین و شاوور» در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

در این جلسه سید ناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته ی ازدواج و هفته ی تعاون به چهار طرح توجیهی به شرح زیر اشاره کرد و گفت :

 

1 ـ طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای  در زمینی به مساحت 300 متر مربع  با ظرفیت تولید کمپوست 25 تن در هر دوره ، کل سرمایه گذاری 3 میلیارد و 248 میلیون ریال ـ محل اجرای طرح بخش شاوور  ـ تسهیلات درخواستی این طرح 2 میلیارد ریال که اشتغال 25 نفر سرپرست خانوار را به صورت مستقیم و 15 نفر را به صورت غیر مستقیم تأمین می کند .

 

2 ـ طرح توجیهی عرصه ی پرورش  و پرواربندی گوساله در زمینی به مساحت 2000مترمربع با ظرفیت 50 رأس گوساله ی پرواری ، کل سرمایه گذاری 7 میلیارد و 716 میلیون ریال ـ محل اجرای طرح بخش شاوور  ـ تسهیلات درخواستی این طرح 2 میلیارد ریال با اشتغال 25 نفر سرپرست خانوار به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیر مستقیم را تأمین می کند .


 

3 ـ طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی ؛ تولید و بسته بندی سبزیجات خشک با ظرفیت بسته بندی 1200تن در سال انواع سبزی خرد شده ـ محل اجرای طرح در تمام روستاهای بخش فتح المبین  ـ سرمایه گذاری کل طرح 9 میلیارد و 673 میلیون ریال و 878 میلیون ریال درخواست تسهیلات داشته و برای 34 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی دارد .

 

4 ـ طرح توجیهی تولید « مربا ، ترشی و خیار شور » ـ محل اجرای طرح در روستاهای بخش مرکزی ـ کل سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال است که سهم تسهیلات آن یک میلیارد و چهل میلیون ریال است و در صورت اجرا برای 25 نفر سرپرست خانوار به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند .

 

وی افزود : این طرح های توجیهی در صورت تأیید اداره ی جهاد کشاورزی و مشخص شدن زمین و روستا یا روساهای مورد نظر به استان ارسال شده تا پس از تصویب نهایی اقدام به تأسیس شرکت های تعاونی با ذکر نام های مشخص شود .


 

فرماندار شهرستان شوش ضمن خوش آمدگویی به  اعضای شورای اشتغال و جمعی از مدیران شرکت های تولیدی و صنعتی و جمعی از تعاونگران و تلاشگران عرصه تعاون اظهار داشت :  امروزه تعاونی شیوه‌ای اقتصادی، اخلاقی و انسانی برای رشد « اقتصادی ، تولید اشتغال و توسعه اجتماعی » است. ایران امروز، هم زمان به هر سه مقوله نیاز دارد چرا که در شرایط کنونی معضل بیکاری، می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را گسترش دهد اما با این وجود نباید انتظار داشت که شرکت های تولیدی و صنعتی بیش از ظرفیت خود اقدام بهجذب جویندگان کار کنند چون اگر به این روال پیش رود بی شک مدیران قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نخواهند شد لذا اگر بخواهند حقوق کارکنان خود را تأمین کنند می بایست از خذید مواد اولیه ی تولید خود بکاهند و این یعنی به تدریج کارخانجات رو به انحلال و تعطیلی کشیده می شود ، در نتیجه می بایست به افزایش شرکت های تعاونی ، شغل های خانگی و کارگاه های زود  بازده و بعضاً به فکر احداث شرکت های جانبی توسط شرکت های مادر باشیم .

 

در ادامه مؤذنی مدیر امور اداری و پرسنلی گروه صنایع کاغذپارس ضمن تقدیر و تشکر از حمایت فرماندار شهرستان شوش از شرکت های تولیدی و صنعتی به انتقاد از رئیس اداره ی تعاون ، کار ورفاه اجتماعی شهرستان شوش پرداخت و در این راستا اظهار داشت : در ابتدا از رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوشعذرخواهی می کنم و فرصت را مناسب می بینم که اگر نقدی و انتقادی به ایشان دارم در جلسه ی شورای اشتغال مطرح کنم تا شاید این مشکلات برطرف شود .

 

وی افزود : در مجموع با کارکنان رسمی ، قراردادی و پیمانکار و توجه به 30 نفر اخیر که از طرف کاریابی به ما معرفی شده اند 1000 نفر شاغل در گروه صنایع کاغذپارس داریم وبا توجه به این که ما در گروه شورای اسلامی کار داریم ، اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به صورت مستقیم با کارکنان در مورد اجرای طرح طبقه بتدی و ... وارد گفت وگو می شود و از آنها می خواهد که چنانچه حقی از آنها پایمال می شود به این اداره ی مراجعه کنند در حالی که کارکنان ابتدا می بایست به شورای اسلامی کار که توسطخودشان انتخاب شده اند مراجعه نموده و در صورتی که به نتیجه ای نرسند به اداره ی کار مراجعه نمایند .

 

وی افزود : ما ازبین این مجموعه ی 1000 نفری با 999 نفر اصلا مشکلی نداشته و نداریم به جز یک نفر که تا کنون 17 بار به کمیته ی انضباطی گروه فرا خوانده شده و در حالی که تا آستانه ی اخراج رفته است رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش بازگشت به کار آن رامجدداً به ما ابلاغ کرده است و این ممکن است در آینده مشکلات دیگری را برای ما و شهرستان به وجود آورد .


 

سید ناصر حسینی رئیس رئیس اداره ی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در پاسخ به این انتقاد در جمله ای کوتاه عنوان نمود : ملاک ما اجرای قانون کار است و اگر کارگری از کارفرما برای اخراج از محل کار شکایت کند آن هم کارگری که رسمی است موظف به رسیدگی به شکایت کتبی آن را داریم  لذا به خاطر این که کانون یک خانواده متلاشی نشود بازگشت به کار آن را صادر خواهیم کرد که اگر این کار را انجام ندهیم همان کارگر شکایت ما را به مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری خواهد نمود که باز به همان بازگشت به کار منجر خواهد شد و اگر گروه صنایع کاغذپارس که مدعی است 17 بار کارگری را به کمیته ی انضباطی معرفی نموده اگر مورد حاد و خاصی دارد این از عهده ی ما خارج بوده و جهت رسیدگی می بایست در دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی تشکیل پرونده داده شود و اگر حکم بر اخراج باشد ما موظف به اجرای آن خواهیم بود .


 

مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش نیز ضمن حمایت از اجرای قانون کار به صورت صد درصد  از رئیس اداره ی کار شهرستان شوش خواستار رسیدگی بیشتری در این مورد شد .

 

موضوع بعدی که در این جلسه به آن پرداخته شد ، نقد رئیس اداره ی بهزیستی به بانک ها  به منظور عدم پرداخت تسهیلات بانکی بود که در این خصوص  کیانی تصریح نمود : در صدد هستیم که به مرور زمان مددجویان را از پوشش خارج نموده و با پرداخت تسهیلات بانکی جهت اشتغال ، آنها را مستقل کنیم اما مدیران بانک ها و خصوصاً بانک ملی وقتی  این مددجویان را معرفی می کنیم به آنها می گویند می بایست ضامن داشته باشیم آن هم از کارکنان بانک ملی باشد و موردها به من گزارش شده که کارکنان بانک هم به خاطر این که این اشخاص تحت پوشش می باشند حاضر به ضمانت آنها نمی شوند و در نتیجه دست از پا درازتر برگشته و از مستقل شدن نا امید می شود .

 

دیناروند رئیس بانک ملی شهرستان شوش ، دغدغده ی خود را بازگشت اقساط تسهیلات بانکی عنوان نمود و در این خصوص تصریح نمود : ما دوست داریم که سفره ی این مددجویان رنگین شود و روی پای خود بایستند اما اگر بدون ضامن ما بخواهیم تسهیلات را در اختیارشان بگذاریم ، اداره ی بهزیستی رسماً ضمانت آنها را خواهد داد که در صورت عدم توان پرداخت اقساط توسط دریافت کننده ی وام طرف حسابمان اداره ی بهزیستی باشد ؟ و در واقع این تنها راهی است که به نظرم می توان این مشکل را مرتفع نمود در غیر این صورت مدیر کل ما اگر قادر به پرداخت اقسام نباشیم ما را از کار بیکار نموده و آن وقت ما جوینده ی کار خواهیم شد .

 

فرماندار شهرستان شوش برای رفع این مشکل رو آوردن مددجویان را به اشتغال خانگی دعوت نمود و با اشاره به تسهیلات بانکی بدون بهره گفت : اگر مدجویان بهصورت مشارکت بتوانند مکانی را برای ایجاد اشتغال خانگی مهیا کنند ما زمینه ی دریافت وام از مرکز استان را فراهم خواهیم کرد و تنها ضمانت آنها برای پرداخت قسط کارت یارانه است به این صورت که اگر اقساط پرداخت نشد بانک بتواند یارانه ی ماهیانه ی آن خانوار را برداشت نماید .

 

درپایان مهندس نجاتی در جمع بندی کلی از اعضای شورای اشتغال خواست تا در جلسه ی بعدی نتیجه ی اطلاع رسانی به روسائیان در در راستای ایجاد فرصت های شغلب خانگی و زود بازده مطرح کنند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست