05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۱۶1895

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در آستان دعبل خزایی شوش برگزار شد

جنان پورمنصوری ـ خبرنگار شوش نیوز

روز جمعه 16 مهر1395 مصادف با 5 محرم الحرام1438 هجری قمری ساعت 9:30 صبح همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس دعبل خزایی شوش برگزار شد .

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛  همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در دزفول به همت هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله و با همکاری اداره ی اوقاف و اموز خیریه این شهرستان ، هم زمان با پنج قاره جهان و سراسر ایران به مناسبت اولین جمعه ی محرم  و با حضور استقبال پرشور مادران شیرخواره و سربازان کوچک و سبزپوش علوی ، همراه با مداحی برگزار گردید  .

 

مسئول واحد بسیج خواهران در حاشیه ی  این همایش ، در گفت و گو با خبرنگار شوش نیوز گفت : در این مراسم بیش از 300 سرباز امام زمان(عج) همراه با مادرانشان به یاد لبان تشنه ی شش ماهه ی امام حسین(ع) یعنی حضرت علی اصغر(عج) سوگواری کرده و اشگ ماتم ریختند .

 

وی افزود : حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه ، اما بزرگ است ، دستهای او کوچک است اما بزرگان آرزو و امید دارند که او با همان دستهای کوچک دست آنان را بگیرد و  اکنون افتخار داریم که اولین جمعه ی ماه محرم الحرام هر سال را که روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده است در برپایی مجالسی شکوهمند به نام نامی این طفل شیرخواره ی ابا عبد الله الحسین(ع) در سرتاسر دنیا کوشا باشیم.


 

وی هم چنین خاطر نشان نمود : یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم ، نذرنامه خوانی بود که تمامی مادران به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند. متن نذرنامه بدین شرح است: یا صاحب الزمان (عج)! فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) ادرکنی. به نام نامی این طفل شیرخواره ی ابا عبد الله الحسین(ع) در سرتاسر دنیا کمادران کودکان نیز در این مراسم در حالی که فرزندان خود را در آغوش می فشردند با بغضی در گلو بر حمایت خود از اسلام و تداوم راه شهیدان تاکید کردند و درس های عاشورا را در گوش شیر خوارگان زمزمه کردند تا شهیدان کربلا را الگوی خود قرار دهند.


 

شایان ذکر است  در این میان بانوانی هم بودند که آمده بودند که به طفل شیرخوار حسین(ع) متوسل شوند تا شاید خداوند به آبروی این شهید کربلا به آنها نیز فرزندی عطا کند و بالاخره دخترانی که بنا به دلایلی تا کنون موفق به ازدواج نبودند به حضرت علی اصغر(ع) متوسل شدند تا بختشان باز شده و کانون گرم خانواده ی خود را تشکیل دهند .


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست