05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۸1694

دکتر نوری گفت : مذاکرات سازش فرانسوی توطئه اعراب صهیون برای تامین شرایط ظهور داعش به شکلی متفاوت است

نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس ضمن نکوهش حامیان مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی گفت: مذاکرات سازش فرانسوی توطئه اعراب صهیون است تا منافع نامشروع تل آویو در شرایط ظهور داعش به شکلی متفاوت تامین شود.

 

سیدراضی نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تقبیح نشست سازش رژیم صهیونیستی در پاریس گفت: مذاکرات سازش در جهت مشروعیت بخشیدن به رژیم نامشروع اشغالگران قدس توطئه ای است که از سال ها پیش آغاز شده است.

 

نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس شورای اسلامی گفت: اشغالگری سرزمین های فلسطینی موضوعی است که حامیان تل آویو تلاش می کنند آن را سانسور کنند. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حامیان رژیم اشغالگر قدس به موفقیت هایی دست یافته بودند اما جمهوری اسلامی همه معادلات را برهم زد.

 

وی تصریح کرد: مساله فلسطین با ورود گفتمان جمهوری اسلامی و ظهور گروه های مقاومت تغییر رویه داد تا جایی که رژیم صهیونیستی ناچار به تغییر تاکتیکی در عناوین مذاکرات سازش با عنوان تشکیل 2کشور شد. راهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر محو رژیم صهیونیستی کابوسی است که هر روز ابعاد جدیدی به خود خواهد گرفت.

 

راضی نوری گفت: رژیم صهیونیستی و لابی های آنها در آمریکا به شدت دنبال تشکیل کشورموهوم اسرائیل از نیل تا فرات هستند و در این راه از هیچ اقدامی نظیر مذاکرات سازش یا حتی تجزیه عراق و کشورهای منطقه فرو گذار نمی کنند.

 

وی در ادامه افزود: وعده های مطرح شده در زمان مذاکرات یاسر عرفات و پیمان کمپ دیوید تاکنون محقق نشده است و حالا صهیونیست ها با تشدید اقدامات خود دنبال این هستند که فلسطینی ها را ناچار به پذیرش شرایط جدید کنند. جلسات سازش در پاریس که محمود عباس حضور داشته نتیجه ای برای ملت فلسطینی نخواهد داشت.

 

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: آزادی قدس شریف و سرزمین های فلسطینی تنها توسط گروه های مقاومت محقق خواهد شد. تشکیل گروه های تروریستی نظیر داعش و گسترش جنگ سوریه نیز اقداماتی است که توسط عربستان در جهت حمایت از تل آویو انجام گرفته است.

 

وی همچنین گفت: رژیم سعودی در مذاکرات پاریس نشان داد با مجموعه اقدامات خود به دنبال توطئه «صلح فراگیری عربی با اسرائیل» است.

 

گفتنی است که در نشست وزارتی پاریس اعضای دائم شورای امنیت، کمیته چهارجانبه صلح خاومیانه، اتحادیه عرب و شرکای دیگر حضور داشتند. این کنفرانس بدون مشارکت فلسطینی‌ها و یا اسرائیلی‌هایی که در فایده بخش بودن این کنفرانس تردید دارند، برگزار شد.


 

گروه‌های فلسطینی در واکنش به برگزاری نشست پاریس، در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با طرح فرانسه برای سازش «فلسطینی ـ اسرائیلی» تأکید کردند که این طرح به اصول ملی و تحرکات سیاسی خدشه وارد می‌کند و هدف از آن احیای «مذاکرات بیهوده» است.

 

در این بیانیه از کشورهای جهان خواسته شده به جای برگزاری نشست‌های بیهوده برای توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر و متوقف ساختن هتک حرمت مقدسات و نیز پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه نوار غزه اقدام نمایند.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست