05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۴۱۱1735

راهپیمایی غرورآفرین روز جهانی قدس در شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و  تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 11 تیرماه 1395 مصادف با 25 رمضان 1437 هجری قمری ، در آخرین جمعه ی این ماه مبارک اقشار مختلف مردم متشکل از « اقوام عرب ـ لر ـ بختیاری ـ دزفولی ـ کرد ـ لک و ترک » ، راهپیمایی روز جهانی قدس در پنج شهر از توابع شهرستان شوش برگزار شد .

 

سی و هشـتمین سالگرد روز جهانی قدس در شهرستان شوش  با حضور اقشار محتلف مردم ولایتمدار که پیشاپیش آنها ، حجت الاسلام والمسلمین  عفری امام جمعه ی موقت ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، مهندس نجاتی فرماندار ، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و سایر مسئولین دستگاه های دولتی و خصوصی  در صف اول ایستاده بودند ، برای اولین بار در مسیری کوتاه تر از میدان شهدای هفتم تیر تا میدان یازهرا برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز  ، راهپیمایی پرشکوه روز جهانی قدس در شهرهای « شوش ، فتح المبین  ، حر  ، شاوور و الوان » برگزار شد و مردم پایتخت تمدن ایران زمین ، فریاد استکبارستیزی و حمایت از مظلوم سردادند و با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بر سر « نظام سلطه و استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار» مشت های محکم خود را کوبیدند .


« بیت‌المقدس قبله اسلام است ـ قدس در انتظار انتقام است ـ  قدس نماد وحدت اسلام است ـ میراث جاودانه  ی امام است و .... » از دیگر اشعارهای بود که توسط امت همیشه در صحنه ی شوش در راهپیمایی روز جهانی قدس سر داده شد .

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از یک ماه تمرین پاکی و بندگی، فرماندار شهرستان شوش ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان نمود : با توجه به گرمای خشن خوزستان وشهرستان شوش که از دیروز شدت بیشتری داشته و دارد ، مردم همیشه در صحنه ، ولایتمدار ، وفادار و عاشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه با زبان روزه از ساعت 9 صبح در میدان شهدای هفتم تیر گرد هم آمدید و تا میدان یازهرا دوشادوش هم مسیر را طی نمودید و  مشت محکمی بر اسرائیل ظالم زدید و من از یکایک شما قدردانی می کنم .


وی در ادامه گفت : استکبار جهانی سه دهه قبل از انقلاب این بذر و این فرزند ناخلف خود یعنی اسرائیل غاصب را پرورش داد تا به مرور فلسطینی ها مظلوم را از خانه و کاشانه ی خود بیرون کند و با شهرک سازی های متوالی این سرزمین کهن را غصب نموده و در چنین سال هایی بارها مرتکب جنایت شود و با زن و کودک کشی ، انتفاضه را برای همیشه از بین ببرد اما امام خمینی (ره) 38 سال پیش فرمان برگزاری راهپیمایی روز قدس را در سطح جهان صادر نمود و هر چند برخی از دولت ها در  کشورهای اسلامی متأسفانه هیچ گونه حمایتی از این مردم مظلوم را نمی کنند اما آحاد مسلمین جهان به فرماندار امام رحل(ره) از همان سال در چنین روزی حمایت همه جانبه ی خود را از مردم فلسطین اعلام می دارند .


مهندس نجاتی در بخش دوم سخنان خود به وظیفه ی ملت شریف ایران اشاره کرد وگفت : امام خمینی(ره) به ما آموخت که از تمام ملت های مظلوم در هر نقطه ای از جهان باشند حمایت و پشتیبانی کنیم و ملت مظلوم فلسطین سرآمد این همه ملت هایی است که در حق آنها بیش از 70 سال است که ظلم و ستم وارد می شود و علاوه بر فرمایش امام رحل در قانون اساسی هم آمده است که تا زمانی که رژیم صهیونیستی وجود دارد ما از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنیم .

وی همچنین اظهار داشت : تأثیر انقلاب اسلامی ایران در فلسطین یک حادثه ی معمولی نیست و امام خمینی (ره) وقتی که پایه های انقلاب را پی ریزی می کرد ، حمایت از مردم فلسطین  و مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب ؛ یکی از اولویت های این معمارکبیر انقلاب اسلامی بود و امروز شما که یکی از ارکان حمایت مردم مظلوم فلسطین هستید نشان دادید و به سازمان ملل که دم از حقوق بشر می زند نشان دادید که فقط شعار می دهند و حمایت از حقوق بشر در این سازمان وجود ندارد ولی شما با زبان روزه و در این هوای گرم به صورت واقعی آمدید و حمایت خود را از مظلوم نشان دادید تا شاید این سازمان ملل شما را الگو قرار داده و به وظایف خود توجه داشته باشد .

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مردم شریف شهرستان مذهبی و انقلابی شوش ، خاطر نشان کرد : امت اسلامی ایران  دست به دعا بر می‌دارد و از خدا می‌خواهد که روشن‌ترین صبح عالم را طالع کند و بر این شب‌های تار و ظلمانی مُهر پایان بزند و راه ستم کاری و جنایت استعمارگران و ظالمان را بربندد و منجی مهربان مان را برساند.

وی افزود : امروز دل‌های پاک مسلمانانِ روزه‌دار در نمازی خالصانه و نورانی از خدا می‌خواهد که «اللّهُّمَ اَصْلْح کُلَّ فاسِدٍ مِن اُمُورِ الْمُسْلِمین ـ اى خدا تو بر اهل قبور نشاط و سرور عطا كن »؛ « اللَّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَ أَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ ـ خدايا دين ما را ادا فرما و فقر ما را بدل به غنا و بى ‏نيازى گردان كه تو اى خدا بر هر چيز توانايى »


وی افزود : یهود به هیچ چیز بسنده نمی کند ، از زمان تشکیل یهود تا رسالت پیامبران و تا زمانی که خاتم انبیاء حضرت محمد(ص) رسید ، شدیدترین مبارزه را با اسلام داشته است و من شما را به مهمترین سند معرفی قوم  یهود که قرآن است دعوت می کنم تا بروید و مطالعه کنید که این قوم از روز تولد تا بعد از دوران پیامبراعظم(ع) چقدر از اسلام و مسلمین متنفر بوده و بعضی وقت ها خود را پسر و یا دست راست خدا دانسته اند و حتی جانشینی خود را هم مدعی شده اند و وقتی که به خواسته های خود نرسیدند .

دکتر نوری در ادامه تصریح نمود : برای این که این قوم به بقاء خود ادامه دهد هر روز یک بهانه و یا یک سناریوی جدید اجرا می کند ، بعد از این که جنگ جهانی تمام شد آمدند موضوع « هولوکاست» را مطرح کردند ؛  یا «همه‌سوزی» ، به کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی را مطرح کردند . و برای این که حضور خودشان را در منطقه توجیح کنند مسئله ی  هولوکاست پیش کشیدند که اگر به تاریخ نگاه کننید اصلا چنین موضوع صحت ندارد و آنها به همین بهانه منطقه را کاملا شناسایی کردند والان می داند که ذخایر و معادن ارزشمند « نفت و گاز» و سایر ثروت هایی که در کشورها وجود دارد ، آمد و خود را در ردیف کشورهای ثروتمند قرار داد و پی برده اند که اصل اسلام در کشورهایی همچون « فلسطین ـ لبنان ـ ایران ـ عراق ـ سوریه و ... » وجود دارد ، قبله ی اول ما بیت المقدس و قبله ی دوم ما مکه است و این برنامه هولوکاست را که خودشان در این منطقه پیاده کرده اند هدفشان این است که کشورگشایی کنند و از نیل تا فرات را مالک شوند .


نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی سپس به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و بیان  نمود : ولی وقتی که دیدند انقلاب اسلامی ایران همانند یک انفجار نور روز بهروز بر کشورهای اسلامی سایه افکند و ملت ها را بیدار نمود ، رهبر این انقلاب  یعنی امام خمینی(ره) با اقتدار فرمود ؛ « اسرائیل ، صهیونیست و مجموعه ی قوم یهود فقط به دنبال آن نیستند که قدس را بگیرند ، این یک  شعار است ، چون می خواهند سیطره پیدا کنند بر کل مسلمین جهان . » در نتیجه ما باید جلوی حرکت این غده ی سرطانی را همه جانبه بگیریم . امام خمینی(ره) با دید حکیمانه اش روز قدس را تعریف کرد و مسلمین جهان اهم از شیعه و سنی وقتی که از نظر روحی و معنوی در آخرین جمعه ی مباه مبارک رمضان  آماده گی خود را پیدا می کنند در این راهپیمایی سرنوشت ساز و مهم در جای جای این جهان شرکت نموده تا فرمان امام خمینی(ره) را با جان دل اجرا کنند ؛ پس بدانیم که روز قدس جز اعتقادات ما قرار گرفته است .

دکتر سید راضی نوری تفاوت بین مسلمان واقعی و مسلمان شناسنامه ای را شرح داد و در این راستا اظهار داشت : آیا مسلمین کشورهای « عربستان ـ قطر ـ ترکیه و .... » باشیم که جز سازش و کشت وکشتار  سایر مسلمانان کشورهای « یمن ـ فلسطین ـ لبنان ـ عراق و .... » چیز دیگری را بلد نیستند و با این کار به دنبال نگه داشتن کرسی برای خود هستند کاری جلو نمی رود ولی مسلمان کشور ایران اسلامی شیعیان امیر المؤمنین حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) هستیم و شعارقلبی ما « هیهات من الذّله » است در نتیجه یکی از اعتقادات دینی و  سیاسی  ما مبارزه ی همه جانبه با اسرائیل غاصب و اشتغالگران قئس قبله ی اول مسلمین است . و به فرموده ی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» که می فرماید ؛ « بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما ۲۵سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند. ملّتها بیدار شده‌اند، میدانند دشمن کیست؛ حالا دولتها و بوقهای تبلیغاتی و مانند اینها میخواهند جای دشمن و دوست را عوض کنند، « امّا » به جایی نمیرسد. ملّتها  ـ ملّتهای مسلمان، بخصوص ملّتهای منطقه- حواسشان جمع است و میدانند. خب، این وضع رژیم صهیونیستی و آن هم « وضع‌« آمریکا.» امروز در منطقه با واقعیت هایی روبه رو هستیم که اگر این به واقعیت ها به دقت توجه کنیم، به این جمع بندی خواهیم رسید که در آینده رژیمی به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت و موضوعی که مقام معظم رهبری در رابطه با نابودی اسرائیل در کمتر از 25 سال فرمودند موضوعی است که برخی از کارشناسان بین المللی نیز بر روی آن اتفاق نظر دارند.


 

 

لازم به ذکر است در پایان قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس ۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۵ را قرائت گردید .

اما نکته ی که امسال خبرنگاران را رنجاند این بود که هیچ دستگاهی بالابری برای به تصویر کشیدن عمق جمعیت شرکت کنندگان وجود نداشت تا یاوه گویان جهان و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بدانند مردم ولایتمدار شهر دانیال نبی(ع) ،پیامبر باران  لحظه ای از مردم مظلوم فلسطین غافل نخواهند شد و اگر امام خامنه ای«مدظله العالی» دستور دهند داوطلب حضور در فلسطین برای نابودی اسرائیل غاصب خواهند بود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست