05062024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۰۵1471

تابلوی عزل و نصب مدیران برای نمایندگان مجلس تابلوی ورود ممنوع است!

محمد محمدی(صاحب)

بهمن ماه نود و چهار جاری الامور فلسفه صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس حوزه شهرستان با منشاء آخرین شورای محترم نگهبان به غایت خواهد انجامید اما جای نکته ای ناگفتنی باقی است که نمایندگان فعلی مجلس در کلیه ی شهرستان های کشور قطعا از بررسی های ظریف و رندانه ی شورای نگهبان بی بهره نخواهند بود فلذا در هیچ امری منهای آنچه که قانون برای ایشان پیش بینی نموده است دخالت و ورود ننمایند. تابلوی عزل و نصب مدیران برای نمایندگان مجلس تابلوی ورود ممنوع است!

 

 

 

 

متاسفانه اخیرا گفت و گویی در اهواز با اندیشمندان و تحصیل یافتگان حوزه مدیریت در شهرستان و استان خوزستان داشتم. برخی از نمایندگان محترم مجلس در همین محدوده های خودمان نزدیکان و اقارب ذی نفع خود را در برخی پست های سازمانی و ادارات مثل پازل می چینند. نمایندگان مجلس به موستوجب آنکه نمایندگان جمعیت کثیری می باشند و وظیفه ی اصلی ایشان قانون گذاری است در وزارت خانه های جمهوری اسلامی ایران می توانند وزرا محترم را ملاقات کنند و یا برای مدیر کل ها و مدیر عاملان شرکت های دولتی و خصوصی چهره هایی شناخته شده هستند ، اما نکته آنجاست که امروز ما نمی بایست عملکرد خارج از نوبت نمایندگان محترم مجلس که قانون آن را ممنوع اعلام نموده است نادیده انگاریم.

 

از این رو نمی بایست نمایندگان محترم مجلس مثلا یک متخصص رادیولوژی را هم کلام سیاسی خود در آورده و از او به شرط مطیع بودن و فرمانبرداری مدیر عامل شرکتی دولتی یا خصوصی یا رییس  اداره یا معاون مدیر کل در محدوده ی خود بنماید. پزشک می بایست  طبابت بکند و مدیر میبایست مدیریت! امروز بزرگترین خیانت ناخواسته ی نمایندگان محترم مردم در مجلس بر کرسی و صندلی نشاندن درس ناخوانده ها و کار نادانسته های عرصه ی مدیریت در منطقه است!

 

مدیران تحصیل کرده ی منطقه بسیار از عملکرد غیر منطقی برخی نمایندگان محزون می باشند چرا که ایشان درست مدیریت را گذرانده اند و مدیر هیچ کجا نیستند!

 

برخی نمایندگان مجلس با نفوذ غیر قانونی برای بر مسند نشاندن نزدیکان و وابستگان خود در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی دست و بال تصمیم گیرنده ی آنهایی که می بایست لیاقت مدیران را تشخیص بدهند بسته نگاه داشته اند.

 

 در منطقه برخی از نمایندگان در چیدمان و انتصاب مدیریت اجرایی دستگاه های دولتی دخالت مستقیم و غیر مستقیم داشته اند و بدبختی این است که این دخالت غیر‌قانونی به شکل یک سنت در ذهن و زبان مردم جا باز کرده است!

 

هیچ‌کس با استفاده از نظرات مشورتی نمایندگان مخالف نیست و این کار می‌تواند مفید باشد، اما متاسفانه این دخالت‌ها و اعمال نظرها در چیدمان مدیران استانی موجد حق شده است! و اگر در چیدمان‌ها دیدگاه نمایندگان لحاظ نشود! شکایت از عدم اعمال نظر را به همراه خواهد داشت!

 

 بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انتصاب مدیران استانی،‌ روسای سازمان‌ها و ادارات یک استان، از وظایف ذاتی قوه مجریه و دولتی است. برای همین ورود مقامات قوای مقننه همانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این چیدمان، خلاف اصل "تفکیک قوا" و تجاوز به حدود صلاحیت قوه مجریه است! در قانون اساسی اصل۵۷‌، به صراحت اصل "تفکیک قوا" را پذیرفته است! بر همین اساس به لحاظ قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق دخالت در انتصابات استانی را ندارند! متاسفانه برخی ازنمایندگان اصل همکاری قوا را بادخالت درقوا جابه‌جا گرفته‌اند!

 

مردم می بایست بدانند که امروز وظایف نمایندگان محترم در مجلس در دو کاراکتر خلاصه می شود هر گونه فعالیتی منهای آنچه که قانون در شرح وظایف نمایندگان مجلس پیش بینی کرده است دقیقا خلاف قانون و یحتمل از برای مردم نخواهد بود؛

 

اولا: قانون‌گذاری در صحن مجلس و مشارکت در مباحث مجلس برای تصویب قانون.

 

ثانیا: نظارت و بررسی در کار سایر قوا برای استیفای حقوق ملت.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست