05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۲۷1705

ستاد برگزاری روز جهانی قدس در شهرستان شوش تشکیل جلسه داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت 11 ، با حضور روئسای دستگاه های دولتی جهت برنامه ریزی دو موضوع « سالروز شهدای هفتم تیر و راهپیمایی روز جهانی قدس در سالن فرمانداری شهرستان شوش جلسه ای برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ، مهندس رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ولایتمدار شهرستان شوش از درگاه خداوند منان ، به تاریخچه ی نام گذاری روز جهانی قدس پرداخت و   گفت : در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای غاصب اسرائیل، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)  از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ی ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

 

فرماندار شهرستان شوش افزود : امام راحل می فرماید ؛  «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.»

 

مهندس نجاتی همچنین در شرح جهانی بودن این روز  از دیدگاه امام خمینی(ره) خاطر نشان نمود  ؛  «روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند.»


 

نماینده ی وزارت کشور در شهرستان شوش روز جهانی قدس را روز اتحاد و وحدت مسلیمن  دانست و اظهار داشت : روز قدس به محور وحدت در جهان اسلام تبدیل شده است و در این روز امت اسلامی با وحدت و یکپارچگی در حمایت از آرمان قدس شریف به عنوان مساله اول جهان اسلام در صفوف فشرده علیه رژیم اسرائیل و صهیونیست جهانخوار گام خواهند برداشت.

 

وی افزود: هدف از برگزاری روز قدس معرفی رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی بوده و باید نگاه مسلمانان معطوف به اسرائیل خبیث و جنایتهایش شود. این وظیفه همگانی است که از مردم ستمدیده فلسطین به هر نحو ممکن حمایت شود.

 

نجاتی  در ادامه با بیان این مطلب که داعش و جبهه النصره و ..... همگی دست پرورده صهیونیست و آمریکا هستند، تصریح کرد : پیوستگی و همدستی آل سعود و رژیم صهیونیستی در تحولات منطقه و تهاجم به مردم بیگناه یمن و تفرقه افکنی در منطقه به طور واضح مشاهده می شود و محوریت کلی این برنامه ها نیز آمریکا است. این موضوع نشان می دهد که آنان برای اسلام به کمک وهابیت و جهالت شمشیر را از رو بسته اند و هدفشان نیز ایجاد تفرقه و هراس و در نهایت ضربه به وجهه اسلام و مسلمانان است.

 

فرماندار شهرستان شوش سپس به  انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و در این راستا بیان نمود : انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقعه‌ای است که در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر به کشته‌شدن هفتاد و پنج نفر از اعضای این حزب شد که یکی از آن شهدای والامقام شهید سید محمدکاظم دانش اولین امام جمعه و نخستین نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی است و ما به همین منظور می بایست این روز را هم با شکوه برگزار کنیم .

 

وی این روز را یک حادثه ی تاریخی دانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : در روز ۷ تیر ۱۳۶۰ آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷4 نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله « چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی»  در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.


 

نجاتی در ادامه به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون فاجعه ی 7 تیر پرداخت و تصریح نمود : مقام معظم رهبری می فرماید ؛ « خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتداي انقلاب شکوهمند اسلامي هر نقشه که کشيدند و هر توطئه که چيدند و هر سخنراني که کردند ملت فداکار را منسجم تر و پيوندها را مستحکم تر نمود و مصداق «لازال يويد هذا الدين بالرجل الفاجر» تحقق پيدا کرد. اينان هرجا سخن گفتند خود را رسواتر کردند و چه مقاله نوشتند ملت را بيدارتر نمودند و هرچه شخصيت ها را ترور نمودند، قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم و خاندان حسين بن علي هستيد و جرمي جز خدمت به اسلام و کشور اسلامي نداريد و سربازي فداکار در جبهه جنگ و معلمي آموزنده در محراب و خطيبي توانا در جمعه و جماعت و راهنمايي دلسوز در صحنه انقلاب مي باشيد، ميزان تفکر سياسي خود و طرفداري از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رسانند. »

 

این فرماندار تلاشگر و پیگیر  با بیان توصیه‌های امام خمینی(ره) درخصوص راهپیمایی روز گفت: ما این فرموده حضرت امام(ره) را که «اسرائیل باید ازبین برود» و یا اینکه «اگر مسلمانان جهان هرکدام یک سطل آب بر روی اسرائیل می‌ریختند، اسرائیل از بین می‌رفت» فراموش نمی‌کنیم، حضور ما در راهپیمایی روز قدس حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و فلسطینی‌ها را نسبت به ادامه مبارزه خود دلگرم کنیم.


 

فرماندار شوش در ادامه به برخی از اهداف دشمنان اشاره کرد و گفت : بی‌شک، یکی از اهداف جهان استکبار از به راه انداختن جنگ در کشورهای اسلامی و تفرقه‌انگیزی بین مسلمانان، محدود و خاموش‌ کردن ندای آزادی‌خواهانه مسلمانان در پهنه هستی است و نظام سلطه با آشنایی درخصوص مبانی دینی، فکری و عقیدتی مسلمانان در تلاش است تا مانعی در برابر گسترش عقاید به حق مسلمانان شده و جهان را در تاریکی فکری و اعتقادی فرو برد زیرا به‌خوبی می‌داند که اسلام، تنها سدی است که در مقابلشان قرار گرفته و از گسترش جنایات پنهان و آشکار آن‌ها جلوگیری می‌کند بنابراین بررسی ریشه‌های فعالیت نظام سلطه از ضرورت قابل توجهی برخوردار است.

 

مهندس نجاتی همچنین افزود : یکی از خدمات بزرگ امام خمینی(ره) نامگذاری آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان به « روز جهانی قدس بود که تمام نقشه های دشمنان اسلام را برهم زد. امروزه شاهد آن هستیم که در قلب اروپا و آمریکا روز قدس با شکوه هرچه بیشتر برگزار می شود و جهان شاهد حمایت مسلمانان از مردم فلسطین است.

 

نجاتی  در ادامه گفت  : داعش و غیره دست پرورده اسرائیل و آمریکا است و تمام جنایات آنان با نظر اینها انجام می شود و امروزه نیز با بمبگذاری در مساجد مسلمانان قصد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و شیعه و سنی را دارند ولی باید بدانند مردم و دولتها و مسلمانان از اهداف شوم آنان باخبرند و دچار تفرقه و جنگ مذهبی نمی شوند.

 

در ادامه سرگرد کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش در تکمیل سخنان مهندس نجاتی عنوان نمود : همه ی دستگاه های دولتی ، نهادها ، ارگان ها ، شرکت های خصوصی ، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی هنری و انجمن های مردم نهاد می بایست تمام پتانسیل های خود را برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قئس و همچنین مراسم گرامیداشت شهدای واقعه ی هفتم تیر  به کار ببرند و هر اداره ای چنین جلسه ای برای زیر مجموعه  ی خود بگیرد ، چون دشمن از تمام  امکانات و ابزارخود استفاده می کند تا مردم نسبت به نظام و خصوصاً به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دلسرد کند ؛ لذا همه ی همت خود را به کار گیریم تا یک راهپیمایی باشکوه برگزار نماییم .


 

وی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت : انجمن روزنامه نگاران و خبرنگاران تحت پوشش آن و همچنین خبرنگارانی که برای خبرگزاری ها و نشریات متنی فعالیت دارند از هم اکنون در دنیای مجاز و سایت ها ، وبلاگ ها و نشریات خود  فضا را برای حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با فراخوان و اطلاع رسانی مهیا کنند .

 

عبدالامیر بشکار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن تشکر از فرماندار و فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج که به صورت جامع به دو رویداد اشاره کردند ؛ به زمان و مکان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و تصریح نمود : بنا به دستور مهندس نجاتی فرماندار و به منظور رفاه حال مردم روزه دار مسافت راهپیمایی کوتاه تر شده و امسال روز جمعه 11 تیرماه 1395 که آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان است ، ساعت 9 صبح راهپیمایی از میدان شهدای هفتم تیر آغاز و تا مصلای نماز جمعه خاتمه می یابد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست