05042024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۲۷2045

جشن میلاد نور در مسجد امام صادق (ع) شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 26آذر1395 بعد از نماز مغرب و عشاء ، هم زمان با میلاد خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) و شب ولادت امام جعفرصادق(ع) ، جشن میلاد نور به همت پایگاه مقاومت بسیج امام صادق(ع) ؛ حوزه ی شهید درویشی در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد .

 

در این جشن باشکوه آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش و امام جماعت مسجد امام صادق(ع) پیرامون فضائل و خصوصیات رسول اکرم(ص) و خصوصاً مهرورزی آن حضرت گفت : «مهرورزی» از زیباترین آموزه های اخلاقی است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان ها به سوی حق و عدالت ایفا می کند و در بسیاری از موارد ارتباطات را صمیمی تر کرده و آتش کینه ها و اختلافات را خاموش می سازد.

 

وی افزود : حضرت علی (ع) می فرماید: «قلوب الرّجال و حشیّةٌ فمن تألّفها اقبلت علیه ـ  دل های انسان ها بیگانه و نا مأنوس است و هر کس از راه مهرورزی و محبت وارد شود، با آن الفت می گیرد.» ابراز محبت و مهرورزی رسول خدا (ص) نه تنها شامل خانواده، دوستان و اهل ایمان می شد، بلکه مخالفین، از اخلاق نرم و شفقت آمیز آن بزرگوار بهره مند می شدند. به همین جهت خداوند متعال رسول گرامی اش را در قرآن تحسین نموده و می فرماید: «انّک لعلی خلقٍ عظیم؛ یقیناً تو دارای اخلاق عظیم و نیکو هستی.»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش رمز موفقیت در زندگی پیامبر اعظم(ص) را مهرورزی دانست و خاطر نشان نمود : راز موفقیت پیامبر(ص) در مدیریت حکومتی، عشق ورزی و عشق به مردم بود. اگر این شیوه مفید و کارآمد در مدیریت او وجود نداشت، هرگز توفیق رفع مشکلات و موانع طاقت فرسا را پیدا نمی کرد.

 

به همین جهت خداوند فرمود: «فبما رحمةٍ من اللّه لنت لهم و لو کنت فظّاً غلیظ القلب لانفضّوا من حولک...؛(6) به موجب رحمتی که خداوند به تو عنایت کرد، برای آنان نرم شدی و اگر خشن و تند خو بودی از اطراف تو پراکنده می شدند.» محبت و ملاطفت آن حضرت بود که دشمنان کینه توز را به دوستان صمیمی تبدیل کرد. در حدیثی از حضرت امام حسین(ع) به نقل از پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) چنین آمده است که: پیامبر(ص) در برخورد با دیگران همیشه مهربان، خوش رو و خندان بود و هرگز بی رحم، پرخاش گر و اهل تملّق نبود. هیچ کس از او مأیوس نمی شد و هرکس به در خانه او می آمد، نومید باز نمی گشت. هرگاه فرد و غریب و ناآگاهی با خشونت سخن می گفت و درخواستی داشت، تحمل می کرد و به یارانش می فرمود: هرگاه کسی را دیدید که حاجتی دارد، به او عطا کنید و هرگز کلام کسی را قطع نمی کرد تا سخنش پایان گیرد.»و این چنین بود که دل ها را کانون محبت خود ساخت و میلیون ها دل را از این رهگذر با خداوند آشتی داد.


 

در ادامه مصطفی میردورقی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) به مولودخوانی پرداخت و سپس توسط همین مداح پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز با حضور امام جمعه به عنوان فعال ترین رسانه در ماه های محرم و صفر که اتمام رویدادهای هیئات مذهبی ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هم چنین مراسم های « تاسوعا ، عاشورا ، اربعین حسینی و 28 صفر»را بدون کوچک ترین چشم داشتی پوشش داد قدردانی نمود .


 

در پایان با توجه به این که از شب قبل یک مسابقه ی کتبی بین نمازگزاران مسجد برگزار شده بود ؛ بیش از 45 نفر به کل 16 سئوال پرسش نامه پاسخ صحیح داده بودند به قید قرعه به 12 نفر  به نام های « محمد مزرعه ـ سید میثم موسوی ـ محمد آور ـ محمدرضا فتحی ـ رضا سگوند ـ محمد سگوند ـ محمدرضا عبدی ـ ابوالفضل عبدی ـ  راشدی ـ زارع ـ کرد و هاجر بادرویان » هدایایی اهدا گردید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست