05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۸۱۳1946

اجتماع بزرگ و دندان شکن ۱۳ آبان در مصلی نماز جمعه ی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 9:30 صبح با حضور جمعی از مسئولین و دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی ،  اجتماع بزرگ و  دندان شکن ۱۳ آبان در مصلی نماز جمعه ی شوش برگزار شد .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز سخنان خود به اهداف آمریکای جنایتکار از ابتدای سال 2003 میلادی اشاره کرد و عنوان نمود : آمریکا در سال 2003 اهدافی را ترسیم کرد و همین اهداف را در 2014 نیز دنبال می‌کند، اما مسیر رسیدن به آنها در هر مقطع و شرایطی متفاوت بوده است. در 2003 که آمریکا عراق را اشغال کرد هدفش از اشغال این بود که یک خاورمیانه جدید شکل دهد که در حقیقت سلطه کامل آمریکا بر نفت ایجاد شود و رفتار قدرت‌های بزرگ دنیا را تنظیم کند. وقتی هژمونی آمریکا بر نفت منطقه صورت گیرد چین که به انرژی منطقه نیازمند است را سخت تحت تسلط خود می‌گیرد. وی افزود : از اهداف دیگر آمریکا در سال 2003 پایدار ساختن امنیت اسرائیل، برخورد با جمهوری اسلامی و مقابله جدی با مقاومت در منطقه و غیره بود. این اهداف با حضور نظامی آمریکا در کشورهای جنوب خلیج‌فارس، اشغال عراق و پرداختن به موضوع دموکراسی در میان کشورها و ملت‌های منطقه محقق می‌شد. اما اجرای این سناریوها از سوی آمریکا با مشکل مواجه شد. حمله 2006 اسرائیل به لبنان، 2008 به غزه، فتنه سال 88 و تحریم‌ها علیه ایران، اقدام علیه دولت سوریه و در آخرین مرحله حرکت جریان تکفیری داعش و تجاوز به غزه، این ها در حقیقت سناریوهایی است که در چارچوب رسیدن به اهداف آمریکا در سال 2014 و سال‌های قبل از آن دنبال شد.


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه گفت : اگر در 2003 آمریکا با اشغال عراق می‌خواست به اهدافش برسد، این بار در 2014 از طریق یک جنگ نیابتی وارد شده است، چون امروز امکان حضور نظامی برای آمریکا در منطقه وجود ندارد و این درگیری‌ها به نیابت از آمریکا و رژیم اشغالگر و ارتجاع عرب در منطقه است. سناریو این است که منطقه ما دچار یک "آشوب بزرگ" شود. با این تفاوت که در سناریوی جدید دیگر آمریکا تلفات نظامی هم نخواهد داشت و از سویی وقتی در کشورهای منطقه و اسلامی جنگ و درگیری است خطری هم متوجه اسرائیل نیست. فضای ناامن در منطقه امنیت انرژی را به خطر می‌اندازد و بعد از آن چین که قرار است در سال 2020 اولین قدرت اقتصادی جهان باشد دیگر امکان این کار را نخواهد داشت. علاوه بر این نگاه آمریکا بر تداوم تحریم‌ها علیه کشورهای منطقه از جمله ایران تاکید دارد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حرکت داعش مشابهت‌هایی دارد، اظهار داشت : یک زمان آمریکا از تحریم ایران به دنبال تغییر رفتار دولت ایران بود، اما از بهمن ماه 1391 تحریم‌های بیشتری را به طور یک جانبه اعمال کرد که عمدتا متوجه مردم در بخش دارو و غذا بود تا به مردم فشار آید و مردم به دولت و نظام فشار آورند. درست مثل رفتار داعش که با کشتار فجیع مردم می‌خواهد مردم به این سمت بروند که بگویند دیگر مقاومت و نظام سوریه و عراق را نمی‌خواهیم، فقط ما را نجات دهید.


 

وی همچنین خاطر نشان نمود : « تجربه حداقل از 2003 تا امروز نشان می‌دهد که تمام سناریوها اگرچه اهداف تغییر نکرده، به شکست انجامیده است. آمریکا از بحران عراق، افغانستان، ایران و فلسطین پاسخی نگرفته است.» آثار شکست در عراق هم بعد از ورود مرجعیت برای دفاع کفایی مردم در مواجهه با داعش و آزاد کردن آمرلی که نماد مقاومت ملت عراق و پیام‌بخش برای آمریکاست، چرا که یک جریان کوچک ترکمن شیعی در محاصره مقاومت کرد و داعش نتوانست از این منطقه عبور کند.

 

وی در خصوص درخواست غربی‌ها از ایران برای همکاری در مقابله با داعش در عراق با بیان این که بر اساس وظیفه همه باید با این پدیده تروریستی خطرناک مقابله کنند، اظهار کرد: الان خطر در عراق و سوریه است و اگر کنترل و مهار نشود به مناطق دیگر هم تسری پیدا می‌کند و به خاطر ماهیت تفکر تروریستی و حضور اتباع اروپایی و آمریکایی در این گروه تروریستی این خطر به اروپا و آمریکا هم راه پیدا خواهد کرد. کشورهای منطقه، فرامنطقه‌ای و مجامع و سازمان‌های بین‌المللی باید به دولت دمشق و بغداد کمک کنند. اگر اروپا امروز نگران است برای رفع نگرانی‌هایش باید در همکاری با دولت سوریه و عراق وارد شود. ایران هم بنا به درخواست دولت عراق این کار را انجام می‌دهد. اما جامعه جهانی باید سکوتش را در برابر این جنایات بشکند.


 

وی در پایان تاکید کرد :‌ امروز اروپا اگر بخواهد به طور واقعی با تروریسم مقابله کند باید به دولت قانونی و مشروع عراق و سوریه کمک کند. در این نوع همکاری جمهوری اسلامی ایران همیشه مدافع دولت و ملت سوریه و عراق بوده است و می‌تواند نقش خود را بر اساس خواسته عراقی‌ها و سوری‌ها ایفا کند. گذشت زمان  نشان داده است که عراقی‌ها در یک انسجام دولت و ملت با حمایت مرجعیت و همکاری کشورها می‌تواند بر تروریسم در عراق فائق آیند و اگر این اتفاق نیفتد ژئوپلتیک و نظام‌ها و مرزهای سیاسی را بر هم خواهند زد و این خطر فراتر از خطری است که یک گروهک تروریستی دارد.


 

سپس قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان/ "مرگ بر آمریکا" منطق استدلالی و وظیفۀ انسانی ملت ایران است، قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانیبیانیه پایانی راهپیمایی یوم الله 13 آبان، قرائت شد.

 

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 

« یا أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم أَولِیَاءَ تُلقُونَ إِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ ـ سوره ی ممتحنه ـ آیه ی یک »

 

(یوم‌الله 13 آبان یگانه مناسبتی است که در سه مقطع حساس تاریخی، سه چهره از رویارویی استکبار و استکبارستیزان را به نمایش گذاشت و به‌عنوان روزی الهام‌بخش، حامل یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی یعنی ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی شد و امروز با بزرگداشت "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" فریاد رسا و خط‌شکنانۀ ملت ایران جهانی شده و هر وجدان بیدار و انسان آزاده‌ای بلند کردن فریاد "مرگ بر آمریکا" را یک منطق استدلالی قوی، فضیلت و وظیفه ی انسانی می‌داند.

 

اینک ما شرکت‌کنندگان در تجمع یوم‌الله 13 آبان با پیروی از مکتب عزّت‌آفرین حسینی، قدرت‌های پوشالی مستکبران را در برابر قدرت خداوند هیچ انگاشته و در استمرار استکبارستیزی عقلانی ملهم از عاشورای حسینی، سیاست‌های ظلم‌محور و جنایت‌بنیان آمریکای غیر قابل اعتماد و توطئه‌گر را محکوم نموده و مواضع خود را با بانگ رسای «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌کنیم.

 

1ـ ما ملت عزت‌خواه ایران اسلامی، ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی خود را که ریشۀ قرآنی و استدلال منطقی دارد، لبیک به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دانسته و اعلام می‌کنیم که این مسیر پر افتخار را با پیگیری خط نورانی حضرت امام(ره) و تبعیت محض از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تا آخرین نفر وآخرین نفس ادامه خواهیم داد.

 

2ـ ملت بیدار ایران، با شناخت ماهیت استکبار و با مشاهده جنایات بی‌وقفه شیطان بزرگ این ام‌الفساد قرن، آمریکا را همچنان دشمن شمارۀ یک بشریت و مصداق اتم استکبار دانسته و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کسی حق ندارد دست دوستی به سوی آمریکا دراز کند، هرگونه اقدام خلاف را مردود دانسته و با بصیرت و چشمان باز تمامی زمینه‌های نفوذ شیطان را سدّ نموده و دشمنان را آرام نخواهیم گذاشت.

 

3ـ با تأکید بر نقش محوری آمریکای جنایتکار در کارگردانی زشت‌ترین صحنه‌های جنایت و جنگ‌افروزی بدست رژیم‌های کودک‌کشی همچون اسرائیل غاصب و عربستان سعودی حامی گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه داعش و النصره و همچنین بدعهدی‌های شیطان بزرگ، هرگونه اقدامی که بیانگر کوتاه‌آمدن و دوست پنداشتن آمریکا باشد را شدیداً محکوم کرده و آن را خیانت به اسلام، آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، ملت، کشور و خون شهدا می‌دانیم.

 

4ـ ما ملت سرافراز، با گرامیداشت مقام شامخ شهیدان، بخصوص شهدای مدافع حرم، حمایت از ملل مظلوم و مسلمانان جهان به‌ویژه ملت مظلوم فلسطین، یمن، سوریه، عراق و بحرین را وظیفه دینی و مصداق عملی استکبار‌ستیزی دانسته و کمک به جبهۀ مقاومت و تقویت توان دفاعی را اقدامی خردمندانه و وظیفه قانونی مسئولین کشور در راستای امنیت ملی و جهانی ارزیابی نموده و هر اقدام و سخنی که بر خلاف این سیاست و رویه ی الهی باشد را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

5ـ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه جدی به توانمندی‌های نخبگان و استعدادهای جوانان عزیز کشورمان و جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور تولید می‌شود را وظیفۀ مسلم دست‌اندرکاران ادارۀ کشور دانسته و بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای جلوگیری از انواع نفوذ سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا و استکبارگران تأکید می‌نماییم.

 

6ـ ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ملی، بر اساس آرمان‌های بلند حضرت امام(ره) و پاسداری از خون شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و مطالبۀ ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، مقابلۀ با فساد و مفسدین اقتصادی و سیاسی داخلی را با جدیّت از مسئولین دولتی و قضایی مطالبه نموده و آن را لازمۀ پیشرفت و سعادت ملت و کشور می‌دانیم.

 

7ـ ضمن میثاق با آرمان‌های عزت‌آفرین امام راحل عظیم‌الشأن و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نظر به تقابل همه‌جانبه استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فراهم‌کردن امکان حضور فتنه‌گران و حامیان فتنه استکباری در جایگاه‌های مدیریتی و تصمیم‌سازی را خیانت به استقلال کشور و ملت دانسته و هرگونه تخطی از اوامر امام‌المسلمین، رهبر عزیزتر از جانمان در این زمینه و همچنین مسامحه و مماشات در برابر تحرکات مذبوحانه ضد انقلاب عنود بی‌هویت و تفاله‌های دلداده به مستکبرین را شدیداً محکوم می‌نماییم.

 

در پایان  با ندای « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل » ، پرچم های آمریکا و اسرائیل غاصب به آتش کشیده شد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست